EL PORT EN ACTIU
-
View of the fishing harbour View of the fishing harbour
-
Ships engaged in operations Ships engaged in operations
-
Aerial view of the Port of Tarragona’s Moll de la Química dock Aerial view of the Port of Tarragona’s Moll de la Química dock
-
Aerial view of the Port of Tarragona Aerial view of the Port of Tarragona
-
Aerial view of the container terminal and the vehicle parking area Aerial view of the container terminal and the vehicle parking area
-
Aerial view of Project Cargo Aerial view of Project Cargo
-
Container terminal Container terminal
-
Operations at the Moll de la Química and Moll de Castella docks Operations at the Moll de la Química and Moll de Castella docks
-
La Boella intermodal terminal La Boella intermodal terminal
-
The Port of Tarragona’s Moll de Costa dock cultural framework The Port of Tarragona’s Moll de Costa dock cultural framework
-
Panoramic view of various cargoes Panoramic view of various cargoes
-
The new Teatret theatre located in the old Pòsit building in the Serrallo neighbourhood The new Teatret theatre located in the old Pòsit building in the Serrallo neighbourhood
-
Vehicle operations Vehicle operations
-
End of vehicle operations End of vehicle operations
-
Vessel moored at the Moll de Galicia dock Vessel moored at the Moll de Galicia dock
-
Beginning vehicle unloading operations Beginning vehicle unloading operations
-
Solid bulk cargo operations Solid bulk cargo operations
-
Agri-food operations Agri-food operations
-
Coal unloading operations Coal unloading operations
-
System of coal conveyors on the Moll de Catalunya dock System of coal conveyors on the Moll de Catalunya dock
-
Repsol pontoon Repsol pontoon
-
Controlling and overseeing a container operation Controlling and overseeing a container operation
-
Vessel ready to begin an unloading operation at the Moll d’Aragó dock Vessel ready to begin an unloading operation at the Moll d’Aragó dock
-
Port Tarraco and the mobile bridge Port Tarraco and the mobile bridge
-
Cruise ship at the Moll de Costa dock Cruise ship at the Moll de Costa dock
-
La Boella intermodal terminal with the third rail La Boella intermodal terminal with the third rail
-
Yacht in the waters of the Port of Tarragona Yacht in the waters of the Port of Tarragona
https://www.porttarragona.cat/en/notes-de-premsa-rss?start=1800#sigProIde9de0db29f
WIKIMEDIA COMMONS
https://www.porttarragona.cat/en/notes-de-premsa-rss?start=1800#sigProId6c381f6652
PORT HISTÒRIC
-
Vessel moored by the stern at the Moll de Llevant dock in 1908 Vessel moored by the stern at the Moll de Llevant dock in 1908
-
Vessel moored at the Moll de Costa dock in 1912 Vessel moored at the Moll de Costa dock in 1912
-
View of the Moll de Costa dock and the unaligned dock sheds in 1920 View of the Moll de Costa dock and the unaligned dock sheds in 1920
-
Barrels and boats on the Moll de Costa dock in front of Dock Shed 1 in 1918 Barrels and boats on the Moll de Costa dock in front of Dock Shed 1 in 1918
-
Barrels and boats on the Moll de Costa dock in front of Dock Shed 1 in 1918 Barrels and boats on the Moll de Costa dock in front of Dock Shed 1 in 1918
-
View of the Port from the air 1957 View of the Port from the air 1957
https://www.porttarragona.cat/en/notes-de-premsa-rss?start=1800#sigProId2580b89600
QUADRE DE COMANDAMENT AMBIENTAL A L'ESPAI PORT SOSTENIBLE
Aplicació web amb indicadors i prediccions mediambientals
MÉS INFORMACIÓ OPERACIONS I SERVEIS PORTUARIS
El mercat que nodreix a la indústria de la construcció i de l'automòbil
El moviment de productes siderometal·lúrgics ha experimentat un important creixement en el Port de Tarragona al llarg dels últims 10 anys.
La majoria dels productes d'aquest grup corresponen a la importació/exportació de bobines, productes laminats, perfils i bigues, utilitzats com a matèries primeres per a la indústria de l'automòbil i la construcció. Una altra partida significativa correspon a ferralles i restes metàl·liques.
BOBINES
PLANXES, PERFILS I BIGUES
FERRALLA
ALTRES PRODUCTES METÀL·LICS
Siderúrgic, un tràfic en creixement
Per a la manipulació d'aquestes càrregues, les diferents terminals i instal·lacions del Port estan dotades de maquinària molt especialitzada com grues de gran capacitat, forklifts de gran tonatge, etc.
