Agenda Negoci
| Sense esdeveniments |
Un tràfic destinat a la producció d'energia elèctrica
MINERALS | Port estratègic en el tràfic de productes energètics
El Port de Tarragona és un dels dos ports espanyols autoritzats pel Ministeri d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Medi Ambient per a la càrrega de bestiar viu.
Aquest servei es va iniciar l'any 2012 amb l'autorització ministerial i la construcció d'una instal·lació especial per a la càrrega de bestiar. La instal·lació de bestiar viu del Port de Tarragona disposa de tots els serveis necessaris per a la càrrega d'animals vius en condicions òptimes de benestar animal amb inspecció veterinària, i esplanades per a la inspecció de camions, essent un bon exemple de la diversificació de mercaderies que el Port està promovent per ser més competitiu.
Efectuar el moviment d'animals vius des del Port de Tarragona, ha permès exportar directament des de Tarragona bestiar de les principals zones productives del nord d’Espanya, sense la necessitat de realitzar trasllats llargs i feixucs. Això, ha suposat una reducció de costos, transport i temps per a tots els actors de la meitat nord-est d'Espanya, tant per a la zona catalano-aragonesa, com per a la resta d'Espanya i la nostra zona d’influència.
Aquest servei es va iniciar l'any 2012 amb l'autorització ministerial i la construcció d'una instal·lació especial per a la càrrega de bestiar. La instal·lació de bestiar viu del Port de Tarragona disposa de tots els serveis necessaris per a la càrrega d'animals vius en condicions òptimes de benestar animal amb inspecció veterinària, i esplanades per a la inspecció de camions, essent un bon exemple de la diversificació de mercaderies que el Port està promovent per ser més competitiu.
Efectuar el moviment d'animals vius des del Port de Tarragona, ha permès exportar directament des de Tarragona bestiar de les principals zones productives del nord d’Espanya, sense la necessitat de realitzar trasllats llargs i feixucs. Això, ha suposat una reducció de costos, transport i temps per a tots els actors de la meitat nord-est d'Espanya, tant per a la zona catalano-aragonesa, com per a la resta d'Espanya i la nostra zona d’influència.
SÒLIDS A GRANEL ENERGÈTICS
-Carbó
-Coc de petroli
-Coc de petroli
MINERALS
-Fosfats
-Minerals fèrrics
-Potasses i sals
-Minerals fèrrics
-Potasses i sals
CONGLOMERANTS
-Clínquers
-Ciment
-Ciment

La major terminal de carbó de la Mediterrània
Per a la manipulació d'aquestes càrregues, les diferents terminals i instal·lacions del nostre Port estan dotades de maquinària especialitzada com ara grues d'alt rendiment, cintes de càrrega i descàrrega, apiladores…
Així mateix, disposem d'àmplies esplanades per al seu emmagatzematge i instal·lacions ferroviàries per al seu transport terrestre que fan possible una proposta eficient d'intermodalitat.
-Infraestructures habilitades per a rebre vaixells de gran tonatge tipus Capsize
-Grues pont per a càrrega pesada d'una productivitat de 3.200 tones/hora
-Instal·lacions per a la classificació del carbó i el coc de petroli
-Més de 3 quilòmetres de cintes transportadores
-10 grues de pòrtic mòbils
-18,5 metres de calat
Bones pràctiques
La Guia de bones pràctiques en la manipulació de sòlids a granel al Port de Tarragona, que serveix de base per a la implantació d'un sistema normatiu i logístic que permet augmentar els nivells de sostenibilitat en el desenvolupament d'aquests tràfics.

Treballant per la sostenibilitat
El Port de Tarragona disposa de protocols que estableixen que el moviment d'aquestes mercaderies es faci amb el màxim respecte al medi ambient.
Qualsevol millora ambiental implica una reducció dels impactes que unes activitats tenen sobre altres, amb la qual cosa s'aconsegueix una millor qualitat de servei i, a la vegada, millora la fiabilitat i costos operatius.
En aquest sentit, el Port de Tarragona aposta per utilitzar els coneixements tècnics al seu abast, i la seva experiència en sostenibilitat, amb la finalitat de desenvolupar eines que consolidin una logística més eficient en l’ús dels recursos.
Control pol·lució
A escala estructural, totes les nostres instal·lacions disposen de sistemes de control de pol·lució ambiental per reg, que ruixen una dissolució de substàncies conglomerants -les quals eviten la dispersió dels materials i filtres-, activant-se en funció de les condicions meteorològiques.
També disposem d'un sistema de rentatge exterior per a combois, pioner a tot Espanya. L’estructura, ideada i desenvolupada per l'Autoritat Portuària de Tarragona, està pensada com un túnel de rentatge per als ferrocarrils que transportin carbó. Aquest sistema permetria eliminar els possibles sediments de carbó i pols acumulats a l'exterior dels vagons durant el procés de càrrega, minimitzant l'impacte ambiental.
També disposem d'un sistema de rentatge exterior per a combois, pioner a tot Espanya. L’estructura, ideada i desenvolupada per l'Autoritat Portuària de Tarragona, està pensada com un túnel de rentatge per als ferrocarrils que transportin carbó. Aquest sistema permetria eliminar els possibles sediments de carbó i pols acumulats a l'exterior dels vagons durant el procés de càrrega, minimitzant l'impacte ambiental.

Zones per l'operativa del Port
Mapa zones | Versió maig 2025Línia d'atracada
2.000 metres
Calat màxim
18,5 metres
Àrea terrestre
170.000 m3
Emmagatzematge
900.000 t
Descàrrega
3.200 t/hora
Moviment
+1.000 trens/any
Tràfic anual
5 M tones
Document d'aixecament
sense papers
Informació comercial

Amb qui treballem? | Who do we work with?

+34 977 259 400 | Ext. 1329



















