El Port de Tarragona guardonat en els XXIV edició dels Premis Internacionalització de la Cambra de Comerç

15 Nov

El convidat d’honor de l’acte ha estat Francisco Toledo, president de Puertos del Estado

El president del Port de Tarragona, Josep M Cruset, ha rebut de mans del president de Puertos del Estado, Francisco Toledo, el Premi Extraordinari a la Projecció Exterior del Territori de la Cambra de Comerç de Tarragona. Aquest guardó, lliurat en un acte de la 24a edició dels Premis Internacionalització, divendres 12 al vespre, reconeix la tasca desenvolupada en els últims temps per l’Autoritat Portuària de Tarragona com a infraestructura clau en la generació d’oportunitats per al territori.

L’acte ha estat presidit per Javier Sancho, vicepresident primer de la Cambra de Tarragona i membre del Comitè Executiu; acompanyat de Carlos Arola, vicepresident de la Cambra de Tarragona, membre del Comitè Executiu de la Cambra i conseller d’Internacionalització, que ha estat l’encarregat d’anunciar la distinció del premi en una decisió presa pel jurat i aprovat pel Ple de la Cambra de Comerç.

Projecció Exterior del Territori

Núria Pérez, subdirectora del Diari de Tarragona i conductora de l’acte, ha destacat que decisió ha tingut en compte la integració dels agents econòmics, empresarials i socials del territori com a model d’èxit en el desenvolupament d’una infraestructura que genera un impacte socioeconòmic vital en el creixement de les Comarques de Tarragona i de tot Catalunya.

El premi també ha tingut en compte el paper del Port de Tarragona com a motor de projecció exterior, especialment a la Mediterrània, en tràfics històrics, com el petroquímic, dóna servei al hub petroquímic més important del sud d'Europa on es concentra el 25% de la producció de l'Estat espanyol, o l’agroalimentari, que dóna servei a empreses de fabricació de pinsos per alimenta 140 milions de caps de bestiar dins del seu hinterland.

En l’explicació del premi, Núria Pérez ha destacat també alguns dels tràfics més nous, com la pasta de paper, que el Port lidera en el Mediterrani amb 43.174 tones al mes de setembre de 2021, superant els resultats del 2019; la nova línia ro-ro amb Turquia, que s’ha posat en marxa enguany amb gran èxit; i els creuers que, a través de la cooperació a la Taula Institucional, han contribuït activament a posicionar Tarragona i el seu territori com a destinació turística de primer nivell al Mediterrani”.

Després de recollir el guardó de mans del president de Puertos del Estado, Francisco Toledo, Josep M Cruset ha agraït la distinció a totes les persones presents a l’acte amb unes paraules on ha destacat que “El port està al servei del territori i de les seves empreses i que el port és el que és gràcies al territori. Cruset ha explicat el cicle inversor que està realitzant el Port en infraestructures estratègiques per “fer present el port del futur”. Ha destacat els 25M€ que s’invertiran en la modernització de la Terminal Intermodal de la La Boella, els 35M€ que s’invertiran a la ZAL i els 15M€ que permetran acabar la PortTarragona Terminal de Guadalajara-Marchamalo l’any 2023, entre d’altres. Finalment, el president del Port ha explicat que “l’enorme esforç inversor que està realitzant l’APT permetrà generar més activitat empresarial i més ocupació al territori, i projectar-lo al món”.

Reconeixement a Puertos del Estado

L’acte de lliurament dels Premis a la Internacionalització ha acabat amb l’anunci de Javier Sancho que la Cambra de Tarragona ha decidit reconèixer a Francisco Toledo, president de Puertos del Estado, amb la Clau d’Or, la màxima distinció que atorga la aquesta institució tarragonina, per la seva trajectòria professional i el seu compromís amb el comerç, el coneixement i la innovació.

Toledo ha agraït el guardó i ha afirmat que “els ports són un termòmetre de l’economia”. I ha explicat que “estem en un moment de recuperació de tràfics, concretament situats en un 6% d’increment”. A més, ha afegit que “hi ha 10 ports dels 28 del sistema portuari espanyol que tenen més tràfics ara que el 2019, que va ser any rècord”.

Per a Toledo, “el sistema portuari ha demostrat que en temps difícils sempre ha donat resposta” i l’ha qualificat d’ “exemplar” per tres raons. Primer, perquè és un sistema que s’autofinança i inverteix per crear riquesa. Segon, perquè és un exemple de col·laboració púbic-privat, on la inversió pública actua com a tractora de la privada. I tercer, perquè és el primer país en tràfic de contenidors, tant per la seva posició geoestratègica com perquè és un sistema portuari competitiu”.

Toledo també ha explicat el Marc Estratègic consensuat amb les 28 autoritats portuàries que preveu inversions de 4.700 milions d’euros en els propers anys, destinats a augmentar la connectivitat ferroviària dels ports, la digitalització, la descarbornització, la innovació, la seguretat i la transparència.

Els altres premiats

El premi a la Trajectòria Internacional ha estat per Azufrera y Fertilitzantes Pallarès es dedica a la manipulació, producció, envasat i comercialització de sofres i agroquímics ecològics en les seves diferents varietats emprant-se, en un 90 per cent, en aplicacions agràries com a fungicida.

El Premi al Creixement Internacional ha estat per a Infinitum, grup empresarial dedicat a la gestió integral d’un resort de golf, la seva promoció inmobiliaria, instal·lacions esportives i diversos restaurants. El grup, integrat per dues empreses, Infinitum i Infinitum Travel,  dona feina a un centenar de treballadors.

I finalment, el Premi a l’empresa socialment responsable amb la Covid-19 ha estat per a la Xarxa Sanitària i Social Santa Tecla és l’agrupació sanitària i social sense ànim de lucre més gran de Catalunya. La Xarxa està integrada per sis fundacions i un consorci d’atenció a la dependència, dona feina a més de 3.000 professionals i, en concert amb les administracions locals i la Generalitat, vetlla per la salut i el benestar de la ciutadania del Baix Penedès i del nord del Tarragonès.

Most Visited

Work with us

Job board of the Port Authority of Tarragona
Open Data