Per a l'emmagatzematge d'aquests productes, el Port disposa d'unes infraestructures àmplies i ben connectades, localitzades fonamentalment en els molls d'Aragó, Navarra i Andalusia.
Particularment el Port disposa d'accés ferroviari als magatzems de manipulació de la mercaderia, permetent la càrrega directament al tren amb les grues de magatzem.
Connexions internacionals
El Port de Tarragona mou productes siderúrgics des de/ a una trentena de països d’arreu del món, un indicador positiu sobre la internacionalització d'aquest tràfic.
L’augment en la captació de tràfics siderúrgics, molt relacionat amb la indústria de l’automòbil, i la construcció és una mostra rellevant de l’aposta per la diversificació de tràfics del Port de Tarragona.
Gonvarri i Siderúrgia, dues paraules 'tallades' pel mateix patró. El bon fer i la innovació
La mercantil GONVARRI porta més de 20 anys instal·lada al nostre port. En les seves instal·lacions compta amb línies de decapatge, de tall laminat en calent, entre altres. Tallar bobines d’acer fins a 25mm. de gruix i 2.10 mm. d’ample, està a l’abast de molt pocs. Tan sols a Bèlgica, hi ha una altra empresa amb aquesta capacitat de tall.
El procés productiu i logístic és completament digitalitzat i connectat, amb ponts de grua de bàscules digitals integrades i la incorporació d’intel·ligències artificials i la robotització, juntament amb l’avantatge definitiu de comptar amb una terminal ferroviària pròpia en nau, sent el tren el mitjà principal per a la sortida de la mercaderia fins a la resta de les seves plantes a Espanya.
Addicionalment, les instal·lacions compten amb la qualificació de Dipòsit Duaner Públic (D.A.P. sigles en castellà), permetent l’emmagatzematge de mercaderia a la importació abans de la liquidació duanera.
LÍNIA D'ATRACADA
+3.000 metres
CALAT MÀXIM
de 13 a 16 metres
EMMAGATZEMATGE COBERT
40.000 m2
EMMAGATZEMATGE DESCOBERT
+50.000 m2
TRÀFIC ANUAL
+750.000 tones
XARXA FERROVIÀRIA
Accés a tots els magatzems
Intermodalitat
ZONES PER A L'OPERATIVA
Mapa Port Tarragona
Descarrega
Contacte
Departament Comercial i Desenvolupament de Negoci
Leticia Morales I Pau Morales
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. | This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
+34 977 259 400 | Ext. 1339
Image Gallery
https://www.porttarragona.cat/en/notes-de-premsa-rss?start=1800#sigProIde9cfde0e08
Un tràfic sobre rodes
El Port de Tarragona sempre ha estat lligat al tràfic de vehicles. De fet, històricament ha estat i és el port pel qual s'exporten els turismes amb destinació als països de la conca mediterrània i s'importen vehicles des de l'Extrem Orient, principalment Corea del Sud.
Un dels molts avantatges que ofereix la nostra infraestructura portuària és la seva excel·lent accessibilitat ferroviària a totes les instal·lacions dedicades a l'automòbil. Mostra d'això és que més del 40% dels vehicles del Port es mouen per ferrocarril.
La qualitat de les instal·lacions i serveis a Tarragona han portat a que ANFAC (Associació Nacional de Fabricants d'Automòbils i Camions) situï el Port de Tarragona com el segon millor port espanyol en operativa logística marítimo portuària en l'informe sectorial que publica anualment.
Exportació i importació de vehicles
En l'actualitat tenim tres terminals que gestionen aquest tipus de tràfic que compta amb:
Instal·lacions preparades pel prelliurament de vehicles (PDI), malles protectores, tallers i àmplies esplanades i que operen amb les principals línies regulars de càrrega horitzontal dedicades al transport de vehicles.
Instal·lacions ferroviàries dedicades. Tres vies més de 500m dedicades a la recepció i entrega de vehicles des d’altres punts de la geografia espanyola fins tan lluny com Alemanya i per redistribució de vehicles d’importació a la resta de la península ibèrica. Els vehicles, suposen un dels tràfics que més s’incrementen en el transport ferroviari, arribant el 2023 a superar els 500 combois per primer cop.
Pel que fa a marques, podríem esmentar: HYUNDAI, KIA, SANGYONG, OPEL, VOLKSWAGEN, AUDI i SKODA com les més destacades.
El Port aporta un valor afegit a la cadena logística
La competitivitat del Port de Tarragona rau en la seva posició geoestratègica, els serveis que donem al tràfic de vehicles i a les constants millores i valor afegit que aportem: .
Assegurem la capacitat en les llançadores des de fàbriques al port.
Garantim una freqüència suficient per parts de les navilieres.
