ChemMed Tarragona atreu l’interès en l’European Bulk Liquid Storage

09 Sep

La principal jornada europea del sector de l’emmagatzematge de productes químics i petroquímics s’ha celebrat els darrers dos dies a la ciutat, de la mà del Port de Tarragona. Aquesta quarta edició de l’European Bulk Liquid Storage ha reunit als principals actors de la industria del sector: empreses petrolieres i químiques mundials, ports, terminals de tancs d’emmagatzematge i proveïdors pioners del sector, i que han conegut in situ l’especialització, serveis i avantatges competitius del clúster ChemMed Tarragona.

En les conferències s’ha fet especial incidència en la importància d’infraestructures per al desenvolupament del negoci relacionat amb el sector químic, i en aquesta línea el Port de Tarragona es posiciona com un port de primer nivell, amb el moll de la Química i el moll d’Hidrocarburs, amb unes terminals especialitzades d’emmagatzematge de líquids a dojo, i davant del potencial creixement de la industria química espanyola (es preveu un +4,5% fins el 2030).

D’altra banda, els analistes experts del sector presents a la jornada han posat de manifest el bon posicionament del clúster ChemMed Tarragona per la seva ubicació geoestratègica al centre dels fluxos de comerç mundial, l’alta concentració d’indústria al territori i unes bones infraestructures que el permeten estar connectats amb els principals mercats com l’europeu, l’Orient Mitjà, l’Àfrica, etc.

Durant aquests dos dies, els assistents ha fet debat sobre qüestions relacionades amb el sector com és la tendència del mercat, la diferència entre el nord i el sud d’Europa i les avantatges competitives dels ports i les terminals d’emmagatzematge.

ChemMed Tarragona continua amb la seva expansió internacional

L’any passat el clúster va iniciar una estratègia de promoció internacional en el marc d’un pla d’acció comercial. Els objectius són atraure esdeveniments sectorials de reconegut prestigi internacional, com és el cas de l’European Bulk Liquid Storage que el Port de Tarragona ha aconseguit que s’organitzés a la ciutat. Amb aquestes conferències internacionals es donen cita els principals agents del sector, i així poden conèixer el model del clúster petroquímic més important del sud d’Europa. Un clúster que es fruït de la col·laboració público-privada entre logística i indústria.

En el marc del pla comercial d’internacionalització, s’ha tancat una altra conferència internacional que una prestigiosa empresa internacional organitzarà a la ciutat durant el primer trimestre de l’any vinent. Aquest esdeveniment estarà centrat en l’anàlisis global del clúster ChemMed Tarragona com a hub de recolzament als altres principals hubs existents com el nord d’Europa Singapur, Estats Units o Emirats Àrabs.

Most Visited

Work with us

Job board of the Port Authority of Tarragona
Open Data