El president del Port de Tarragona lliura el IX Premi d’Investigació a David Moré

25 Feb

Aquest divendres 25 de febrer de 2022 ha tingut lloc l’acte de lliurament del premi al guanyador de la IX convocatòria del Premi d’Investigació Port Tarragona, una convocatòria biennal amb l’objectiu de potenciar i fomentar la tasca d’investigació d’aspectes relacionats amb el Port de Tarragona.

El president del Port de Tarragona, Josep M. Cruset Domènech, ha estat qui ha lliurat el guardó a David Moré Aguirre, historiador i l’arxiver municipal de Tossa de Mar.

Acompanyaven l’acte les persones que han format part del jurat d’aquesta convocatòria: Montse Adan Domènech, directora de Port-Ciutat i Servei d’Atenció al Client del Port de Tarragona, Coia Escoda Múrria, cap de l’Arxiu del Port de Tarragona, Esteve Masalles Feliu, llicenciat en Humanitats, director de la revista Kesse i, fins fa poc, responsable de la col·lecció local de la Biblioteca Pública de Tarragona, Pedro Otiña Hermoso, historiador i director de l'Arxiu Municipal de Cambrils i guanyador del V Premi d'Investigació Port de Tarragona, i Quim Vendrell Moreno, coordinador de Publicacions del Port de Tarragona.

En aquesta novena edició del premi portuari han concursat vuit projectes. El premiat, de David Moré, porta per títol: Fars i faroners del litoral tarragoní. Amb aquest treball pretén rescatar de l’oblit la petjada de les persones que han treballat i viscut als fars sense oblidar, però, que aquests són també elements arquitectònics i tècnics que cal tenir en compte.

El premiat disposarà de 12 mesos per a dur a terme el projecte que serà publicat dins la «Col·lecció Saturnino Bellido» de les Publicacions del Port de Tarragona.

L’Autoritat Portuària de Tarragona convoca cada dos anys el Premi d’Investigació Port Tarragona i ho fa des de l’any 2004. Dotat amb 6.000 euros, aquest certamen té l’objectiu de fomentar la investigació i els estudis, preferentment en l’àmbit de la història, sobre el Port de Tarragona i el seu entorn més immediat.

Relació dels treballs premiats

2005: 80 anys de construcció naval d’Enric García Domingo

2007: declarat desert

2009: La Marina de Tarragona en el segle XIV. La seva relació comercial amb Mallorca de Guillem Morro Veny