El Port de Tarragona exporta grans estructures metàl•liques amb destinació Estats Units

21 Apr

L'empresa LINDE és la responsable d'aquest projecte de construcció que es va iniciar al gener de 2014 i finalitzarà al setembre d'aquest any

La infraestructura portuària manté l'aposta pel project cargo amb l'objectiu de consolidar-se com un els ports referència en el Mediterrani en aquest tipus de càrregues especials

El Port de Tarragona ha tornat a ser escenari d'una impressionant operativa de project cargo (peces de grans dimensions per a equips de fàbrica o components que necessiten muntatge en el vaixell). L'empresa estibadora Bergé Marítima, SL que opera en el Port de Tarragona, ha dut a terme la càrrega de dues grans estructures metàl·liques de 1.000 tones cadascuna, amb destinació una planta gasificadora de Texas, a Estats Units. Les dimensions d'aquestes estructures fan d'aquesta una càrrega especial, que ha comptat amb una operativa àgil i efectiva. La consignació del vaixell l'ha dut a terme Euroports Ibèrica TPS. El vaixell 'Rolldock Star', navega sota bandera dels Països Baixos, amb una eslora de 151,5 metres, una màniga de 25,43 metres i un calat màxim de 5,67 metres. L'exportació d'aquest projecte que es duu a terme des del Port de Tarragona consta de tres operatives. La primera va ser dimarts passat, on l'empresa estibadora Bergé Marítima, SL va dur a terme la càrrega d'una gran estructura metàl·lica de 1.000 tones. La segona operativa es va realitzar el dijous i la tercera serà el proper mes de setembre, on s'exportaran a la resta d'estructures metàl·liques del projecte.

80 persones treballen directament en la construcció d'aquest projecte, que finalitza al setembre. A més, ha generat l'ocupació indirecta d'empreses auxiliars com són el lloguer de maquinària, empreses d'homologació o tallers externs. Un dels millors ports del Mediterrani per a l'operativa de project cargo El Port de Tarragona és un dels ports mediterranis especialitzats en l'operativa de project cargo perquè ofereix als seus clients unes infraestructures especialitzades per a aquest tipus de càrrega, així com àmplies àrees operacionals en els molls, les rampes Ro Ro i una accessibilitat excel·lent via terrestre i ferroviària. A més, la ubicació estratègica privilegiada en el Mediterrani atorga al Port de Tarragona un valor afegit enfront dels ports del nord d'Europa degut, en gran part, a la favorable climatologia que permet dur a terme operatives de càrrega de project cargo a l'aire lliure durant tot l'any. El project cargo és un els tràfics estratègics de la infraestructura portuària en el marc de l'aposta per la diversificació dels tràfics. Actualment, el Port de Tarragona destina 280.000 m2 de superfície per a aquest tipus d'operatives.

Most Visited

Work with us

Job board of the Port Authority of Tarragona
Open Data