El Teatret del Serrallo es vestirà de gala per acollir, el 20 de novembre, la final de la 4a edició de PortAutors/es

El Teatret del Serrallo es vestirà de gala per acollir, el 20 de novembre, la final de la  4a edició de PortAutors/es
12 Nov

Enguany PortAutor/es hi compta amb cinc premis que potencien el recorregut i la carrera professional dels artistes finalistes

L’organització obre l’enllaç https://ja.cat/premidelpublicportautorses2021 per iniciar votacions i trair a l’artista guanyador del ‘Premi del públic’

Per assistir com a públic, a la final de la mostra musical, es poden descarregar les invitacions mitjançant aquest enllaç https://entradium.com/events/final-portautors-es-2021

DEl Port de Tarragona, amb el Teatret del Serrallo al capdavant, organitzen per al pròxim dissabte 20 de novembre a les 20 h, la final de la 4a edició de la consolidada mostra musical PortAutors/es.

A la vegada, l’organització de la mostra obre l’enllaç https://ja.cat/premidelpublicportautorses2021 per tal que el públic pugui triar l’artista guanyador/a al ‘Premi del públic’ guardó que li permetrà fer un enregistrament professional patrocinat per Audio-Technica Iberia.

Per altra banda, per participar com a públic a la final de la mostra PortAutors/es 2021 el Port de Tarragona publica l’enllaç https://entradium.com/events/final-portautors-es-2021 per tal d’aconseguir una invitació a l’acte final.

Cal recordar que enguany PortAutors/es afegeix dos nous premis als tres que ja existien en les darreres edicions. Per una banda, Els nous guardons són, per una banda, el ‘Premi FIM Vila-seca’ on l’artista guanyador/a participarà amb una de les seves peces. S’ha de tenir en compte que FIM Vila-seca és una fira de música emergent i familiar que es mostra com aparador i mercat de la música moderna i d’espectacles musicals de Catalunya. Per altra banda el segon nou premi és el ‘Premi Port Tarragona’ que oferirà a la persona guanyadora dur a terme un enregistrament professional d’un videoclip d’una de les seves composicions musicals.

Aquests dos nous premis s’afegeixen al ‘Premi del Jurat’ on l’artista guanyador/a participarà en festivals reconeguts del territori com ara JaVeus2022, Accents2022, Santa Tecla 2022, Altacústic2022 i l’Espai Kesse 2022. El ‘Premi l’artista local’, un guardó que ofereix una formació en producció musical patrocinada per Yamaha Music School Tarragona, finalmente el ‘Premi del públic’.

Durant la final del dia 20 de novembre actuarà una de les artistes participant en edicions anteriors, es tracta de Lia Sampai, finalista del ‘Premi del Jurat’ de l’edició anterior. Lia, actualment és una de les artistes revelació del panorama de la música catalana.

Aquesta quarta edició ha rebut al voltant de 40 propostes que consoliden la importància i rellevància d’una mostra que va néixer l’any 2018 amb l’objectiu principal de descobrir el talent del nostre territori i donar a conèixer el seu potencial artístic.

Final PortAutors/es

La final de PortAutors/es, que se celebrarà al Teatret del Serrallo, comptarà amb la participació dels sis finalistes que van ser triats el passat mes d’octubre per un jurat integrat per professionals de la comunicació en l’àmbit musical, empresaris del management, gestors culturals i programadors. Els artistes que participaran són:

Roger Padrós de 23 anys és un cantautor nascut a Barcelona. A més de cantant, toca el piano i la guitarra. Al llarg de la seva trajectòria ha participat en diversos certàmens que l'han portat a guanyar premis de composició i a actuar a sales emblemàtiques de la seva ciutat com "Luz de Gas" o "Sala Barts". Va publicar el 2019 el seu primer EP (Mil Más) de la mà de "48 Volts Studio". És destacable el seu pas per l'última edició de "La Voz", on va ser semifinalista amb l'equip del seu "Coach", Pablo López. Es defineix com algú que escriu sentiments i els hi dóna veu. Però també com algú que persegueix conèixer-se.

Sónia Linares, de 45 anys de Llorenç del Penedès, és una artista independent, cantant i compositora. Spirit Fruit" és el seu primer single en solitari. Va ser finalista ISSA International Singer / Song-Writer Association Awards 2021 (EUA) com a millor vocalista femenina. Va ser premiada amb el 3r Premi Cantautor 'La Fada Ignorant' Concurs 2021 (Andorra). Finalista dels EUA Music Awards amb 'TuYo'. Ha participat en diversos certàmens musicals nacionals i internacionals quedant finalista en vàries ocasions.

Raquel Herreros, de 28 anys natural de Barcelona, s'estrena amb el seu treball 'Sota l'escorça', basat en poemes de Màrius Torres. L'artista va finalitzar l'any 2020 els estudis superiors de Música al Conservatori del Liceu (Interpretació Jazz i Música Moderna) i en la seva trajectòria ha format part de diverses formacions com a vocalista (el grup de jazz manouche Scaramouche, el duet amb el pianista Dani Ferruz, la Liceu Big band, etc) o com a corista (acompanyant la cantautora Anaïs Vila), actuant en cicles com 'Nits amb ritme' (Casa de les Punxes), al festival Voll-damm o al Cicle Música als Parcs, entre d'altres.

Lola Bou & Manel Brancal, tenen 43 anys i són naturals de Castelló. Uneixen talents, trajectòria i experiència per a donar vida a un nou projecte en comú amb un repertori propi, eclèctic i ple de matisos. El concert de petit format, a duo, mostra un ambient íntim, intens i amb força. Amb veu, guitarres, piano, loops i efectes es crea, amb una sensibilitat compartida, l’atmosfera sonora per a uns textos emocionals, amb veu de dona: complicitat, fusió, creativitat i recorregut vital per compartir a sobre l'escenari. El treball en equip dona com a resultat un estil propi, al marge de les corrents musicals més comunes dintre la música d'autoria.

Charlom Platz, de 36 anys natural de Barcelona. Es defineix com un simple creador de melodies i lletres que són reflex de la seva pel·lícula.

Marta Shanti, 26 anys natural de Montmeló. La força de Marta Shanti contrasta amb la tendresa i proximitat de la seva veu. Concerts de petit i mitjà format, on el públic és interpel·lat directament per l'artista, i on la llengua és també vehicle d’expressió i cohesió. Una barreja original de nova cançó catalana, el pop-rock britànic, estatunidenc i espanyol, del folk català i del country americà, fusionat amb tocs de soul, funky i ritmes beat psicodèlic, en format acústic, amb l’artifici musical al descobert. Un oasi de pausa per mirar-se endins i compartir un trosset de vida.