PROJECTES EUROPEUS
Port de Tarragona creix amb projectes europeus en sostenibilitat i innovació.
El Port de Tarragona impulsa projectes europeus per avançar en sostenibilitat, innovació i digitalització, reforçant la seva posició com a referent al Mediterrani

Terminal Ferroviària Intermodal Puerto Centro de Guadalajara Marchamalo del Port de Tarragona
L’objecte principal del projecte es la urbanització de la terminal ferroviària intermodal en l’àrea de Puerto Centro de Guadalajara – Marchamalo. Amb una extensió total de 150.000m2 estesa al llarg d'una franja lateral en l'extrem est de la 'Ciudad de Transporte Puerta Centro', la PortTarragona Terminal Guadalajara-Marchamalo comptarà amb 8 km de via en ample ibèric, 2 vies de recepció i expedició per a trens de més de 750m i un passant; 3 vies de càrrega i descàrrega amb 750m de longitud; més de 100.000m2 de paviment per a càrrega i descàrrega, apilament en altura i altres activitats; un edifici tècnic de 100m2 i un recinte tancat de seguretat.
Programa europeu : MRR 2022
Rol de l'APT: Líder
Execució: 3 de setembre 2023 - 1 d'octubre 2025
Pressupost total: 30.232.922€
Quantitat atorgada: 14.273.000€

Adquisició del mòdul necessari per a la recepció i emmagatzematge de residus perillosos de la Confraria de Pescadors del Port de Tarragona
Aquest projecte consisteix en l’adquisició d'un mòdul nou i dels equips necessaris per a la correcta recepció i emmagatzematge dels residus perillosos de la Confraria de Pescadors de Tarragona i també en el desmuntatge del mòdul actual.
Actualment hi ha un alt risc de vessament d'olis i aigües de sentines, així com de caiguda de residus al mar, degut a l'estat i a la poca capacitat tant del mòdul d'emmagatzematge de residus perillosos actual com de les eines que disposen els pescadors per transportar els residus de les embarcacions al mòdul de què disposa la Confraria.
L'objectiu d'aquest projecte, doncs, és la gestió com a residu del mòdul actual i la compra d'una instal·lació adequada per la quantitat i tipologia de residus que gestionen.
Actualment hi ha un alt risc de vessament d'olis i aigües de sentines, així com de caiguda de residus al mar, degut a l'estat i a la poca capacitat tant del mòdul d'emmagatzematge de residus perillosos actual com de les eines que disposen els pescadors per transportar els residus de les embarcacions al mòdul de què disposa la Confraria.
L'objectiu d'aquest projecte, doncs, és la gestió com a residu del mòdul actual i la compra d'una instal·lació adequada per la quantitat i tipologia de residus que gestionen.
Programa europeu : FEMPA 2021-2027
Rol de l'APT: Líder
Execució: Darrer trimestre 2025
Pressupost total: 50.000 €
Quantitat atorgada: 50.000 €

Implantació del Sistema Europeu d’Entrades i Sortides Entry/Exit System (EES) al Port de Tarragona
L’objectiu del projecte és la implantació del nou sistema europeu d’entrades i sortides Entry/Exit System (EES) al Port de Tarragona. L'EES és un sistema informàtic automatitzat que permet registrar les persones de països no membres de la UE que hi viatgen per una estada de curta durada cada vegada que creuen les fronteres exteriors de qualsevol dels països europeus que utilitzen el sistema.
Programa europeu : 1/2024 IGFV
Rol de l'APT: Líder
Execució: 2025-2026
Pressupost total: 360.933,46 €
Quantitat atorgada: 262.665,91€

Instal·lació de plaques fotovoltaiques a les cobertes de les naus A, B i C del Moll de Castella
La instal·lació de plaques fotovoltaiques a les cobertes de les naus A, B i C del Moll de Castella és una actuació emmarcada en els objectius estratègics de millora de l’eficiència energètica i de descarbonització del Port de Tarragona. Amb aquest projecte s’amplia la superfície dedicada a l’energia fotovoltaica a les instal·lacions portuàries, donant continuïtat a actuacions anteriors també finançades amb fons FEDER, com la instal·lació de plaques fotovoltaiques a les cobertes dels refugis del Moll de Costa.
Programa europeu : FEDER
Rol de l'APT: Líder
Execució: 2025-2026
Pressupost total: 1.200.000 €
Quantitat atorgada: 480.000€
