Port Tarragona, fidel a la cita amb la Seatrade Cruise Global, fa avenços en la programació de les pròximes temporades

Port Tarragona, fidel a la cita amb la Seatrade Cruise Global, fa avenços en la programació de les pròximes temporades
11 Apr
2025

La delegació tarragonina, encapçalada pel president de l’APT, Santiago J. Castellà, ha mantingut un total de tretze reunions amb diferents navilieres així com trobades amb touroperadors

Port Tarragona fa una valoració molt positiva del seu pas per la Seatrade Cruise Global, celebrada a Miami del 7 al 10 d’abril. La delegació tarragonina, encapçalada pel president de l’Autoritat portuària de Tarragona, Santiago J. Castellà, ha mantingut un total de tretze de reunions amb les principals navilieres del sector així com diverses trobades amb touroperadors. Tots ells han posat en valor la riquesa de la destinació així com el salt qualitatiu que ha fet Port Tarragona gràcies a la nova terminal. Seatrade ha permès consolidar el bon posicionament de Tarragona com a destinació de creuers destacada de la Mediterrània Occidental i, a la vegada, fer avenços importants de cara a les pròximes temporades.

La Seatrade Cruise Global és el principal esdeveniment business to business a escala mundial del sector creuerístic. Port Tarragona hi ha participat, un any més, dins de l’estand que Puertos del Estado instal·la a la fira. Durant els quatre dies de fira, els representants de Port Tarragona han mantingut un total de tretze reunions de treball amb diferents navilieres. En concret, s’ha parlat amb Marella, Disney, Royal Caribeean, Silversea, Holland America, Seabourn, Viking, Star Clipper, Carnival Maritime, Aroya Cruisies, Virgin, Azamara i Four Seasons. Així mateix, també s’han dut a terme trobades amb touroperadors, que han pogut conèixer els principals atractius turístics de la Costa Daurada. 

Les converses i reunions mantingudes a la Seatrade han permès fer avenços rellevants de cara a la programació per a les pròximes temporades, que reforçaran encara més el rol de Tarragona com una de les destinacions de creuers més destacades de la Mediterrània Occidental. “Ha estat una fira molt productiva i tornem de Miami satisfets tant amb els resultats obtinguts i com amb el bon posicionament que Tarragona i la Costa Daurada tenen dins del sector”, assegura el president de Port Tarragona, Santiago J. Castellà.

En el marc de la fira, s’ha dut a terme el consell d’administració de Medcruise, l’Associació de Ports de Creuers de la Mediterrània, de la qual Port Tarragona n’és membre. El president Castellà ha assistit a la celebració del consell, en el qual s’ha fet el balanç amb les principals xifres assolides pels ports de la Mediterrània així com les principals tendències identificades pel sector, entre les quals destaquen l’aposta pels combustibles alternatius per part de les navilieres i la rellevància de la Mediterrània com a principal regió de creuers.

Cal destacar que la presència a Miami complementa l’acció comercial feta en esdeveniments previs com l’European Week Cruise, celebrada a Rotterdam el passat mes de març o la Seatrade Europe, celebrada a Hamburg, el setembre passat.

Temporada 2025, en marxa

La celebració de la Seatrade Cruise Global coincideix amb l’inici de la temporada de creuers 2025 a Tarragona. Enguany hi ha programades un total de 65 escales a Port Tarragona. Això suposa dues arribades més respecte a l’any passat, de manera que es preveu batre el rècord assolit el 2024 pel que fa a arribades de vaixells. En total, atracaran al moll de Balears en aquesta temporada 32 vaixells diferents, dels quals 16 ho faran per primera vegada. Pel que fa a la previsió de passatgers, s’estima que uns 120.000 creueristes passaran pel moll de Balears i la terminal de Tarragona Cruise Port, una xifra en la línia dels darrers anys.  

 

 

 

 

 

 

 

Most Visited

Work with us

Work with us

Job board of the Port Authority of Tarragona
Open Data

Open Data

Here you will find public data of the public character of the organization
Contractor Profile

Contractor Profile

Here you will find public data of the public character of the organization
Communication and press

Communication and press

News of interest and current affairs of the Port Authority of Tarragona
SEA

SEA

AGRI-FOOD DELIVERY SYSTEM
Ship location

Ship location

Gisweb, ship situation program, stopovers and movements
Requests for services via ports

Requests for services via ports

Requests for services and communications for the ship, the goods and the passage
Accreditation center

Accreditation center

Administrative process involved in certifying a company/organization to access the Port
Traffic

Traffic

Goods traffic at the Port Authority of Tarragona