Àgil recepció de vehicles per tren i camió que ens permet una ràpida i eficaç evacuació de vehicles de les fàbriques.
Bones infraestructures amb àmplies zones d’emmagatzematge, bones connexions ferroviàries, línia d’atracada amb capacitat per a 6 vaixells, zones de càrrega per a camions, bon servei de taller i distribució de vehicles en uns terminis molt competitius.
Digitalització: gestor documental per a tenir els documents digitalitzats, ordenats i de fàcil accés, software per a inspeccions tècniques, darrera tecnologia pel que fa a gestió d’inventari, sistema de gestió de transport amb aplicatius mòbil d'última generació, equips de seguiment ambiental.
exigides pels fabricants de vehicles
+ senyalització específica
+ sistema de vigilància
CALAT MÀXIM
12 a 16 metres
ÀREA TOTAL
530.000 m2
EMMAGATZEMATGE
47.000 vehicles
MALLA PROTECTORA
300.000 m2
RO-RO
5 rampes
LLIURAMENT
PDI
Intermodalitat
ZONES PER A L'OPERATIVA
Mapa Port Tarragona
Descarrega
Contacte
Departament Comercial i Desenvolupament de Negoci
Pau Morales
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. | This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
+34 977 259 400 | Ext. 1339
Image Gallery
https://www.porttarragona.cat/en/notes-de-premsa-rss?start=1800#sigProIdc067fa3b89
El Port de Tarragona com a hub. Un important paper a nivell internacional
La terminal, operada per la mercantil internacional EUROPORTS és un referent per aquest tipus de tràfic i posiciona el Port de Tarragona com a hub de pasta i bobines de paper. De fet, es tracta de l'única terminal especialitzada en aquest producte a Espanya i una de les úniques 3 en el mediterrani europeu.
Creixement permanent i constant
El creixement del tràfic de pasta de paper ha estat constant des de 2007.
La pasta de paper arriba al Port principalment des de Sud-amèrica i dels països del nord d'Europa. En els darrers anys s'ha diversificat el tràfic cap a les bobines de paper i altres productes forestals com ara els taulons de fusta.
Les característiques dels magatzems (a peu de moll) i el calat dels molls adjacents, faciliten que el port sigui la primera parada de transport transoceànic i un punt des d'on distribuir a altres ports del Mediterrani així com, al hinterland ibèric i francès ja sigui per carretera o ferrocarril.
Condicions excepcionals
Com tota mercaderia, la manipulació de la pasta de paper necessita d'unes condicions especials de tractament a nivell d'operativa, que en aquest cas concret es donen i potencien al nostre Port.
Al moll de Cantàbria compten amb un gran espai d'emmagatzematge (quatre naus) cobert destinat en la seva totalitat a la pasta de paper i a les bobines de paper, i grues especialitzades per manipular aquest tipus de mercaderia amb danys mínims sobre el producte.
Les naus s'ubiquen al costat d'un moll de 16,5m de calat i més de 400 m de llargada, que permet l'operativa de vaixells de grans dimensions. Addicionalment, les terminals compten amb accés ferroviari directe, facilitant el transport ferroviari cap al hinterland.
EUROPORTS
Euroports creu en el Port de Tarragona i creu en el tràfic de pasta de paper. La capacitat d'emmagatzematge cobert és de 45.000m2 i la capacitat del descobert és de 12.000m2.
La terminal multimodal d’Euroports a la nostra ciutat, compta amb 400 metres d'atracada i un calat de 16 m., el que facilita l'atracada de vaixells de grans dimensions. La teminal compta amb una via adjacent de 450m de llargada i un ample de via mixt (europeu i ibèric).
La terminal multimodal d'Euroports mou 400.000 tones de pasta de paper i productes forestals durant l'any.
La relació entre el Port de Tarragona i Euroports, és sòlida i està cridada a la consecució de grans èxits que redundaran sense cap dubte en un benefici per a ambdues parts.
CALAT MÀXIM
16 metres
EMMAGATZEMATGE
COBERT
45.000 m2
EMMAGATZEMATGE
DESCOBERT
12.000 m2
VIA A 450 metres a peu de magatzem
LÍNIA d'atracada de 400 metres
ZONES PER A L'OPERATIVA
Mapa Port Tarragona
Descarrega
Contacte
Departament Comercial i Desenvolupament de Negoci
Leticia Morales i Pau Morales
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. | This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
+34 977 259 400 | Ext. 1339
Image Gallery
https://www.porttarragona.cat/en/notes-de-premsa-rss?start=1800#sigProId2f45ebb9ce
Port de referència a la Mediterrània
El tràfic de project cargo és, en aquests moments, una aposta del nostre Port dins de l'estratègia de creixement i diversificació de tràfics.
