El Port de Tarragona treballa per ser un punt de trobada i una referència lúdica i cultural per als habitants de Tarragona i de les poblacions de l’entorn. Així, doncs, el Moll de Costa és la nostra marca cultural.
L'any 2000, l'Autoritat Portuària de Tarragona va posar en marxa una nova activitat cultural:EL MUSEU DEL PORT DE TARRAGONA per tal de preservar el patrimoni marítim i portuari.
L'Arxiu del Port es creà amb la finalitat de custodiar el patrimoni documental de l'administració portuària des dels seus orígens fins als nostres dies.
L’anomenat Centre de Pescadors, l’espai i situat a la planta baixa de la Confraria, parteix de la successiva construcció i ampliació que data al voltant de l’any 1910.