L’Arxiu del Port presenta el conte ‘Més Secrets a l’Arxiu del Port’ per a celebrar el Dia Internacional del Nen i la Nena

09 Nov

L’acte es durà a terme a l’Aula didàctica del Museu del Port el pròxim dia 18 de novembre a les 19 hores

Es tracta d’una activitat gratuïta i oberta al públic amb l’objectiu d’apropar l’Arxiu del Port als més menuts de casa a través d’un personatge força divertit i eixerit

L’autora, Rat Cebrián, i l’il·lustrador, Albert Asensio, acompanyats pel president del Port, Josep M. Cruset, seran els encarregats de desvetllar el món de fantasia que hi ha darrere el relat

Amb motiu del Dia internacional del Nen i la Nena, que se celebra el pròxim dissabte 20 de novembre, l’Arxiu del Port de Tarragona presentarà el conte il·lustrat sota el títol ‘Més secrets a l’Arxiu del Port’ de Rat Cebrián i il·lustrat per l’Albert Asensio.

La presentació tindrà lloc el pròxim dijous 18 de novembre a les 19 hores a l’Aula Didàctica del Museu del Port, al Moll de Costa. A l’acte hi participarà el president del Port, Josep Maria Cruset, l’il·lustrador i l’escriptora del conte, un conte editat per Gràfiques Gibert i que estarà a l’abast del públic pròximament a les llibreries de la ciutat.

Amb l’objectiu d’arribar a tota mena de públic, l’Arxiu del Port ha volgut dur a terme una iniciativa orientada als més petits amb l’elaboració i edició d’aquest conte, que té com a protagonista un entranyable i carismàtic personatge, que de ben segur encantarà al públic més petit de les cases.

Rat Cebrián, filòloga i reconeguda contacontes del territori va imaginar una protagonista força eixerida, i així li va explicar a l’Albert Asensio, qui va dibuixar al personatge, escoltant la seva pròpia fantasia infantil i d’acord amb la personalitat de la protagonista a la narració.

Apropar l’Arxiu a la ciutat

El conte és una eina que potencia la imaginació i la creativitat dels més petits fent-los interactuar amb un món de fantasia que els hi permet millorar la seva capacitat expressiva, argumentativa i ampliar el seu vocabulari. Una eina, que des de la marca cultural del Port de Tarragona, Moll de costa, han volgut aprofitar per apropar l’Arxiu i incentivar la curiositat de la millor manera possible i agafats de la mà d’una narració tant estimulant com divertida.

L’Arxiu ha treballat i treballa en la creació de diverses activitats i, a hores d’ara vol fer una aposta en la creació d’activitats per a públic familiar amb infants com és la presentació de ‘Més secrets de l’Arxiu del Port’ o la ja reconeguda ‘Els secrets de l’Arxiu’, conduïda pel personatge de Maria Antònia de Castellarnau, activitat teatralitzada que ha tingut una gran rebuda entre el públic.

Confidències de l’autora sobre ‘Més secrets a l’Arxiu del Port’

Potser coneixeu què s’hi guarda en un arxiu, tal vegada també conegueu allò que, d’específic, conté el del Port de Tarragona, però molt probablement ningú us n’ha revelat alguns dels seus secrets… ‘ així comença Cebrián per explicar què ens espera amb ‘Més secrets de l’Arxiu del Port, un conte que despertarà la curiositat de grans i petits.

Cebrián continua: ‘Des de fa un temps, en el seu interior hi viu algú molt especial que és testimoni de la feina que s’hi fa i d’algunes coses, força sorprenents, que de vegades hi succeeixen. És algú prou petit i discret per no ser vist, però ha decidit d’explicar-vos tot el que sap a través d’un conte. Si sou amics de la curiositat i les ganes d’aprendre no us hauríeu de perdre la presentació d’aquest llibre on, els amics i amigues d’aquest personatge han pogut escriure i dibuixar el que ella els ha explicat.