El Port de Tarragona augmenta un 6,5% el tràfic de mercaderies en els primers 8 mesos de l’any

20 Sep

El tràfic de mercaderies assoleix 2,9 milions de tones al mes d’agost

El tràfic de mercaderies del Port de Tarragona acumulat en els darrers 8 mesos augmenta un 6,5% respecte al mateix període de 2018. Entre gener i agost d’aquest any, el Port de Tarragona ha assolit els 22,3 milions de tones. Unes xifres només superades per dos dels exercicis dels darrers 15 anys, ja que en hem de remuntar a 2007 i 2008 per trobar uns resultats millors. L’any 2007, entre gener i agost es van fregar els 24 milions de tones, i l’any 2008, es van superar els 23 milions de tones.

El tràfic de mercaderies del mes d’agost del Port de Tarragona ha tancat amb prop de 2,9 milions de tones, una xifra superior a la del mes de juliol passat (2,5 milions de tones). Respecte al mes d’agost de 2018, el creixement és del 16,4 %. Aquest bon comportament del mes d’agost és deu principalment a l’augment del tràfic de cereals que augmenta un 14,4% respecte al mes d’agost de 2018, la qual cosa contribueix a l’augment d’un 1,3 % en el període gener-agost 2019 respecte al mateix període de l’any anterior.

Bon comportament dels líquids a doll

La base de la fortalesa en l'activitat del mes d’agost és conseqüència del bon comportament dels líquids a doll amb un tràfic de gairebé 2 milions de tones. Els líquids a doll han augmentat en el mes d'agost un 21,3% respecte al mes d’agost de 2018 i això contribueix a un augment del 13,3% en comparació a gener-agost de 2018, ja que mentre en l’etapa gener-agost de 2081 el Port de Tarragona fva registrar 12,9 tones de líquids a doll, en el mateix període aquesta any són 14,7 Milions de tones (Mt).

Dins de la categoria de líquids a doll, el creixement més destacable si comparem aquest mes d’agost amb el de l’any passat, el més destacable és el grup de productes energètics amb un augment 21,5%, principalment en productes com el petroli cru, la benzina, el gas-oli i el carbó. També presenten un creixement important els productes químics amb un 77,6%.

Els productes agroalimentaris segueixen registrant bons resultats amb un 14,9% de creixement aquest mes d’agost respecte al de l’any passat. En aquest apartat dels tràfics portuaris, cal destacar el comportament dels cereals amb un 52,2% de creixement, i les fruites, hortalisses i llegums amb un 14,8%.

Finalment, també cal destacar l’augment del tràfic de vehicles que registra un augment del 26,6% respecte al mes d’agost de 2018, i que en la comparació de resultats entre els períodes gener-agost de 2018 i 2019 manté un 13,3% de creixement, ja que passa dels 181.145 cotxes de gener-agost de 2018 als 204.728 vehicles d’aquest primers 8 mesos de 2019.

Liquids a doll

Tràfics