El III Agrifood International Congress convierte el Port de Tarragona en el centro internacional del sector agroalimentario

03 May
2021

El Congrés s’inaugura dimecres amb la presència del president del Port , Josep M Cruset i del president de Ports de l’Estat, Francisco Toledo

El programa compta amb més de 20 ponents internacionals

El Port de Tarragona acull aquest dimecres i dijous el tercer congrés internacional del sector agroalimentari. Agrifood International Congress convertirà el Port de Tarragona en el centre neuràlgic del sector agroalimentari. Aquest any el congrés serà en format virtual i bilingüe i comptarà amb el suport de les grans multinacionals del sector.

L’objectiu d’aquesta tercera edició del congrés internacional és intercanviar coneixement i informació sobre tots els aspectes tècnics que afecten al sector, així com fomentar el networking entre tots els actors per enfortir les relacions comercials.

En aquest congrés, organitzat conjuntament amb Ports de l’Estat, es donaran cita les principals empreses que integren el sector agroalimentari: empreses estibadores, consignatàries, importadores, fabricants de pinsos, shippers, control companies, etc.

Les inscripcions per al congrés han crescut de forma exponencial en aquestes últimes setmanes, la xifra de persones inscrites supera ja les 300. Els registres es poden seguir fent a través del web https://www.agrifoodporttarragona.com/ fins al mateix dia de l’inici del congrés.

Programa de l’Agrifood International Congress

El propi president del de l’Autoritat Portuària de Tarragona, Josep M. Cruset, i el president de Puertos del Estado, Francisco Toledo, inauguraran i donaran la benvinguda a totes les persones assistents al III Agrifood International Congress.

El Port de Tarragona ha preparat un programa per a les dues jornades amb continguts variats que recullen les temàtiques més rellevants de present i de futur  del sector agroalimentari com logistica, producció alimentària, mercats de primeres matèries o geopolítica i economia de mercats, tot això de la mà de representants de les empreses del sector i també experts sobre política agroalimentària.

Un congrés consolidat

L’Agrifood International Congress va néixer l’any 2016 com a punt de trobada de tots els agents implicats en el sector agroalimentari i on es donaven a conèixer totes les novetats del sector; al 2018 es va fer la segona edició i la tercera estava prevista per al 2020.

A causa de l'impacte de la Covid-19, el Port de Tarragona va decidir traslladar la 3a edició de l’Agrifood International Congress als dies 5 i 6 de maig de 2021 i al 2020 es realitzava l’Agrifood Virtual Meeting per mantenir el contacte amb totes les parts interessades.

Tarragona capital dels agroalimentaris

El Port de Tarragona manté un indiscutible lideratge en el moviment de productes agroalimentaris, tant a nivell estatal com a la Mediterrània, donant un valor afegit a aquesta activitat econòmica gràcies als serveis i infraestructures especialitzats disposa.

L'alta especialització portuària en el tràfic de agroalimentaris facilita que al Port de Tarragona es treballi amb una àmplia varietat de productes (més de 70) i subproductes agroalimentaris, el que situa al port en una posició molt destacada respecte a la resta de ports europeus.

A l'àrea d'influència (hinterland) més immediata del Port de Tarragona (que comprèn Catalunya i Aragó), es fabrica el 40% del total de producció de pinsos de l’Estat, i aquesta matèria primera s'importa a través del Port de Tarragona.

El Congreso se inaugura el miércoles con la presencia del presidente del Port, Josep M Cruset y del presidente de Puertos del Estado, Francisco Toledo

El programa cuenta con más de 20 ponentes internacionales

El Port de Tarragona acoge este miércoles y jueves el tercer congreso internacional del sector agroalimentario. Agrifood International Congress convertirá el Port de Tarragona en el centro neurálgico del sector agroalimentario. Este año el congreso será en formato virtual y bilingüe y contará con el apoyo de las grandes multinacionales del sector.

El objetivo de esta tercera edición del congreso internacional es intercambiar conocimiento e información sobre todos los aspectos técnicos que afectan al sector, así como fomentar el networking entre todos los actores para fortalecer las relaciones comerciales.

En este congreso, organizado conjuntamente con Puertos del Estado, se darán cita las principales empresas que integran el sector agroalimentario: empresas estibadoras, consignatarias, importadores, fabricantes de piensos, shippers, control companies, etc.

Las inscripciones para el congreso han crecido de forma exponencial en estas últimas semanas, la cifra de inscritos supera ya las 300. Los registros se pueden seguir haciendo a través de la web https://www.agrifoodporttarragona.com/ hasta el mismo día del inicio del congreso.

Programa del Agrifood International Congress

El propio presidente del de la Autoridad Portuaria de Tarragona, Josep M. Cruset, y el presidente de Puertos del Estado, Francisco Toledo, inaugurarán y darán la bienvenida a todas las personas asistentes al III Agrifood International Congress.

El Port de Tarragona ha preparado un programa para las dos jornadas con contenidos variados que recogen las temáticas más relevantes de presente y de futuro del sector agroalimentario como logística, producción alimentaria, mercados de materias primas o geopolítica y economía de mercados, todo ello de la mano de representantes de las empresas del sectory también expertos sobre política agroalimentaria.

Un congreso consolidado

El Agrifood International Congress nació el año 2016 como punto de encuentro de todos los agentes implicados en el sector agroalimentario y donde se dan a conocer todas las novedades del sector; 2018 se hizo la segunda edición y la tercera estaba prevista para 2020.

Debido al impacto de la Covid-19, el Port de Tarragona decidió trasladar la 3ª edición del Agrifood International Congress los días 5 y 6 de mayo de 2021 mientras que en 2020 se realizaba el Agrifood Virtual Meeting para mantener contacto con todas las partes interesadas.

Tarragona capital de los agroalimentarios

El Port de Tarragona mantiene un indiscutible liderazgo en el movimiento de productos agroalimentarios, tanto a nivel estatal como en el Mediterráneo, dando un valor añadido a esta actividad económica gracias a los servicios e infraestructuras especializados dispone.

La alta especialización portuaria en el tráfico de agroalimentarios facilita que el Port de Tarragona se trabaje con una amplia variedad de productos (más de 70) y subproductos agroalimentarios, lo que sitúa el puerto en una posición muy destacada respecto al resto de puertos europeos.

En el área de influencia (hinterland) más inmediata del Port de Tarragona (que comprende Catalunya y Aragó), se fabrica el 40% del total de producción de piensos del Estado, y esta materia prima se importa a través del Port de Tarragona.