El Port de Tarragona suma amb els agents del territori per a l’impuls de la Vall de l'Hidrogen de Catalunya

14 May

El Port de Tarragona signa el memoràndum d'entesa junt amb els actors principals de la iniciativa

A l’acte hi han assistit més d'un centenar d'empreses i organitzacions adherides al projecte

El Port de Tarragona ha formalitzat avui la seva adhesió al projecte de la Vall de l’Hidrogen Verd de Catalunya durant l’acte de presentació oficial davant les autoritats i les més de cent empreses i organitzacions que en formen part. L'acte ha estat presidit pel vicepresident de la Generalitat de Catalunya, Pere Aragonès, acompanyat pels presidents de Repsol, Antoni Brufau, i Enagás, Antonio Llardén.

El president de l’Autoritat Portuària de Tarragona (APT), Josep M Cruset, ha representat el Port en un acte que ha servit per refermar el compromís de tots els agents per impulsar la societat i l'economia de l'hidrogen renovable. En el torn de paraula, el president de l’APT ha assenyalat “el moment decisiu que està vivint el nostre país la seva societat” i l’ “encert d’haver detectat aquest moment i els grans reptes que hem d’enfrontar conjuntament”. Cruset també ha destacat “el múscul econòmic, les infraestructures, el coneixement i el teixit empresarial que té el territori per posicionar-se com a referent a Europa en la transformació energètica, industrial i logística de la nostra economia”.

El president del Port també ha afirmat que la Vall de l’Hidrogen Verd “encaixa perfectament amb els valors del port: garantir el futur, el desenvolupament econòmic i la sostenibilitat”. En el marc d’aquest Projecte Estratègic per a la Recuperació i la Transformació Econòmica (PERTE), el Port de Tarragona ha iniciat estudis preliminars sobre la producció d’energia neta (fotovoltaica) per crear comunitats energètiques per l'autoconsum i per contribuir a generar hidrogen verd per a usos portuaris, tant marítims com terrestres. El Port vol estar preparat per poder subministrar combustible a la nova generació de vaixells propulsats amb hidrogen i, a l’hora, vol ser pioner en la introducció de l’hidrogen verd per a l'impuls de grues i maquinària portuària, així com en tenir els serveis necessaris per a la distribució d’hidrogen verd per a trens i camions.

Una iniciativa estratègica

La Vall de l’Hidrogen Verd de Catalunya és una iniciativa estratègica de país que impulsa la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona, conjuntament amb Enagás i Repsol, i més d’un centenar d’empreses i entitats i que ja fa mesos que treballa per consolidar un ecosistema integrat al voltant de la cadena de valor de l'hidrogen. Un projecte energètic vital per assolir l'objectiu de la neutralitat climàtica, en paral·lel a l'augment de la competitivitat empresarial i la millora del benestar de les persones.

L'acord de totes les parts per impulsar el creixement de la Vall de l'Hidrogen de Catalunya, amb el desenvolupament econòmic i la mitigació del canvi climàtic com a grans finalitats, s'ha concretat en la signatura d'un memoràndum d'entesa per part dels agents principals de la iniciativa, representants per Ramon Tremosa, conseller d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya; María José Figueras, rectora de la Universitat Rovira i Virgili; Noemí Llauradó, presidenta de la Diputació de Tarragona; Josep Maria Cruset, president de l’Autoritat Portuària de Tarragona; Montserrat Ballarín, vicepresidenta de l’Àrea de Desenvolupament Social i Econòmic de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, i Rubén Folgado, president de l’Associació d’Empreses Químiques de Tarragona (AEQT), a més d'Antonio Brufau i Antonio Llardén.

L'acte també ha servit per formalitzat l'aliança de coneixement, ciència i tecnologia integrada per la Universitat Rovira i Virgili (URV), l'Institut Català d'Investigació Química (ICIQ), l'Institut de Recerca en Energia de Catalunya (IREC) i el Centre Tecnològic Eurecat., nucli de recerca i innovació de la Vall de l'Hidrogen de Catalunya i que ja fa temps que treballa al voltant de l'hidrogen renovable.

Most Visited

Work with us

Job board of the Port Authority of Tarragona
Open Data