Atrás

a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z #

Catàleg Publicacions

 
20 ANYS DEL PONT MÒBIL

20 ANYS DEL PONT MÒBIL

Dissabte 6 de novembre de 1999. Aquella nit, tot i el fred, unes 10.000 persones s’apleguen per veure l’espectacle del grup Comediants que celebra la inauguració del pont mòbil del Port de Tarragona. Un muntatge que combina elements de terra, mar i aire, ideat per a l’ocasió -ple de música i foc- i que compta amb la participació d’unes 350 persones entre actors, figurants i diables.

El projecte tècnic, realitzat pels equips propis d’Enginyeria de l’Autoritat Portuària de Tarragona, suposa una inversió de 2.400 milions de pessetes de l’època (uns 14 milions i mig d’euros) i ja contempla des de la seva redacció inicial la possibilitat de construir de manera paral·lela al pont per a vehicles un segon pont per al ferrocarril, una infraestructura que avui en dia encara no s’ha desenvolupat.

Enrere queden quinze mesos d’obres. El 6 d’agost de 1998 es posa la primera pedra d’una nova infraestructura que farà un total de 1423 metres de longitud entre els molls de Lleida i Reus. El pont estricte són 196 metres, dels quals la part mòbil en fa 103. Es tracta de dues fulles simètriques amb un angle d’obertura de 82o, mentre la plataforma viària té una amplada de 12 metres, sumant els dos carrils de trànsit i els dos vorals. Pesa 86 tones i arriba a una alçada màxima de 2,5 metres.

25 ANYS DE L'ÚLTIMA RIUADA

25 ANYS DE L'ÚLTIMA RIUADA

Diumenge 9 d’octubre de 1994: el Gimnàstic de Tarragona ha de jugar el seu partit número 500 a la Segona Divisió B. L’equip es desplaça a València per enfrontar-se amb el Llevant, però l’àrbitre es veu obligat a suspendre l’encontre per les intenses pluges. Un fort temporal de tardor afecta diverses zones del País Valencià i Catalunya.

... En el cas del Francolí, que ja baixa ple des de la Conca de Barberà, es troba a l’alçada de La Riba amb el seu afluent Brugent. La unió dels dos cabals desborda els límits naturals del Francolí i provoca en pocs minuts nombrosos desperfectes, trenca ponts i arriba a Tarragona amb una força inusitada que inunda la part baixa i el polígon industrial, i afecta diverses instal·lacions del port.

25è aniversari dels estudis de Lletres i Química a Tarragona

25è aniversari dels estudis de Lletres i Química a Tarragona

Com el seu títol indica, el llibre celebra el 25è aniversari dels estudis universitaris a Tarragona. Són textos de professors, degans... que recullen l’experiència d’aquest vint-i-cinc anys.

80 ANYS DE CONSTRUCCIÓ NAVAL A TARRAGONA 1918-1998 (ASTILLEROS DE TARRAGONA, S.A.)

80 ANYS DE CONSTRUCCIÓ NAVAL A TARRAGONA 1918-1998 (ASTILLEROS DE TARRAGONA, S.A.)

És la història de la construcció naval a Tarragona, que discorre paral—·lela a la de l’empresa Astilleros de Tarragona SA, fundada l’any 1918. A partir d’aquesta empresa s’explica l’evolució de la construcció naval moderna a Tarragona. Guanyador del “I Premi d’Investigació Port de Tarragona”.

A 2000 metres de pintura sobre el nivell del mar

A 2000 metres de pintura sobre el nivell del mar

RECULL EXPOSICIÓ DEL TINGLADO 2 DEL MOLL DE COSTA

Absències

Absències

RECULL EXPOSICIÓ DEL TINGLADO 1 DEL MOLL DE COSTA

Alta Comèdia

Alta Comèdia

RECULL EXPOSICIÓ DEL TINGLADO 2 DEL MOLL DE COSTA

Anna Lentsch Retrospectiva 1960-2003

Anna Lentsch Retrospectiva 1960-2003

RECULL EXPOSICIÓ DEL TINGLADO 4 DEL MOLL DE COSTA

[12 3 4 5  >>  

Propers esdeveniments a l'Arxiu

  Servei de publicacions

     publicacions@porttarragona.cat

   977 259 400 | Ext. 5003

 

   Arxiu del Port

     arxiu@porttarragona.cat

    977 259 400 | De Ext. 5001 a  5006

     On és l'Arxiu del Port i el Servei de Publicacions