El Museu del Port organitza tres activitats familiars sobre biodiversitat en el marc de la 31a Setmana de la Ciència

El Museu del Port organitza tres activitats familiars sobre biodiversitat en el marc de la 31a Setmana de la Ciència
03 Nov
2026

El 8 de novembre, el dissabte 14 i el diumenge 15 el públic familiar té una cita amb la ciència per descobrir la biodiversitat de diversos espais al voltant de Tarragona

Les experiències són gratuïtes amb reserva prèvia al correu electrònic o al telèfon del Museu del Port de Tarragona

El Museu el Port de Tarragona organitza aquest mes de novembre tres activitats adreçades al públic general i familiar dins de la 31a Setmana de la Ciència. Les tres experiències tenen en comú el descobriment de la biodiversitat tarragonina a través del contacte amb la natura i l’experimentació. El Museu, el riu Francolí i les aigües del Port i del litoral marí són els 3 escenaris escollits per viure aquestes trobades orientades a aprendre a conèixer la natura i els senyals que ens transmeten.

Un any més, el Museu del Port de Tarragona participa en la Setmana de la Ciència que se celebra a Catalunya del 6 al 15 de novembre de 2026, organitzada per la Fundació Catalana de Recerca i Innovació i la Generalitat de Catalunya i amb una programació destacada a Tarragona.

Com funciona un riu?

“La vida a la ribera del Francolí” és la primera activitat del Museu, consistirà en “una sortida per mirar, escoltar i entendre el riu” i està programada per al diumenge 8 de novembre a les 10h. El públic assistent coneixerà com funciona ecològicament un riu de la mà dels ambientòlegs Ferran Martí i Ferran Aguilar. Els dos experts explicaran que un riu és molt més que aigua que passa, convidant els participants a fer una passejada per la ribera del Francolí per aprendre a “llegir-la” seguit rastres d’animals, reconeixent cants d’ocells i observant la flora i la fauna que hi viu. El punt de trobada serà el carrer Maria Aurèlia Capmany.

Insectes que expliquen coses

“Què ens expliquen els bioindicadors?” és el títol de la segona activitat, programada per dissabte 14 de novembre a les 17.30h. Les persones que hi assisteixin podran aprendre amb Ferran Aguilar, com els animals invertebrats del riu expliquen quina és la qualitat de l’aigua. En aquest taller s’identificaran aquest insectes i es faran servir com a bioindicadors per  arribar a una conclusió: quin és l’estat ecològic del Francolí? Per poder gaudir plenament de l’experiència caldrà dur una lupa. El punt de trobada serà el Museu del Port de Tarragona.

Biodiversitat al Port

Finalment, el diumenge 15 de novembre a les 12h. s’organitzarà l’activitat “Vine a veure ocells. Biodiversitat al Port de Tarragona”. Una trobada que té per objectiu conscienciar i donar a conèixer la varietat d'ocells que es poden veure al Port. L’activitat es dividirà en dues parts. Prèviament al Museu, els participants descobriran la varietat i característiques de les aus que viuen a l’entorn i a l’interior del recinte portuari. I en segon lloc, es podran observar aquests moixons en el seu medi en una passejada en barca per les aigües interiors del Port i del nostre litoral. Per poder gaudir plenament de l’experiència es recomana portar binocles. El punt de trobada serà al Museu del Port de Tarragona.
Inscripcions
Per poder participar a les experiències del 8, 14 i 15 de novembre en aquestes activitats adreça des al públic general i familiar cal inscriure’s prèviament.

Les experiències són gratuïtes per cal fer una reserva prèvia al correu electrònic del Museu del port de Tarragona This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. o al telèfon 977 259 434.

Aforament limitat i per formalitzar la cal inscripció caldrà un mòbil de contacte.

 

Most Visited

Work with us

Work with us

Job board of the Port Authority of Tarragona
Open Data

Open Data

Here you will find public data of the public character of the organization
Contractor Profile

Contractor Profile

Here you will find public data of the public character of the organization
Communication and press

Communication and press

News of interest and current affairs of the Port Authority of Tarragona
SEA

SEA

AGRI-FOOD DELIVERY SYSTEM
Ship location

Ship location

Gisweb, ship situation program, stopovers and movements
Requests for services via ports

Requests for services via ports

Requests for services and communications for the ship, the goods and the passage
Accreditation center

Accreditation center

Administrative process involved in certifying a company/organization to access the Port
Traffic

Traffic

Goods traffic at the Port Authority of Tarragona