Bunkering
Transformación del entorno de las sedes del Port en zona de bajas emisiones y movilidad sostenible
Más espacios verdes
-40% Taxa vaixell (T1)
Más espacios verdes
Avituallament de combustible a fondeig
Más espacios verdes
+ Sostenible

Ship to ship (STS)
Sistema de subministrament de combustible d’un vaixell-tanc a un altre vaixell. Es pot dur a terme al mateix moll o en fondeig, el que significa que no és necessari que el vaixell atraqui al port.

Truck to ship (TTS)
És el tipus de subministrament que s’utilitzen camions cisterna per transportar i aprovisionar el combustible al vaixell. Els camions cisterna estan ubicats al moll, al costat del vaixell al qual es connecten.

Pipe-to-ship (PTS)
Se subministra el combustible a través d’una canonada que connecta el tanc on s’emmagatzema el producte i el vaixell que serà aprovisionat.
♦ Vaixells tancs que presten servei al Port Tarragona
Más espacios verdes
2003 | Capacitat 4.200 MT | 400 MT/HR
Más espacios verdes
2004 | Capacitat 2.600 MT | 400 MT/HR
Más espacios verdes
2005 | Capacitat 3.200 MT | 500 MT/HR
Únic port del territori espanyol on es permet el servei de combustible a fondeigNous combustibles alternatiusBunkering: subministrament de combustibleReducció emissions 55% (2030)Tipus: PTS, TTS, STS Port Tarragona
Paseo del Reloj del Port
Más espacios verdes
Noves operacions amb nous combustibles
La Unió Europea, mitjançant la Regulació 2021/1119 del Parlament Europeu i el Consell, del 30 de juny de 2021, que estableix l’estructura per aconseguir la neutralitat climàtica i modifica els reglaments, i el règim de comerç de drets d’emissió de la UE (RCDE EU); i l’Organització Marítima Internacional, mitjançant el Conveni MARPOL i els comitès de protecció de l’ecosistema marí, busquen reduir les emissions europees en almenys un 55% d’aquí a 2030 i un 80%, si no la neutralitat climàtica, per a 2050. Aquests resultats s’adquireixen gràcies a una transició equitativa i justa, mantenint la competitivitat i innovació; apostant per l’energia segura, neta, verda i de qualitat i assegurant els drets de les persones que treballen al sector marí.
El Port de Tarragona es posiciona com a port de referència per ser port d’aprovisionament de combustibles alternatius als tradicionals en els anys vinents. L’experiència en els tràfics de líquids a doll, la presència d’instal·lacions de primer nivell per a la gestió d’aquests productes i l’existència de projectes de producció de combustibles alternatius a la zona fan que Tarragona sigui un port atractiu per a oportunitats en aquest àmbit. Metanol, amoníac, hidrogen, biocombustibles, combustibles sintètics o gas natural liquat poden ser opcions alternatives al Port de Tarragona.
Más espacios verdes
Documentació
- Plec de condicions particulars per l'exercici de l'activitat comercial d'avituallament de combustible a vaixells per mitjà de camions cisterna al Port de Tarragona.
- Plec de condicions particulars per a l'exercici de l'activitat comercial d'avituallament a vaixells mitjançant vaixell-tanc o gavarra al Port de Tarragona.