El Port de Tarragona com a
administrador ferroviari
El ferrocarril i la intermodalitat
El Port de Tarragona fa una aposta clara per la intermodalitat per tal d'optimitzar la cadena logística i poder oferir un millor servei als seus clients, tant des del punt de vista econòmic com en sostenibilitat.
Punts de connexió
Disposa de dos punts de connexió física amb la RFIG administrada per l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (ADIF)
-Connexió 1: al centre de la fuita 56/62, coincident amb el PK 274/468 de la línia 210 de Miraflores a Tarragona
-Connexió 2: a 18,544 metres abans del senyal SP, al costat del Port.
-Connexió 1: al centre de la fuita 56/62, coincident amb el PK 274/468 de la línia 210 de Miraflores a Tarragona
-Connexió 2: a 18,544 metres abans del senyal SP, al costat del Port.
Àmbit d'actuació
Els punts de connexió funcional que delimiten l'àmbit d'actuació del Responsable de Circulació de Tarragona d'ADIF i del Responsable de Circulació del Port, es troben en:
Connexió 1: senyal 2745
Connexió 2: senyal SP
Connexió 1: senyal 2745
Connexió 2: senyal SP
Documentació relacionada amb el conveni de connexió
A l'octubre de 2011 l'Autoritat Portuària va signar juntament amb l'ADIF i Ports de l'Estat el Conveni de connexió de les infraestructures ferroviàries del Port de Tarragona amb la xarxa ferroviària d'interès general administrada per l'ADIF. Constituint-se la Comissió de seguiment del Conveni al febrer de 2012. Així mateix, en compliment del citat Conveni, la Llei del Sector Ferroviari i legislació concordant l'Autoritat Portuària de Tarragona ha elaborat, entre una altra, la següent documentació:


















