El Port de Tarragona invertirà 2 milions d’euros per modernitzar el moll de Catalunya

El Port de Tarragona invertirà 2 milions d’euros per modernitzar el moll de Catalunya
13 Jan
2025

El moll, dedicat històricament al carbó, s'adaptarà al tràfic de mineral de ferro

El Port de Tarragona treballa per a millorar el moll de Catalunya i poder rebre així vaixells de càrrega més grans, per al nou tràfic de mineral de ferro. Amb un pressupost de 2,1 milions d’euros, aquesta inversió permetrà a la infraestructura portuària acollir nous tipus de vaixells, de més tonatge per donar resposta a les noves necessitats generades per l’arribada d’aquest nou tràfic.

L'element clau d'aquest projecte és la instal·lació de 28 defenses marítimes, dissenyades per absorbir l'energia d'atracament dels grans vaixells previstos. Les defenses actuals del moll de Catalunya inclouen models com l’ESCUDO SC 1250-H-Re instal·lats l'any 2015. Aquests elements ara necessiten ser actualitzats per a absorbir l'energia d'atracament generada per aquests vaixells amb les càrregues previstes.

El Port de Tarragona ha optat per la instal·lació d’un model de defensa tipus escut per fer front a aquest tipus de vaixells i operatives després d'un exhaustiu estudi d'enginyeria. Aquest ha tingut en compte factors com la capacitat d'absorció d'energia necessària (2.642 KNm), la pressió màxima sobre el casc del vaixell, les dimensions de la biga cantell del moll i la necessitat d’apropar al màxim el vaixell al moll.

 Un procés en diverses fases i fites

Les noves defenses es col·locaran a l'altura de cada norai al llarg de tot el moll de Catalunya, que té una longitud total de 647 metres. El Port de Tarragona ha dissenyat una instal·lació per fases. Abans de començar el procediment de muntatge de les 28 noves defenses es retiraran les actuals.

La primera fase consistirà en el muntatge de les primeres 15 unitats de defenses, mentre que la segona es procedirà a la instal·lació de les 13 últimes. En total està previst que la instal·lació d’aquestes 28 defenses duri 7 mesos.

Un projecte estratègic per al Port de Tarragona

Aquesta important inversió en infraestructures vol consolidar aquest nou tràfic al Port de Tarragona. El mineral de ferro és una mercaderia que substituirà de mica en mica el carbó, un tràfic cada vegada més residual.

La modernització del moll de Catalunya permetrà doncs acollir vaixells de major capacitat al port, optimitzant les operacions de càrrega i descàrrega i augmentant la seva competitivitat en el termes de logística.

Most Visited

Work with us

Work with us

Job board of the Port Authority of Tarragona
Open Data

Open Data

Here you will find public data of the public character of the organization
Contractor Profile

Contractor Profile

Here you will find public data of the public character of the organization
Communication and press

Communication and press

News of interest and current affairs of the Port Authority of Tarragona
SEA

SEA

AGRI-FOOD DELIVERY SYSTEM
Ship location

Ship location

Gisweb, ship situation program, stopovers and movements
Requests for services via ports

Requests for services via ports

Requests for services and communications for the ship, the goods and the passage
Accreditation center

Accreditation center

Administrative process involved in certifying a company/organization to access the Port
Traffic

Traffic

Goods traffic at the Port Authority of Tarragona