El Port Tarragona ha generat especial interès en la fira internacional de Transport Logistic a Munic

15 May

La delegació del Port Tarragona considera l’assistència del Port a la fira com a molt profitosa

El principal interès que ha despertat el Port a Munic ha estat la presentació d’infraestructures com la ZAL, la Terminal Intermodal La Boella i la Terminal Intermodal PortTarragona Guadalajara-Marchamalo

El Port de Tarragona va assistir a la reconeguda fira internacional ‘Transport Logistic 2023’ a Munic la passada setmana del 9 al 12 de maig. Una delegació del Port considera que l’assistència al Port a la fira va ser molt profitosa tant a nivell de visibilitat, amb l’estand dins de Ports de l’Estat, com també amb els contactes que es van realitzar. El personal que es va desplaçar a la fira va dur a terme una trentena de reunions amb empreses del sector logístic i de transports per explicar els projectes que el Port està desenvolupant. Especial interès va captar el projecte de la Terminal Intermodal La Boella, la Terminal Intermodal PortTarragona Guadalajara- Marchamalo, així com les oportunitats i avantatges de la posada en marxa de la Zona d’Activitats Logístiques del Port Tarragona, la ZAL. Cal ressaltar també l’interès que va suscitar tot el desenvolupament ferroviari que s’està desenvolupant al Port amb la previsió de tenir l’ample internacional a Tarragona a finals de l’any vinent i, sempre amb el compromís per potenciar el moviment de mercaderies amb sistemes més sostenibles

Infraestructures i avantatges Port Tarragona

Transport Logistic es converteix en una oportunitat per al Port de Tarragona per promocionar els seus serveis als màxims responsables del transport logístic i donar a conèixer les seves infraestructures i la seva estratègia per un model de transport més sostenible, a través de l’impuls del ferrocarril i la intermodalitat.

Port Tarragona ha explicat la seva estratègia de futur i les sinèrgies entre les grans infraestructures que està desenvolupant per posicionar-se com a node logístic per a càrrega general amb connexions ferroviàries amb el centre de la península (Corredor d’Henares) i amb el corredor del mediterrani cap a Europa i cap el sud de la península.

PortTarragona Terminal Guadalajara-Marchamalo

Per una banda, la PortTarragona Terminal Guadalajara-Marchamalo, amb 150.000 m2, una plataforma logística i de serveis a l’àrea d’influència de Madrid entre Guadalajara i Marchamalo. Una important terminal multipropòsit i multiclient al centre peninsular que permetrà la connexió, del Port Tarragona, amb els principals ports marítims. Una infraestructura amb capacitat per canalitzar els principals fluxos de mercaderies nacionals, europees i internacionals entre ferrocarril i carretera ca als ports marítims i el centre. El Port Tarragona preveu que la terminal estarà a ple rendiment durant l’any 2024.

Terminal Intermodal la Boella

Per altra banda, la segona infraestructura clau per potenciar el transport per ferrocarril al Port, és la Terminal Intermodal la Boella. Una terminal ferroviària intermodal de trànsit de mercaderies amb origen/destí nacional (península Ibèrica) com internacional. Amb una superfície actual de 4 ha amb possibilitat d'expansió disposa de 5 vies d'ample mixt (ibèric + europeu) de càrrega i descàrrega executades sobre llosa de formigó i 3 vies de recepció/expedició sobre balast i, preparada per a la circulació de trens de fins a 750 metres de longitud.

Zona d’Activitats Logístiques

Finalment, la Zona d’Activitats Logístiques del Port suposarà la creació d’un espai amb més de 900.000 m2 dins del recinte portuari per impulsar els tràfics marítims i l’activitat econòmica la ZAL està integrada al Corredor del Mediterrani de la Xarxa Transeuropea de Transport, com a part de la seva xarxa bàsica TEN-T (Trans European Network of Transport). Aquesta xarxa aborda la implementació i el desenvolupament d'una xarxa a tot Europa de línies ferroviàries, carreteres, vies navegables interiors, rutes marítimes de transport marítim, ports, aeroports i terminals ferroviàries.

Most Visited

Work with us

Job board of the Port Authority of Tarragona
Open Data