ChemMed Tarragona exposa al SIL la seva maduresa després d'un any de projecció internacional

11 Jun

En el marc del Saló Internacional de la Logística (SIL), ChemMed Tarragona ha organitzat aquest matí la 4ª Jornada SIL CHEMICAL, que ha portat per títol: "ChemMed Tarragona, infraestructures comunes i serveis competitius".
Després de més d'un any de projecció internacional, el clúster químic més important del sud d'Europa, impulsat per l'Associació Empresarial Química de Tarragona (AEQT) i el Port de Tarragona, ha tornat al SIL per exposar la seva maduresa com a clúster, i per posar en valor que ChemMed Tarragona és la marca sota la qual s'apleguen les sinèrgies existents entre de Port i industria química des de fa més de 40 anys.
En aquesta quarta edició de SIL CHEMICAL han intervingut com a ponents Jesús Loma-Ossorio, president de ChemMed Tarragona i l'AEQT; Josep Andreu, vice-president de ChemMed Tarragona i president del Port de Tarragona; Marc Fargas, conseller delegat d'AITASA; Teresa Pallarès, directora general de ChemMed Tarragona i de l'AEQT; i Francesc Sánchez, membre del Consell de ChemMed i director general del Port de Tarragona.
En el seu discurs, el president de ChemMed Tarragona ha fet balanç d'aquest any de projecció internacional del clúster, i ha volgut posar de relleu els avantatges competitius que ofereix el clúster i que fa del territori una ubicació interessant per invertir. Loma-Ossorio ha destacat el potencial de la indústria química de Tarragona, el gran calat i l'especialització de la infraestructura portuària, l'especialització de les empreses de serveis i auxiliars del territori, el capital humà i les 350 hectàrees disponibles que tant el sector químic com el port ofereixen per a noves inversions.
Tanmateix, Loma-Ossorio ha fet un repàs a les recents inversions d'empreses químiques a Tarragona com és el cas de Dow Tarragona, Clariant, Kemira, Repsol i Basf.
Al seu torn, el vice-president de ChemMed Tarragona ha remarcat la importància de la presència del clúster al SIL, un dels principals aparadors logístics del sud d'Europa. I ha volgut posar de manifest que el Port de Tarragona és un soci que aporta valor afegit a la industria química mitjançant infraestructures competitives, i ha posat d'exemple la propera Zona d'Activitats Logístiques del Port de Tarragona.
Andreu també ha aprofitat l'escenari de la jornada per anomenar els tres principals exponents de les necessitats de la industria química i del territori, les reclamacions de la connexió amb ample europeu, l'A27 i una millor gestió de l'energia elèctrica.
Marc Fargas, conseller delegat d'AITASA, ha explicat als assistents la competitivitat dels serveis compartits entre les diferents empreses que integren l'AEQT i el Port de Tarragona, com són el Rack Dixquímics (que connecta les empreses entre elles i amb el Port), l'emissari submarí (obra que connecta totes les empreses al mateix emissari submarí i que permet una major gestió dels vessaments) i l'estació regeneradora d'aigua.
La ponència de Teresa Pallarès ha portat per títol "Eficiència dels serveis generals: Projecte de prevenció sobre contingències marines, parc de bombers i serveis sanitaris". La directora general de ChemMed Tarragona ha posat en valor els tres parcs químics de seguretat ubicats al polígon nord, el polígon sud i dintre dels terrenys portuaris, i que tots tres donen servei a qualsevol de les empreses que estan al seu voltant.
Per últim, Francesc Sánchez ha fet una radiografia del sector químic en l'àmbit internacional, i ha destacat la importància dels ports com a plataformes logístiques; i com actualment han de dirigir els seus esforços en convertir-se en grans infraestructures intermodals per ser hubs d'exportació a altres països.
En aquest sentit, ha posat de relleu l'impuls d'infraestructures portuàries com la recent finalitzada ampliació del moll de la química que posa al mercat hectàrees disponibles, a la vegada que dona competitivitat a les empreses que ja estan instal·lades al Port proporcionant uns majors calats. També ha volgut destacar la terminal intermodal del Port de Tarragona, que ofereix serveis intermodals competitius al servei dels clients i també oberta les empreses del territori. I el desenvolupament de la Zona d'Activitats Logístiques, que funcionarà en un futur immediat.

Most Visited

Work with us

Job board of the Port Authority of Tarragona
Open Data