El Port Tarragona exposa al congrés internacional INTERSPILL a Amsterdam el seu model de gestió d’emergències

23 Jun

Es tracta d’un congrés sobre la lluita contra la contaminació marítima i els sistemes i models d’emergència

El Port Tarragona conjuntament amb Salvament Marítim de Tarragona i Bombers de Generalitat ha presentat el seu Model de Gestió d’Emergències

Més de 1.500 persones de 70 països es donen cita en un punt de trobada on compartir coneixements, idees i casos d’èxit

Aquest dimecres, 22 de juny, el Port de Tarragona ha presentat el seu model en gestió d’emergències, conjuntament amb Salvament Marítim de Tarragona i un representant de Bombers de la Generalitat de Catalunya.

Interspill se celebra del 21 al 23 de juny, al Centre d’Exposicions i Conferències RAI d’Amsterdam, i participen més de 1.500 delegats/des, visitants i expositors de més de 70 països, una gran finestra on exposar novetats, idees, tendències i, compartir coneixements i protocols d’altres entitats.

Port Tarragona ha estat convidat per explicar el seu exitós Model de Gestió d’Emergències. L’encarregat de la ponència ha estat Jesús Teva, responsable de Seguretat al Port en col·laboració amb Íñigo Landeta, cap de Salvament Marítim a Tarragona i, Moisés Galán, Cap d’operacions de l’àrea metropolitana Sud dels Bombers de la Generalitat de Catalunya.

L’organisme tarragoní ha presentat els punts forts del seu model de gestió d’emergències, començant per descriure la nova sala de gestió d’emergències al Port, una sala única en el sistema portuari de tot l’estat espanyol per la seva concepció, equipament i comunicacions. També han presentat els avenços i com donar respostes als reptes en l’àmbit de seguretat al sector marítim portuari. El procés de treball fet fins ara per aconseguir el certificat de Gestió d’Emergències, basat en la norma internacional ISO 22320 i assolir així que l’organisme tarragoní sigui el primer port del sistema portuari estatal en estar certificat amb la norma que recull les millors pràctiques mundials en matèria de gestió integral d’emergències.

Una situació d’emergència real

El fil conductor ha estat la narració d’una situació d’emergència real, fet que ha permès que, a poc a poc s’hagin anat introduint tots els factors necessaris per arrodonir, explicar i desenvolupar en què consisteix l’actual i innovador Model de Gestió d’Emergències del Port.

A partir del cas, l’equip ha descrit quins passos s’han fet per tal d’implementar millores basades en tres pilars bàsics. El primer pas són els canvis en el sistema de gestió recolzats en la legislació i en els canvis de la normativa corresponent, el segon pas l’estudi de les millores en el model de gestió per arribar al model actual que té Port Tarragona i, finalment analitzar i implementar millores en la política i en la gestió de la seguretat en tot el recinte portuari. Cal remarcar, que tot el projecte té un denominador comú: un sistema sostenible i respectuós amb el medi ambient.

D’aquí la participació en un punt de trobada internacional en què l’objectiu principal és discutir temes clau i debatre temes entorn la prevenció, preparació, resposta i restauració de vessaments

Interspill, trobada internacional

El concepte Interspill es va llançar fa més de 20 anys i va ser dissenyat per a abordar els canvis que tenien lloc en el món dels vessaments marins en aquest moment. La innovació i el desenvolupament en el transport marítim han experimentat una reducció significativa en el nombre de vessaments.

Les indústries del transport marítim i del petroli i el gas estan experimentant un canvi significatiu amb l'impuls per a reduir les emissions, una major automatització, tecnologies de combustible emergents, l'augment dels volums d'enviament i una major diversitat en la mar. La infraestructura envellida necessita un monitoratge constant i podria conduir a més vessaments en terra.

Interspill atrau fabricants, innovadors, tecnologia i consultories de tot el món. La trobada afavoreix trobar respostes per al transport marítim i les indústries de petroli i gas a escala mundial per poder complir amb els requisits de prevenció de la contaminació i el mal als nostres oceans, medi ambient marí i continental.