CHEMMED TARRAGONA es presenta al Saló Internacional de la Logística

04 Jun

ChemMed Tarragona s'ha presentat avui al Saló Internacional de la Logística amb la jornada SIL CHEMICAL 2014 que ha portat per títol: 'Química creant futur'. El clúster químic de la Mediterrània ha exposat la seva visió internacional del clúster com és la de exposar les seves fortaleses i posar en valor els seus actius per consolidar Tarragona en el mapa global de la industria química i la logística. Es posa de manifest doncs, que Tarragona vol mantenir un paper protagonista, i ChemMed es marca la missió de projectar al món el seu potencial per facilitar l'accés a noves empreses i consolidar la productivitat del territori.
El president de ChemMed Tarragona, Jesús Loma-Ossorio; i el vicepresident de ChemMed Tarragona, Josep Andreu; han estat els encarregats d'obrir la jornada SIL CHEMICAL 2014, presentant als assistents la realitat, els objectius i les línies estratègiques del clúster.
Jesús Loma-Ossorio ha destacat que 'ChemMed Tarragona no és una marca que busca contingut, sinó que és un gran contingut al que li mancava una marca'. El president de ChemMed Tarragona ha posat de relleu com el clúster és un projecte d'anticipació davant les tendències globals del sector químic com el shale gas als Estats Units o els grans complexos petroquímics a Orient Mitjà amb recursos de petroli, que poden representar una pèrdua de la competitivitat de la industria química europea. En aquesta línia, ha destacat com ChemMed Tarragona dóna un pas endavant perquè aquestes amenaces no siguin una realitat que afecti directament al sector de la industria química del territori.
Loma-Ossorio també ha anomenat els serveis mancomunats de ChemMed Tarragona i els diferents membres institucionals i agents que formen part del clúster. Així mateix, ha destacat el valor afegit de comptar com amb la Universitat Rovira i Virgili com a membre del clúster, i la seva importància pel que fa a la formació i a la investigació, en l'àmbit de la industria, del sector químic i científic.
El vicepresident de ChemMed Tarragona, Josep Andreu; ha fet una radiografia del clúster en xifres, i ha posat de manifest que ChemMed es sustenta sobre els pilars bàsics de la integració i l'aliança entre la industria i la logística; la sinèrgia per a buscar solucions comunes davant la tendència global de la indústria química; i la voluntat de projecció internacional de Tarragona, de la indústria i del Port.
Pel que fa a les xifres de ChemMed Tarragona, Andreu ha destacat els 13.000 llocs de treball directe i 35.000 indirectes que genera el propi clúster, i els 15.000 estudiants i 1.400 investigadors de la URV. En xifres de producció, el polígon petroquímic de Tarragona produeix 20 milions de tones anuals, i el Port de Tarragona mou 19 milions de tones anuals de productes petroquímics i que representen el 60% del volum de tràfic anual.
"Tant el sector químic com el port tenim espais disponibles per a noves inversions" ha afirmat Andreu. "Concretament, 350 hectàrees. Una realitat que ja podem oferir avui mateix". Així mateix, ha destacat l'alt grau d'especialització i cooperación de les empreses del sector; la innovació tecnológica i formació qualificada; així com l'atractiu del territorio per a noves empreses i talents. Finalment, Josep Andreu, ha fet un repàs sobre les grans infraestructures que està impulsant el Port de Tarragona com és la finalitzada ampliació del moll de la Química; la ZAL i la terminal intermodal
En la segona part de la jornada, s'han ofert les ponències a càrrec de Juan Antonio Labat, director general de FEIQUE; i Tonny Quinn, CEO Tankbank international Pte Ltd.
El director de FEIQUE, que ha presentat la radiografia del sector químic a Espanya en xifres , i ha posat de manifest dades de la gran competitivitat d'aquest sector . Labat ha destacat que el sector químic és el major exportador d'Espanya i que el 2012 , va representar el 11% del PIB. Així mateix , la química és la indústria amb major productivitat seguida de la farmacèutica.
El director general de FEIQUE ha destacat la importància dels ports com a plataformes logístiques; i com actualment han de dirigir els seus esforços en convertir-se en grans infraestructures intermodals per ser hub d'exportació a altres països . També ha volgut destacar que a Espanya és on els líders d'opinió , format per administracions públiques i mitjans de comunicació, tenen una millor opinió sobre el sector químic.
La segona ponència ha anat a càrrec de Tony Quinn, CEO Tankbank international Pte Ltd , que ha analitzat les tendències del sector químic en l'àmbit internacional i com aquestes tendències tenen un impacte en la producció de la indústria en la cadena logística de subministrament.
Pel que fa a aquestes tendències globals, Tony Quinn ha exposat els canvis en la demanda mundial de productes líquids destacant que la demanda mundial d' energia creixerà un 35 % a causa, en part, al fet que la població mundial s'expandeix a gairebé 9 mil milions de persones en 2040. Així mateix, ha assegurat que el gas natural serà l'energia del futur. D'altra banda, també ha incidit en com el canvi geogràfic de la demanda de petroli és una altra tendència del sector químic que s'ha d'analitzar . En aquest sentit, ha posat de manifest que tant l'augment de la població com el desenvolupament econòmic en economies emergents, com la Xina o l'Índia, són els principals impulsors de la demanda creixent d'energia.

Most Visited

Work with us

Job board of the Port Authority of Tarragona
Open Data