Dissabte 6 de novembre de 1999. Aquella nit, tot i el fred, unes 10.000 persones s’apleguen per veure l’espectacle del grup Comediants que celebra la inauguració del pont mòbil del Port de Tarragona. Un muntatge que combina elements de terra, mar i aire, ideat per a l’ocasió -ple de música i foc- i que compta amb la participació d’unes 350 persones entre actors, figurants i diables.
El projecte tècnic, realitzat pels equips propis d’Enginyeria de l’Autoritat Portuària de Tarragona, suposa una inversió de 2.400 milions de pessetes de l’època (uns 14 milions i mig d’euros) i ja contempla des de la seva redacció inicial la possibilitat de construir de manera paral·lela al pont per a vehicles un segon pont per al ferrocarril, una infraestructura que avui en dia encara no s’ha desenvolupat.
Enrere queden quinze mesos d’obres. El 6 d’agost de 1998 es posa la primera pedra d’una nova infraestructura que farà un total de 1423 metres de longitud entre els molls de Lleida i Reus. El pont estricte són 196 metres, dels quals la part mòbil en fa 103. Es tracta de dues fulles simètriques amb un angle d’obertura de 82o, mentre la plataforma viària té una amplada de 12 metres, sumant els dos carrils de trànsit i els dos vorals. Pesa 86 tones i arriba a una alçada màxima de 2,5 metres.