El Port de Tarragona està consolidant el seu posicionament com un dels ports de referència a la Mediterrània pel que fa a exportació de càrregues especials, ja que comptem amb especialistes en tot tipus de transports i tenim personal qualificat que coordina i organitza les operatives des de l’origen a la destinació.
La confluència de molts factors a Tarragona i l’aposta del port per aquest tipus de càrrega ha fet que s’incrementi el volum de projectes, havent-hi en l’actualitat projectes de tres empreses diferents en marxa.
Una elecció encertada
La infraestructura portuària tarragonina té una particularitat molt destacable: una excel·lent climatologia que permet que gairebé la totalitat dels projectes es realitzin en esplanades a l'aire lliure, i es facilita l'embarcament directe des del moll, així com àmplies àrees operacionals i mà d’obra especialitzada gràcies a la important indústria auxiliar de Tarragona juntament amb el potent clúster petroquímic de la zona i de referència per al sud d’Europa.
A més, té àmplies àrees operacionals, 11 rampes RO-RO i una excel·lent accessibilitat terrestre i ferroviària, que garanteix la logística de subministrament d'aquests projectes.
El calat de 16 metres de fondària fa la resta, ja que permet l'atracada de vaixells especials preparats per a transportar grans càrregues, impossibles de traslladar amb vaixells de càrrega conteneritzada.
Les grues multi propòsit amb capacitat de càrrega màxima de fins a 35 tones, permet dur a terme operatives de desenvolupament, realització i càrrega d'aquests tipus d'estructures durant quasi tot l'any, fent que Tarragona i en aquest cas concret el nostre port, sigui una localització perfecta per aquests projectes.
La confluència d’aquests factors a Tarragona i l’aposta del port per aquest tipus de càrrega ha fet que s’incrementi el volum de projectes, amb més de 30 operatives l'any de càrregues de grans dimensions i volumetria.
Del Port de Tarragona al món
La construcció i assemblatge d'un projecte de "Project cargo" és d’alta especialització, podent durar fins a 12 mesos i requerint grans calats, mà d’obra especialitzada i rampes pel procés de càrrega a vaixell.
En la realització i desenvolupament d'un d'aquests projectes, es necessiten al voltant d'1.500.000 hores de treball, arribant a ocupar en alguns projectes a més de 500 treballadors i treballadores, el que suposa un alt percentatge d'ocupació durant la construcció i materialització del projecte, sent la major part d'aquests llocs de treball, coberts per empreses i professionals del mateix territori amb capacitat i experiència contrastada gràcies a la important indústria auxiliar de Tarragona juntament amb el potent clúster petroquímic de la zona i de referència per al sud d'Europa.
Els projectes desenvolupats són normalment estructures metàl·liques i de caldereria per a plantes de cicle combinat, naus industrials, ponts i passarel·les, forns de centrals tèrmiques, grans dipòsits de gas, xemeneies, elements i estructures per a refineries, indústries petrolieres i petroquímiques, equips de refrigeració.
La destinació principal d'aquests projectes és: el nord d'Àfrica, el nord d'Europa i els Estats Units o fins i tot Austràlia i la Xina.
L'eòlica offshore, una oportunitat sostenible per a Tarragona
El Port de Tarragona es posiciona com un hub productiu de plataformes flotants i d’assemblatge d’aerogeneradors flotants orientats principalment al mediterrani occidental. La construcció de parcs eòlics en alta mar necessitarà de ports preparats per acollir el transport de peces, l’assemblatge i l’embarcament d’aerogeneradors de grans dimensions.
El Port de Tarragona, per la seva ubicació estratègica, la seva disponibilitat d’espai, reuneix les condicions per ser de partida un dels grans centres per al muntatge i expedició d’aquests elements per a la producció d’energia renovable.
Els primers prototips d’aerogeneradors podrien veure’s a Tarragona al llarg del 2025. Posteriorment, la construcció del nou contradic de Ponent facilitaria acollir aquest tipus d’activitat a una escala industrial. Una de les possibilitats que preveu el projecte del contradic és que un dels molls pugui dedicar-se a l’assemblatge de plataformes i aerogeneradors marins.
CALAT MÀXIM
16 metres
LÍNIA D'ATRACADA
3.500 metres
ÀMPLIES ÀREES OPERACIONALS
RAMPES RO-RO
11
ZONES PER A L'OPERATIVA
Mapa Port Tarragona
Descarrega
Contacte
Departament Comercial i Desenvolupament de Negoci
Leticia Morales I Pau Morales
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. | This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
+34 977 259 400 | Ext. 1339
Image Gallery
https://www.porttarragona.cat/en/notes-de-premsa-rss?start=1800#sigProId205e05d5ec