El Port de Tarragona creix per sobre del 6% el primer semestre de 2022

20 Jul

Durant els primers sis mesos de l’any s’han mogut més de 16 milions de tones

El Port de Tarragona ha tancat el primer semestre de l’any amb un creixement del 6,5% respecte el 2021, movent en total 16,1 milions de tones. Amb les ultimes dades del mes de juny, el primer semestre de l'exercici 2022 millora els resultats assolits el 2021. Mentre el 2021 es van moure 15,1 milions de tones en els primers sis mesos a 30 de juny de 2022 se n’han assolit més de 16 milions, impulsat pels Sòlids a Lloure (+42,1%) i la Càrrega General (+ 26,8%). El president del Port de Tarragona, Josep M Cruset, ha valorat aquest resultats explicant que “l’arrencada de l’any 2022 ha estat molt positiva, amb resultats superiors a 2021 que ens permet seguir dins del grup capdavanter de ports del sistema portuari estatal”.

En termes generals, es tracta del tercer millor mes de juny en els darrers 20 anys, ja que a 30 de juny de 2022 el Port ha mogut 3.044 milions de tones, només superat per juny 2007 (3,499 milions de tones) i juny 2009 (3.062 M t). Per a Cruset, “en un any amb importants incerteses com els efectes de la guerra a Ucraïna, l’augment de preu de l’energia, la sequera, la inflació, etc. el fet de poder mostrar uns resultats en positiu és una molt bona notícia per al Port i per a l’economia del país”.

Un juny d’agroalimentaris i energètics

Els productes agroalimentaris registren el millor juny de la sèrie històrica i el millor semestre. El grup de productes agroalimentaris creix un 130,5% en el mes de juny mentre que en dades acumulades (gener a juny) ho fa un 46,3%, fent d'aquest mes el millor juny de la sèrie històrica i el millor semestre amb 576.000 tones mogudes i 2,8 milions de tones respectivament. La principal causa d’aquest creixement és el tràfic de cereals i les seves farines que en les dades mensuals de juny creix un 189% i en les semestrals un 49,7%.

Els productes energètics com el carbó i el coc de petroli han experimentat un augment en el mes de juny de 126.000 a 526.000 tones el que suposa un increment del 317%. Les dades acumulades de gener a juny de 2022 registren 1,74 milions de tones amb un creixement del 77,8%.

Amb un pes inferior als altres grups però amb un creixement cada cop més destacat, cal remarcar els biocombustibles que han registrat el millor juny i el millor primer semestre de la seva sèrie històrica. Registren un augment del 438,4% respecte al mes de juny de l’any passat i un (+26,6%) respecte al semestre de 2021.

Augmenta la càrrega general en contenidor

Augmenta també el tràfic de mercaderia en contenidors. En el primer semestre de 2021 es van moure 23.557 TEUs, mentre que enguany, en aquests primers 6 mesos se n'han mogut 54.874 unitats, la qual cosa suposa un increment de 132,9 %.

Pel que fa al moviment de vehicles nous, mentre al juny de 2021 es portaven moguts 78.669 unitats, mentre que enguany la xifra se situa en 89.576 vehicles moguts.

També augmenta el tràfic d'animals vius en un 69,4 %. El Port ha mogut 117.363 caps de bestiar en els 6 primers mesos de l'any, mentre que l'any passat van ser 69.444 caps.