El Port de Tarragona acull la jornada ‘Viure superant límits’, sobre RSC, amb el testimoni de l’atleta Raquel Domínguez

28 Oct

L'Autoritat Portuària de Tarragona ha organitzat la jornada 'Viure superant límits' en el marc de la seva política de Responsabilitat Social Corporativa. La xerrada, que ha anat a càrrec de l'atleta Raquel Domínguez, col·laboradora de la Fundació Adecco, ha donat el tret de sortida per a la creació de la Comissió Social del Port de Tarragona.
Aquesta comissió tindrà per objectiu coordinar i canalitzar les iniciatives que els treballadors/es voluntàriament plantegin, i la seva finalitat última serà orientar els recursos disponibles cap a projectes solidaris.
La jornada de Responsabilitat Social Corporativa titulada 'Viure Superant límits', ha estat adreçada a la plantilla de l'Autoritat Portuària de Tarragona. En aquest context, s'ha presentat el projecte de creació d'una Comissió Social amb la finalitat de coordinar les iniciatives solidàries que ja s'estan duent a terme conjuntament amb les que es proposin per part dels treballadors/es que voluntàriament participin en aquest projecte.
El president del Port de Tarragona, Josep Andreu, ha donat la benvinguda als assistents i ha remarcat la importància d'actuar com a col·lectiu en favor de la comunitat amb iniciatives, com per exemple, la tradicional recollida d'aliments en la que participa el Port. En segon lloc, Andreu ha elogiat a Raquel, la conferenciant, per ser un model d'èxit i de superació, i ha fet un paral·lelisme entre el seu cas i els durs moments pels quals passen tantes altres persones, tot indicant que 'malgrat els problemes, sempre cal tirar endavant'.
A posteriori, Silvia Cuesta, directora de Recursos Humans, i qui encapçalarà la nova Comissió Social, ha presentat aquest projecte, pensat per ser liderat pels mateixos treballadors/es. 'Volem que tingueu veu pròpia per a presentar iniciatives que us inquietin i que creieu oportunes recolzar des del Port de Tarragona'. També ha explicat que aquestes iniciatives es debatran en conjunt per decidir quins recursos es destinaran en cada cas.
La xerrada de Raquel Domínguez, una esportista d'elit que amb el seu relat personal ha demostrat ser un exemple de superació: malgrat ser diagnosticada d'idiopatia bilateral en les extremitats superiors amb només 12 anys, i després d'haver-se operat més d'una vintena de vegades al llarg de la seva vida, ha trencat totes les barreres convertint-se en una esportista multidisciplinar (natació, atletisme, marxa, triatló), aconseguint diversos premis en l'àmbit nacional.
Amb el seu testimoni, ha volgut transmetre que si un s'ho proposa, és capaç de 'créixer, millorar i avançar, tot i les dificultats que se li presentin en el camí'. 'I afirmava que 'si existeix quelcom negatiu en la vida d'un mateix, cal afrontar-ho i saber conviure-hi; sense deixar que t'eclipsi, i traient-hi la part valuosa que t'aporta; cal saber transformar-ho i fer-ne una fortalesa.'
Durant la xerrada, ha explicat diferents anècdotes personals des de la vessant esportiva i professional, en el doblatge de ràdio i televisió i l'ha volgut finalitzar amb un missatge encoratjador: 'Pateixo una patologia sense cura i degenerativa. Jo he transformat aquesta malaltia en el motor de la meva vida; i és l'efecte residual d'aquesta malaltia la que em dóna l'impuls suficient per seguir endavant, superant els límits. Perquè no hi ha més obstacles, que els que ens posem nosaltres mateixos.'

Most Visited

Work with us