150 professionals assisteixen a la primera edició Rail Day del Port de Tarragona

28 Nov

La jornada, que se celebra al Tinglado 1 de Moll de Costa, gira al voltant de la intermodalitat per aconseguir ports més competitius

L’èxit d’aquesta trobada deixa la porta oberta a convocar una segona edició l’any 2020.

Avui, 27 de novembre, el Port de Tarragona ha organitzat la primera edició del Rail Day, una jornada que ha reunit a més de 150 professionals per parlar sobre el present i el futur de la intermodalitat. Sota el lema ‘Tarragona, node Intermodal estratègic de la TEN-T’, transportistes, operadores, terminals, organitzacions empresarials, navilieres, gestors d’infraestructures i agents públics s’han reunit al Port de Tarragona per analitzar el futur de les terminals intermodals.

La jornada neix de la inquietud del sector al voltant del servei Intermodal, així com l’oportunitat de generar un fòrum on la comunitat portuària, amb els proveïdors i empreses de serveis, identifiquin les oportunitats de negoci per assolir cadenes de transport més eficients, competitives i sostenibles ambiental i socialment parlant.

El tema principal del Rail Day ha estat el moviment de trens i terminals ferroviàries en un entorn ferroportuari, coma mitjà per estendre l’abast de l’hinterland dels ports i per millorar les connexions internacionals. En aquest sentit, el Rail Day s’ha convertit en una plataforma per donar a conèixer els avantatges competitius del Port de Tarragona: bona posició geogràfica, excel·lent penetració en l’hinterland, eficiència i valor afegit a les seves cadenes logístiques.

El debat de la jornada ha girat entorn a l’aposta per incrementar la quota ferroviària com a element per a l’augment de la competitivitat de les empreses usuàries del port aprofitant el sistema Intermodal i el potencial del Port de Tarragona per al transport per ferrocarril cap a les zones de Madrid, València i Saragossa; i cap a la resta d’Europa a través del futur corredor del Mediterrani.

Programa de la primera edició Rail Day

El Rail Day s’ha dividit en 3 parts principals. La primera part ha començat amb l’exposició de tres ponències. ‘Terminals intermodals espanyoles a la xarxa TEN-T, actualitat i futur’ del director de l’empresa CIMALSA, Simó Batlle, ha obert la jornada. A continuació ha intervingut Miquel Llevat director de CAPTRAIN amb la seva intervenció sota el títol ‘El tràfic ferroviari Intermodal en el corredor MED’. Per finalitzar la primera part, el president del Port de Tarragona, Josep Maria Cruset ha exposat els usos i potencialitats de la terminal Intermodal de la Boella: “una terminal intermodal que vol fomentar les importacions i exportacions de tot el hinterland de Tarragona (Catalunya, Aragó, Madrid) facilitant els fluxos comercials”. Per això, Cruset ha convidat les empreses assistents a apostar per Tarragona “perquè hem demostrat ser una bona opció per combinar en el transport ferroviari, i en la intermodalitat, amb el transport marítim i per carretera”.

A la segona part, s’ha organitzat una taula rodona per debatre sobre el futur de les terminals intermodals amb el focus posat en l’oportunitat que suposa per a Tarragona accedir a l’ample estàndard l’any 2021. En aquest debat han participat Cristian Bardají de GENCAT-CSM, José Antonio Sebastián de GO TRANSPORT, Luis Vicente Moreno d’ ADIF, Rodrigo Cannaval de BASF i Ramón Vázquez d’ACTE.

Per tancar aquesta primera edició del Rail Day, el Port de Tarragona, ha organitzat la visita a la Terminal de la Boella amb tots els professionals. Aquesta visita els hi ha donat la possibilitat de conèixer de manera presencial les instal·lacions, el funcionament i el potencial de la intermodalitat.

Port de Tarragona, ferma aposta per la intermodalitat

El Port de Tarragona fa una aposta clara per la intermodalitat per tal d'optimitzar la cadena logística i poder oferir un millor servei als seus clients, tant des del punt de vista econòmic com en sostenibilitat. Té accés ferroviari d'ample ibèric a tot el recinte portuari i ample mixt (UIC+ibèric) en més de 10 km. El Port disposa d'accessos ferroviaris que connecten amb la línia direcció Saragossa-Madrid, la línia direcció València i la línia direcció Barcelona, per tant connectats amb tot Europa.

La xarxa ferroviària interna del Port dóna servei a tots els molls operatius. D'est a oest, hi ha tres ramals que connecten la xarxa interna del Port amb la xarxa d'ADIF. A les instal·lacions portuàries, el 2018, es van moure 1.423.483 tones en ferrocarril. En total, 4.089 trens i 62.677 vagons van circular per les instal·lacions del Port de Tarragona.

Infraestructures en desenvolupament

Línies estratègiques

Most Visited

Work with us