El Club Nàutic de Tarragona cedeix la seva documentació històrica a l’Arxiu del Port Tarragona

20 Jan

Es tracta d’un fons que inclou documentació interna, cartells, programes i fotografies d’aquesta entitat fundada l’any 1878

Aquest divendres, 20 de gener, a les 9h del matí el president del Port, Saül Garreta i la presidenta del Club Nàutic, Andrea Mazzanti, han signat l’acord de cessió de la documentació històrica de l’entitat esportiva a l’Arxiu del Port

La documentació històrica recollida en 24 caixes contenen acords de Junta des del 1930, estatus i reglaments del Club des de 1920, factures i rebuts des de 1915 i el registre de les persones associades des de 1918 i, correspondència des de 1915. La cessió inclou documents de les seccions de natació, rem, vela i motonàutica entre 1920 i 1990 amb una considerable col·lecció de cartells, catàlegs publicitaris, programes esportius i de festes des de 1922. També s’inclouen fotografies històriques de les instal·lacions i de les activitats del Club dels anys 60 fins als 90 i algunes publicacions periòdiques dels anys 20 . L’acord estableix la creació d’un inventari del material cedit i la seva digitalització per a garantir una millor preservació de la documentació original i possibilitar una major divulgació.

Una iniciativa amb l’objectiu de preservar part de la història de la ciutat

Aquesta no és la primera vegada que el Club Nàutic de Tarragona confia en el Port de Tarragona per a dipositar els seus fons documentals històrics al seu Arxiu. L’any 2010 ja es va fer una primera cessió de llibres d’actes de l’entitat esportiva i documentació de l’Escola de Marineria.

Tota la documentació lliurada avui serà digitalitzada per a garantir l’accés i preservació de la documentació original i possibilitar les consultes de les persones investigadores i la societat en general.

Les persones responsables de l’Arxiu i del Port de Tarragona han manifestat la seva satisfacció en què, una entitat de l’entorn portuari i marítim com el Club Nàutic de Tarragona, hagi confiat en ells com a dipositaris de la seva documentació històrica, reiterant el fet constatat que els arxius públics són els llocs més adequats per a garantir la preservació i la difusió de la memòria.

Fons documental de l’Arxiu Port Tarragona

L'Arxiu del Port es creà l’any 1990 amb la finalitat de custodiar el patrimoni documental de l'administració portuària des dels seus orígens fins als nostres dies. Amb la creació d’aquest equipament, el Port de Tarragona, es convertí en un dels ports pioners en el camp de la recuperació del patrimoni escrit i documental, actuació que anava fortament lligada a la inquietud envers els temes culturals i l’apropament a la ciutadania que des d’aleshores ha demostrat.

L’Arxiu, per tant, està al servei de l’administració portuària, però, també, del públic investigador i del general, de tal manera que, amb els anys, ha esdevingut un punt de referència per a tots aquells estudiosos i estudioses interessats en indagar sobre el passat del nostre Port, les persones que hi han treballat, els projectes i les obres que s’han dut a terme al llarg del temps, l’activitat econòmica que ha generat o la cultural, la relació amb la ciutat de Tarragona, etc.

Els documents cedits pel Club Nàutic de Tarragona, un cop estudiats, catalogats i custodiats, estaran a l’abast del públic posant-se en contacte amb l’Arxiu del Port a https://www.porttarragona.cat/ca/port-i-ciutat/arxiu-port

Més informació a:

Galeria imatges

Most Visited

Work with us

Job board of the Port Authority of Tarragona
Open Data

Here you will find public data of the public character of the organization
Contractor Profile

Here you will find public data of the public character of the organization
Communication and press

News of interest and current affairs of the Port Authority of Tarragona