El Port de Tarragona registra un creixement del 10,4% fins al mes de juliol

24 Aug

El Port de Tarragona registra un creixement del 10,4% fins al mes de juliol
De gener a juliol el Port de Tarragona ha mogut 19.796.148 tones de mercaderies i es consolida com el quart port més important de l'Estat

Aquest mes de juliol el Port de Tarragona ha mogut 2.794.235 tones, la qual cosa suposa un augment del 2% respecte el juliol del 2011, i se situa com el segon millor mes de juliol dels últims 10 anys. El bon comportament d'aquest mes de juliol es reflexa en el creixement exponencial dels sòlids a lloure, (40,1%), entr e els què destaca l'augment del moviment de carbó (36%) i els cereals i les seves farines (73,1%).
Si analitzem les dades acumulades des de gener a juliol per capítols, els tràfics tradicionals del Port de Tarragona mantenen el seu impuls. Els sòlids a lloure han experimentat un augment del 27,6%, els líquids a doll un 6,5% i un 1,7% la càrrega general no contenitzada. Pel que fa al tràfic de contenidors, la importació (en teus) creix un 8,2% i la exportació (en teus) decreix un 3,7%. El Port de Tarragona exporta mercaderies en contenidors arreu del món, principalment exporta a Estats Units, Itàlia, Nigèria, Israel i arreu d'Espanya.

El sector agroalimentari augmenta un 36,9%
El Port de Tarragona és líder en tràfic de productes agroalimentaris i el primer port estatal pel que fa al moviment de cereals i les seves farines. De gener a juliol, el Port ha mogut més de 3 milions de tones d'agroalimentari i ha registrat un creixement del 36,9% respecte el mateix període de l'any anterior.
En tràfic de cereals el Port s'aproxima a xifres que doblen el tràfic d'anys anteriors, concretament fins al mes de juliol s'han mogut 1.723.678 tones.
Les tones de cereals s'empren per a la producció de pinsos per a l'alimentació animal i s'importen a les fàbriques de Lleida, Saragossa, Girona i, en menor mesura, a indústries de Soria i Osca. Segons dades del departament d'Estadística de l'Autoritat Portuària, es preveu que el tràfic de cereals continu a l'alça en aquest segon semestre de l'any.

El tràfic de productes energètics creix un 9,1% en l'acumulat
Pel que fa al segment dels productes energètics, el Port ha registrat un creixement del 9,1% en aquest primer període de l'any. Dintre d'aquest sector, el fuel-oil (30,7%), el petroli cru (25,9%), la benzina (15,7%) i el carbó (13,7%) han registrat els creixements més destacats.
Els productes energètics, un dels principals tràfics tradicionals del Port de Tarragona, manté el seu creixement a l'alça.
El tràfic de productes siderúrgics segueix el seu impuls i ha augmentat un 29,9%. El Port de Tarragona exporta productes siderúrgics arreu de la península i a països com Xina, Rússia, Turquia, França o Argèlia.

El Port de Tarragona aposta per atendre diferents perfils de clients
El Port canalitza els seus esforços la diversificació de mercaderies que es mouen en les instal•lacions portuàries. Mentre, d'una banda, es continuen potenciant els tràfics tradicionals de sòlids a lloure i líquids a dojo; el Port de Tarragona aposta per potenciar una estratègia basada en l'impuls del tràfic de càrrega general i fomentar la promoció econòmica de les empreses del territori en la internacionalització.
Un exemple clar és el bon comportament del tràfic de pasta de paper que en els últims mesos està registrant un creixement destacat, concretament des de gener a juliol ha incrementat un 17,1% respecte el mateix període del 2011.
Considerat com un dels ports líders a Espanya i a la Mediterrània, el Port de Tarragona col•labora amb diferents sectors empresarials del territori per assegurar la innovació i la modernització del sistema productiu, així com el foment de la internacionalització.

Most Visited

Work with us

Job board of the Port Authority of Tarragona
Open Data