«L’interès inicial per aquest tema va néixer l’any 1999 en veure al Saló del Tinell del Museu d’Història de la Ciutat de Barcelona l’exposició «Tresors Gràfics», organitzada per l’Institut de Cultura de l’Ajuntament de Barcelona, comissariada per Jordi Pablo i América Sánchez. En ella, i en el seu magnífic catàleg, hi havia entre les 99 peces, un exemplar del Boletín Oficial de la Propiedad Industrial (1886-1938), que ens cridà fortament l’atenció i l’interès. Els comissaris de l’exposició ja advertien que el conjunt de marques que conté «és un excepcional registre il·lustrat de totes les marques comercials d’Espanya. És una bíblia inexplorada per a qualsevol anàlisi de signes i de publicitat.» Fou seguint aquesta crida a una prometedora exploració gràfica que iniciarem la recerca de les marques registrades de les ciutats i pobles de la Catalunya meridional, de les comarques de la província de Tarragona, que ja al segle XIX era la segona zona de Catalunya en potencialitat econòmica, després de Barcelona. El Boletín Oficial de la Propiedad Industrial era una revista oficial editada a Madrid, però les marques enregistrades a Catalunya sobrepassen la meitat del total. Cada any es compon de dotzenes de volums amb milers de marques. La llarga recerca sistemàtica ha estat, però, un autèntic gaudi visual.»