Alumnes de l’Institut Jaume Huguet de Valls visiten les instal·lacions del Port Tarragona

19 May

Els 77 d’alumnes cursen el 1r cicle formatiu de grau mitjà de sistemes microinformàtics i xarxes

El professorat va enviar la sol·licitud al SAC del Port per poder conèixer el funcionament i temes relacionats amb els estudis de l’alumnat

El Director de Sistemes d'Informació va explicar el paper de les noves tecnologies i dels sistemes d’informació al Port de Tarragona

Recentment el Port de Tarragona va rebre 77 alumnes, acompanyats per 4 professors/es, de l’Institut Jaume Huguet de Valls, per conèixer de primera mà les instal·lacions i el funcionament del Port de Tarragona. Els alumnes, estudiants del 1r cicle formatiu de grau mitjà de sistemes microinformàtics i xarxes van gaudir escoltant i veient, en primera persona, el funcionament del Port Tarragona,

L’encarregat de mostrar i explicar el paper de les noves tecnologies i dels sistemes d’informació al Port va ser David González, director de Sistemes d’Informació. González, sota l’atenta mirada de l’alumnat, es va reunir amb el grup al Teatret del Serrallo i, va fer un repàs de les aplicacions i les necessitats tecnològiques al Port i de la comunitat portuària. Amb les seves explicacions va deixar constància de com les noves tecnologies són crucials per als negocis per tal d’optimitzar recursos, però també per tal de fer transaccions molt més segures i còmodes per tots els actors que hi participin.

González també va assenyalar la importància d’un bon equip tècnic en sistemes microinformàtics i xarxes que permeten els treballs d’instal·lació, configuració i manteniment de tota la infraestructura informàtica assegurant la seva funcionalitat i aplicant els protocols de qualitat, seguretat i respecte al medi ambient establerts.

Estudis per a la revolució tecnològica

Més de 500 equips d’usuari, més de 1000 dispositius IoT, més de 4.000 punts de xarxa, uns 200 servidors entre físics i virtuals conformen una part de l’inventari informàtic del Port, sense comptabilitzar aplicacions, programes i un llarg etc.. L’alumnat, davant aquestes dades, va entendre i es va adonar de com, el mercat laboral, necessita de futurs professionals, de joves com ells i elles, que es formen per assolir una feina necessària per la societat.

L’alumnat va constatar com els estudis que estan cursant a l’institut són vigents en un món en què la revolució tecnològica avança a una velocitat de vertigen.

A continuació González els hi va mostrar, amb un vídeo, el centre de comandament de dades al Port Tarragona, la denominada tècnicament ‘la CPD’. Després de veure l’audiovisual es van traslladar a les instal·lacions de la Policia Portuària per tal de veure en persona el centre de comandament de dades al Port de Tarragona (CPD); la instal·lació que centralitza les operacions i la infraestructura informàtica del Port, en la qual s'emmagatzemen, processen, tracten i difonen dades i aplicacions.

Per finalitzar la seva visita, van fer una passejada amb l’embarcació ‘Golondrina’. Des d’un altre angle van visualitzar l’skyline del Port, molls, infraestructures, empreses, vaixells, etc... i van poder relacionar com els sistemes d’informació, tot i no ser un actiu visible a primera vista, és part essencial del negoci i del desenvolupament òptim de les activitats al Port.

El Port obre portes

L‘Institut Jaume Huguet de Valls és un dels centres educatius que han volgut conèixer el funcionament del Port per relacionar els estudis d’una branca amb la realitat laboral diària d’un organisme com és el Port.

El Port obre les seves portes al centres educatius i a tots aquells interessats en visitar-lo. Els grups o entitats interessats poden dirigir la seva sol·licitud a Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo..