El Port de Tarragona presenta les novetats editorials en un nou estand a la diada de Sant Jordi

22 Abr

El Port Tarragona tornarà a ser present a la Rambla Nova de Tarragona durant el 23 d’abril

El nou aparador de l’Autoritat Portuària de Tarragona s’ha fet amb materials reciclats de l’empresa Euroports

El Port de Tarragona recupera la tradició un any més i estarà present a la Rambla Nova de Tarragona amb estand propi presentant les novetats editorials del darrer any així com la resta de publicacions més destacades del Servei de Publicacions del Port de Tarragona.

A l’estand del Port hi haurà dos autors que signaran les seves obres: Patricia Terrado, autora de Port i territori. Cartografia històrica de Tarragona (s. XVII – XIX), de les 10 a les 12 hores, amb un treball guanyador VIII Premi d’Investigació Port Tarragona, que fa un recorregut de la cartografia de la ciutat i del port entre el segle XVII i el XIX, amb una excel·lent reproducció dels plànols de cada època. I Joan Carles Blanch, autor del llibre institucional Atles històric i il·lustrat del Port de Tarragona. Del passat al present, que ho farà de les 18 a les 19.30 hores, amb una obra que fa un recorregut històric des de l’Antiguitat fins ben entrar el segle XXI del Port de Tarragona, alhora que de la ciutat.

Entre les publicacions que seran presents al nou estand del Port Tarragona a la Rambla Nova s’hi podrà trobar com a novetats d’enguany, a més de les dues obres esmentades de producció pròpia, el llibre presentat aquesta setmana Marca Registrada! Empreses del camp de Tarragona i de les Terres de l’Ebre al Boletín Oficial de la Propiedad Intelectual (1886-1938), treball dirigit per Albert Arnavat, qui ens fa un recull gràfic de totes i cada una de les marques comercials de la demarcació de Tarragona compreses entre el 1886 i el 1938. També es pot adquirir per als més petits, el conte Un secret més a l'Arxiu del Port, on Rat Cebrián (textos) i Albert Asensio (il·lustracions) fan que una rateta ens guiï per l’Arxiu del Port. I finalment, també per als petits, trobareu Vicenta, la peixatera, venedora de peix a Tarragona, que és el conté número 6 de la col·lecció “Petit Museu”, dins del projecte de recuperar el patrimoni immaterial del barri del Serrallo, amb textos d’Imma Pujol i il·lustracions d’Antonio Latre que ens explica la vida de la senyora Vicenta com a venedora de peix al Mercat de Tarragona

Però els actes organitzats pel Port van començar a partir del 19 d’abril i s’allargaran fins al 28 del mateix mes. El Moll de Costa acollirà activitats culturals dirigides a petits i grans amb el Museu del Port, el Teatret del Serrallo i l’Arxiu del Port Tarragona com a protagonistes de presentacions de contes, recitals de poesia, maridatges o exposicions entre d’altres.

Un nou aparador a la Rambla Nova

El Port de Tarragona estrenarà aquest any un nou estand per la celebració de la diada de Sant Jordi a la Rambla Nova, al cor de la ciutat de Tarragona i els departaments de Port i Ciutat i d’Infraestructures i Conservació de l’Autoritat Portuària de Tarragona han treballat conjuntament per crear aquest nou estand que vol donar una nova vida a materials de fusta després de ser utilitzats per l’estiba i desestiba en operatives de pasta de paper.

La construcció de l’estand

El no estand està format per dues peces que en total mesura 6 metres de llarg i 2,4 d’amplada. La peça principal d’aquest aparador del Port Tarragona compta amb un cobert.

Amb aquest projecte el Port Tarragona enceta una nova manera de crear elements amb matèria primera sostenible. En aquest cas i amb la necessitat de tenir un punt d’atenció durant la diada de Sant Jordi, es va encarregar l’avantprojecte i la tutorització a l’estudi d’arquitectura Pere Socias, on sorgeix la possibilitat de reutilització de material que genera el mateix Port.

Cercant sinergies amb la comunitat portuària, en aquest cas Euroports que aposta per aquest projecte i cedeix tota la fusta que inicialment es plantejava com a material de rebuig. El personal del taller de Port Ciutat va dur a terme el tractament de la fusta com a material noble triat per la confecció del nou estand de Sant Jordi del Port de Tarragona.

Aquest estand també està pensat per utilitzar en les nombroses accions culturals que realitza el Port de Tarragona al Moll de Costa com en el cas de Nadal, trobades culturals, concerts, havaneres i d’altres activitats.