Stella Maris presta suport a més de 8.000 persones en un any al Port de Tarragona

03 Aug

L’entitat contacta amb les tripulacions i mariners per ajudar-los en allò que els calgui

Durant 2021 l’equip de voluntaris ha visitat gairebé 500 vaixells i ha acollit més de 200 mariners

Stella Maris és una pastoral de l'Església catòlica amb presència en gairebé 300 ports d’arreu del món

Stella Maris ha prestat suport a més de 8.000 persones durant l’any 2021 al Port de Tarragona. El personal voluntari, ha visitat 485 vaixells, ha donat suport a 8.019 persones i ha acollit al seu centre 222 mariners. Durant aquest primer semestre de 2022 ja s’han comptabilitzat 274 visites a vaixells i 425 visitants al seu local, Seafarers Centre.

La feina de l’equip de voluntaris d’Stella Maris, una pastoral de l'Església catòlica, consisteix en donar suport i ajuda a les tripulacions i personal dels vaixells que arriben al Port.

L’entitat Stella Maris està ubicada a l’antic edifici de Sanitat Exterior, davant de la nova Seu Institucional del Port, i realitza visites a vaixells, atenció al Seafarers’Centre, transport gratuït des del vaixell fins al centre de la ciutat i a l’inrevés, etc. Són alguns dels serveis que ofereix amb un denominador comú: oferir una acollida amable als mariners en arribar a un lloc lluny de casa, després de mesos embarcats.

Arreu del món Stella Maris s’esforça per ser ‘una llar lluny de la llar’ i amb aquesta filosofia estén la mà per ajudar i donar suport a mariners i tripulants dels vaixells que arriben a Tarragona. La seva tasca de suport també consisteix en donar informació sobre els serveis que ofereix la ciutat de Tarragona, disposen d’ordinadors amb connexió gratuïta a internet per poder contactar amb les seves famílies, subministren targetes SIM, fan canvi de divises, servei de restauració gratuït, biblioteca, etc.

Tasques 2021

L’any 2021 va ser un any marcat per la vacunació massiva mundial i per la progressiva volta a la rutina d’abans de la pandèmia, però malgrat això depenent de la nacionalitat del tripulant, les companyies han mantingut certes restriccions de no desembarcar.

Aquest fet ha incidit en l’augment d'estrès emocional, preocupació i fatiga mental dels tripulants i ha promogut que els voluntaris de Stella Maris hagin reforçat la seva presència amb algunes actuacions.

Una de els accions en aquest sentit va ser durant la Pascua, en què Stella Maris va lliurar a 239 mariners un petit obsequi format per sabó de mans, gel hidroalcohòlic, mascaretes quirúrgiques, kits d’higiene personal, mones de Pasqua i xocolates i dolços.

Stella Maris també va ser l’entitat que es va encarregar d’acompanyar dos tripulants d’un vaixell que va patir un accident. Durant l’estiu, el vaixell Elbeix, que fa escales regulars al Port Tarragona, va patir un greu incendi que va deixar la nau sense govern. Dos dels seus tripulants van haver de quedar-se durant unes setmanes a la ciutat i fer els tràmits per la seva repatriació.

A més, Stella Maris també dona suport a les famílies i treballa amb noves tecnologies per tal de facilitar el contacte entre les tripulacions i els seus entorns d’origen. Els i les voluntàries s’ofereixen també a visitar i acompanyar els tripulants que, per motius de salut, hagin de ser hospitalitzats.

La seva història

Stella Maris va néixer fa més de cent anys a Glasgow amb l’objectiu de promoure una associació, de dones i homes, units per treballar per al benestar espiritual de la gent de mar de tot arreu.

Es tracta d’una pastoral de l’Església catòlica on s’aplica la doctrina social de l’Esglèsia. El també denominat Apostolat de la Mar és una vessant espiritual amb les arrels pastorals com a eines essencials on la gent treballa, any rere any, per ajudar a tripulacions d’arreu del mon. Es tracta d’una entitat mundial que treballa amb centenars de sacerdots i voluntaris a uns 300 ports d’arreu del món, que realitza més de 70.000 visites a vaixells i un milió d’atencions a mariners l’any 2019 durant la celebració centenari de creació de Stella Maris.

Al territori estatal tenen presència a ports com Barcelona, Vigo, Castelló, Almeria, Tenerife, Las Palmas de Gran Canària i Bilbao.

Most Visited

Work with us

Job board of the Port Authority of Tarragona
Open Data