Catàleg publicacions

Filtre Cataleg

a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z #

Items starting with #

 LA MAR DE TARRAGONA (AL SEGLE XVI)

LA MAR DE TARRAGONA (AL SEGLE XVI)

Els autors del present treball anteriorment han publicat estudis sobre la gent de mar de Tarragona dels segles XVII i XVIII, però en aquest treball del segle XVI ells mateixos ens adverteixen que “en aquesta ocasió no ens limitem només a la realitat dels homes de mar (pescadors, mariners i mestres d’aixa) sinó que ho ampliem a tot el que té a veure amb la mar tarragonina.

Com en els dos llibres precedents, considerem tant el que està relacionat amb Tarragona com amb Tamarit per tal com ambdós municipis, encara que en el Cinc-cents eren independents entre si, ara constitueixen una mateixa unitat municipal.

Per elaborar el present estudi ens hem servit de la documentació referida a Tarragona i Tamarit que serven els arxius Històric Arxidiocesà (Parròquia de Santa Maria de la Catedral i Parròquia de Santa Maria de Tamarit), Històric de la Ciutat de Tarragona i Històric de Tarragona, així com dels llibres i articles relacionats a l’apartat de la bibliografia”.

101 LLEGENDES I CURIOSITATS DE TARRAGONA

101 LLEGENDES I CURIOSITATS DE TARRAGONA

Amb el segell de Silva Editorial 101 llegendes i curiositats de Tarragona de Joan Noguera és una obra il·lustrada que recull més d’un centenar de llegendes i curiositats de la ciutat de Tarragona, moltes de les quals de tradició oral, que ara resten escrites en aquesta recopilació.

Noguera acompanya cada relat d'una petita fotografia de l'indret que hi està relacionat. El llibre consta de dos grans apartats: un de llegendes, pròpiament dites, i un altre de curiositats.

Alguns exemples del que hi podem trobar: per què la Catedral de Tarragona resta inacabada, on s'amaga una bossa de monedes d'or o qui va ser el Bisbe Pirata.

Tampoc no hi falten les històries amb un tint paranormal, com la de l'esperit del Carrer Bastos o la dels crits esfereïdors de la Carolina de la Casa Castellarnau.

20 ANYS DEL PONT MÒBIL

20 ANYS DEL PONT MÒBIL

Dissabte 6 de novembre de 1999. Aquella nit, tot i el fred, unes 10.000 persones s’apleguen per veure l’espectacle del grup Comediants que celebra la inauguració del pont mòbil del Port de Tarragona. Un muntatge que combina elements de terra, mar i aire, ideat per a l’ocasió -ple de música i foc- i que compta amb la participació d’unes 350 persones entre actors, figurants i diables.

El projecte tècnic, realitzat pels equips propis d’Enginyeria de l’Autoritat Portuària de Tarragona, suposa una inversió de 2.400 milions de pessetes de l’època (uns 14 milions i mig d’euros) i ja contempla des de la seva redacció inicial la possibilitat de construir de manera paral·lela al pont per a vehicles un segon pont per al ferrocarril, una infraestructura que avui en dia encara no s’ha desenvolupat.

Enrere queden quinze mesos d’obres. El 6 d’agost de 1998 es posa la primera pedra d’una nova infraestructura que farà un total de 1423 metres de longitud entre els molls de Lleida i Reus. El pont estricte són 196 metres, dels quals la part mòbil en fa 103. Es tracta de dues fulles simètriques amb un angle d’obertura de 82o, mentre la plataforma viària té una amplada de 12 metres, sumant els dos carrils de trànsit i els dos vorals. Pesa 86 tones i arriba a una alçada màxima de 2,5 metres.

25 ANYS DE L'ÚLTIMA RIUADA

25 ANYS DE L'ÚLTIMA RIUADA

Diumenge 9 d’octubre de 1994: el Gimnàstic de Tarragona ha de jugar el seu partit número 500 a la Segona Divisió B. L’equip es desplaça a València per enfrontar-se amb el Llevant, però l’àrbitre es veu obligat a suspendre l’encontre per les intenses pluges. Un fort temporal de tardor afecta diverses zones del País Valencià i Catalunya.

... En el cas del Francolí, que ja baixa ple des de la Conca de Barberà, es troba a l’alçada de La Riba amb el seu afluent Brugent. La unió dels dos cabals desborda els límits naturals del Francolí i provoca en pocs minuts nombrosos desperfectes, trenca ponts i arriba a Tarragona amb una força inusitada que inunda la part baixa i el polígon industrial, i afecta diverses instal·lacions del port.

25è ANIVERSARI DELS ESTUDIS DE LLETRES I QUÍMICA A TARRAGONA

25è ANIVERSARI DELS ESTUDIS DE LLETRES I QUÍMICA A TARRAGONA

Com el seu títol indica, el llibre celebra el 25è aniversari dels estudis universitaris a Tarragona. Són textos de professors, degans... que recullen l’experiència d’aquest vint-i-cinc anys.

80 ANYS DE CONSTRUCCIÓ NAVAL A TARRAGONA 1918-1998 (ASTILLEROS DE TARRAGONA, S.A.)

80 ANYS DE CONSTRUCCIÓ NAVAL A TARRAGONA 1918-1998 (ASTILLEROS DE TARRAGONA, S.A.)

És la història de la construcció naval a Tarragona, que discorre paral—·lela a la de l’empresa Astilleros de Tarragona SA, fundada l’any 1918. A partir d’aquesta empresa s’explica l’evolució de la construcció naval moderna a Tarragona. Guanyador del “I Premi d’Investigació Port de Tarragona”.

El més visitat

Treballa amb nosaltres

Treballa amb nosaltres

Borsa de treball de la Autoritat Portuària de Tarragona
Servei atenció al client

Servei atenció al client

Contacta amb nosaltres
Dades Obertes

Dades Obertes

Aquí trobareu publicades les dades de caràcter públic de l'organisme
Perfil del Contractant

Perfil del Contractant

Aquí trobareu publicades les dades de caràcter públic de l'organisme
Comunicació i premsa

Comunicació i premsa

Notícies d'interés i actualitat de la Autoritat Portuària de Tarragona
SEA

SEA

SISTEMA D'ENTREGUES D'AGROALIMENTARIS
Situació de Vaixells

Situació de Vaixells

Gisweb, programa de situació de vaixells, escales i moviments
Sol·licituds de serveis via portus

Sol·licituds de serveis via portus

Sol·licituds de serveis i comunicats per al vaixell, la mercaderia i el passatge

Centre d'acreditacions

Centre d'acreditacions

Procés administratiu que comporta certificar a una empresa/organització per accedir-hi al Port

Tràfics

Tràfics

Tràfic de mercaderies a la Autoritat Portuària de Tarragona