Ebre, Siurana, Francolí i Gaià. Rius i diàlegs per a una nova cultura de l’aigua
El primer número dels Quaderns de Sostenibilitat, Ebre, Siurana, Francolí i Gaià. Rius i diàlegs per a una nova cultura de l’aigua, recull de manera rigorosa les aportacions generades durant les I Setmanes de l’Aigua, celebrades al Port de Tarragona la primavera de 2024. Els textos, elaborats pel periodista Esteve Giralt, sintetitzen els principals reptes hídrics del territori i posen en relleu la necessitat d’avançar cap a una gestió sostenible i compartida dels recursos.
Mitjançant l’anàlisi de quatre rius —Siurana, Francolí, Ebre i Gaià—, la publicació ofereix una visió transversal que integra la perspectiva científica, ambiental, social i econòmica. El text aborda qüestions cabdals com els cabals ecològics, la pressió sobre els ecosistemes fluvials, l’impacte de la sequera i la crisi climàtica, la governança de l’aigua i el paper de les infraestructures hidràuliques.
El quadern subratlla la importància del diàleg entre actors diversos —administracions, comunitats de regants, entitats ecologistes, món acadèmic i sector productiu— com a eina imprescindible per afrontar els nous escenaris climàtics i garantir la disponibilitat i qualitat de l’aigua a llarg termini.
Amb aquest primer número d'aquesta nova col·lecció, el Port de Tarragona reafirma el seu compromís amb la reflexió, el coneixement i la sostenibilitat, i contribueix a consolidar un espai estable per al debat rigorós sobre la gestió de l’aigua i el futur del territori.
Specifications
- Autor: López-Monné, Rafael . Escoda Murria, Coia (coordinadora)
- Edició: Autoritat Portuària de Tarragona
- Col·lecció: Quaderns de Sostenibilitat
- Nº de pàgines: 39
- Any: 2025
- Idioma: Català
- Mides: 24 x 17



















