Sistema de Qualitat

Política de Qualitat

Missió

 

 

Contribuir al desenvolupament econòmic i social del seu entorn de manera sostenible, reforçant la relació del Port amb el territori.

 

Visió

 

 

Esdevenir un node logístic de referència a Europa i al Mediterrani, liderant l’oferta de serveis logístics adaptats a les necessitats de la indústria 4.0 i mantenint una relació sostenible amb l’entorn.   

 

Valors

 

      Sostenibilitat

      Responsabilitat social i mediambiental

      Integritat

      Lideratge

     Competitivitat

     Eficiència

Compromisos

 

      Impulsar la millora contínua dels serveis que es presten

      Realitzar revisions periòdiques dels processos per assegurar la satisfacció dels clients

      Mantenir actualitzada la normativa legal aplicable per tal d'assegurar el compliment dels requisits legals  

   

 

 

Sistema de Gestió de la Qualitat (SGQ) de l'Autoritat Portuària de Tarragona

L’Autoritat Portuària té implantat un Sistema de Gestió de la Qualitat (SGQ) adreçat a gestionar els processos i els recursos necessaris per a aportar valor a les seves activitats i incrementar la satisfacció del client, tant l’intern com l’extern (Comunitat Portuària, clients finals…), mitjançant l’aplicació eficaç del propi sistema, amb l’objectiu de la millora contínua i l’assegurament de la conformitat amb els requeriments dels clients i legals i reglamentaris aplicables.

Diverses certificacions avalen l’efectivitat de l’SGQ, tant les obtingudes per l’Autoritat Portuària (ISO, Referencials de serveis) com les obtingudes per les diferents terminals marítimes del Port de Tarragona basades en els Referencials de qualitat del servei per als diversos tràfics i pels serveis portuaris d’acord amb els Referencials de qualitat de servei que els són aplicables, aprovats pel Consell d’Administració de l’APT.

 

Dia Mundial de la Qualitat

 

DIA MUNDIAL DE LA QUALITAT - 20 DE NOVEMBRE de 2024

 

L’Autoritat Portuària de Tarragona vol celebrar com cada any el Dia Mundial de la Qualitat, en línia amb l’Associació espanyola de la qualitat (AEC) que aquest any proposa reflexionar en aquest dia sobre la Qualitat i la transformació. Transformació és la paraula que defineix el nostre món actual. En un entorn incert on els canvis desafien el que crèiem conèixer, transformar-se ja no esdevé una opció, sinó una necessitat. I doncs, també esdevé necessària la transformació del rol protagonista de la qualitat.

D’una forma similar, i pel que fa al Chartered Quality Institute (CQI),que' aquest any ha triat el lema 'Quality: from compliance to performance', s’ha iniciat una campanya per a incrementar el coneixement de les professions al voltant de la qualitat en les empreses i s’ha centrat en la complexitat de navegar en el context dinàmic i canviant de les empreses. En aquest sentit, ens vol ajudar a descobrir com els principis de la qualitat condueixen a les organitzacions des del mer acompliment a tenir un rendiment destacat.

En el nostre món, cada cop més interconnectat i canviant, gestionar els canvis en les situacions de risc i mantenir la resiliència operacional esdevenen crucials perquè les organitzacions continuïn essent competitives. Però la resiliència ja no és suficient, per tal de créixer i millorar les organitzacions han d’innovar i adaptar els seus models empresarials, productes i serveis amb una cultura de la qualitat que lideri el canvi.

La gestió de la qualitat es pot associar amb eines, processos, controls i avaluacions. Aquest hardware de la qualitat esdevé molt important, però només ho és si també en paral·lel hi ha una cultura de la qualitat que l’acompanya. Lliurar i incrementar valor als nostres grups d’interès és un esforç d’equip i és el centre de la gestió de la qualitat transformadora. Els principis i mètodes de la qualitat no només asseguren l’acompliment sinó que també ajuden a cercar innovació i agilitat. Quan es genera una cultura d’aprenentatge i millora contínua, les organitzacions es poden adaptar al canvi d’una forma més efectiva i caminar cap a l'excel·lència del seu funcionament.

El Dia Mundial de la Qualitat és una iniciativa de Nacions Unides que des de 1990 difon i potencia la contribució de la qualitat al creixement, prosperitat i sostenibilitat de les organitzacions. És un dia de reconeixement i divulgació que pretén recordar a la societat els avantatges de la qualitat així com ampliar la consciència global al voltant de la seva importància per a la millora contínua empresarial.

En línia amb la creixent importància de la qualitat, l'Autoritat Portuària de Tarragona l’ha impulsat de forma clara en els darrers anys, el que s'ha materialitzat en la certificació en les ISO 9001, ISO 14001, ISO 50001, ISO 27001 i ISO 22320, així com altres certificacions de qualitat.

Us encoratgem que amplieu la vostra informació sobre les noves tendències en la qualitat per als propers anys en la jornada que l’AEC organitza tots els anys.

Dia Mundial de la Qualitat

Inscripcions a l'activitat
+ info

 

Òrgan del Sistema de Gestió de la Qualitat

Comissió de seguiment de les evidències, indicadors i registres dels Referencials específics de qualitat per a tràfics i serveis portuaris

 

La Comissió de seguiment dels Referencials és l’òrgan que vetlla pel compliment de les evidències, indicadors i registres derivats de l’aplicació dels referencials específics de qualitat per a tràfics i seveis portuaris en el període entre certificacions o en la fase prèvia a l’obtenció per primera vegada d’aquestes certificacions de Qualitat.

Està formada per:

   Interlocutors autoritzats en matèria de Qualitat nomenats per les respectives empreses, d’acord amb el que preveuen els respectius Referencials.

    Representants de l'Autoritat Portuària, de les Direccions/Departaments implicats en els referencials.

 

Publicació d'iniciatives de qualitat

Des de l'Autoritat Portuària donem visibilitat a les iniciatives de qualitat de les empreses de la Comunitat Portuària i, per això. publiquem al nostre web les certificacions a la vostra targeta digital, que podeu trobar al Directori d'Empreses de la Comunitat Portuària.

Des d'aquest espai, també podeu descarregar el formulari necessari per publicar les dades de la vostra empresa al nostre directori d'empreses de la comunitat portuària

+ info

 

 

El més visitat

Treballa amb nosaltres

Treballa amb nosaltres

Borsa de treball de la Autoritat Portuària de Tarragona
Servei atenció al client

Servei atenció al client

Contacta amb nosaltres
Dades Obertes

Dades Obertes

Aquí trobareu publicades les dades de caràcter públic de l'organisme
Perfil del Contractant

Perfil del Contractant

Aquí trobareu publicades les dades de caràcter públic de l'organisme
Comunicació i premsa

Comunicació i premsa

Notícies d'interés i actualitat de la Autoritat Portuària de Tarragona
SEA

SEA

SISTEMA D'ENTREGUES D'AGROALIMENTARIS
Situació de Vaixells

Situació de Vaixells

Gisweb, programa de situació de vaixells, escales i moviments
Sol·licituds de serveis via portus

Sol·licituds de serveis via portus

Sol·licituds de serveis i comunicats per al vaixell, la mercaderia i el passatge

Centre d'acreditacions

Centre d'acreditacions

Procés administratiu que comporta certificar a una empresa/organització per accedir-hi al Port

Tràfics

Tràfics

Tràfic de mercaderies a la Autoritat Portuària de Tarragona