El SEA compleix el primer any amb més de 4 milions de tones distribuïdes

06 Oct

En un any el SEA ha gestionat un total de 91.691 encàrrecs que han representat més de 154.661 encàrrecs efectius

El SEA ha suposat una reducció 2,5 milions d’euros mensuals en cost d’oportunitat per les empreses

El temps d’espera s’ha reduït en 50 minuts de mitjana el temps d’espera i ha contribuït a la disminució d’emissions de CO2

El 6 d’octubre el Sistema d’Entregues d’Agroalimentaris compleix el primer any de la seva entrada en funcionament amb un total de 4.172.670 tones mogudes. En aquests primers dotze mesos la plataforma ha gestionat un total de 91.691 encàrrecs de productes agroalimentaris el que s’ha acabat traduint en un total de 154.661 lliuraments efectius.

La jornada que més moviments va registrar aquest nou sistema implantat al Port de Tarragona va ser el 22 de setembre amb 571 encàrrecs. El creixement en la utilització del SEA queda palès en l’increment viscut en els últims sis mesos, els lliuraments efectius han augmentat en un 127%, percentatge similar a les tones total mogudes que han crescut en un 120%.

Aquest sistema pioner ha suposat una reducció 2,5 milions d’euros mensuals en cost d’oportunitat per a les empreses i, de forma directa ha reduït en 50 minuts de mitjana el temps d’espera per als aproximadament 2.000 camions diaris que operen en el Port. A més, la eficiència del sistema contribueix a estalviar 30.000 hores mensuals per a les empreses transportistes i, acaba suposant la consegüent disminució d’emissions de CO2.

Una millora per a tot el sistema

Des del primer moment l’aplicació es va mostrar efectiva generant confiança per a totes les parts implicades. La transició cap a la utilització d’aquest nou sistema ha estat vista com un pas endavant per a tots els actors implicats i les dades així ho assenyalen.

Tot i aquest avenç, l’Autoritat Portuària de Tarragona segueix treballant per fer d’aquest sistema més potent, àgil i robust i d’aquesta forma ajudar als transportistes que dia a dia treballen en les seves instal·lacions.

A l’avantguarda de la logística portuària

El SEA ha aconseguit reduir un dels principals problemes de trànsit i de congestió en el Port de Tarragona. L’anàlisi de dades, abans de la implementació del SEA, mostra que la mitjana de temps d’espera d’un conductor per fer la seva càrrega era de fins a 130 minuts. A hores d’ara, amb la implementació del SEA, s’ha aconseguit reduir en 50 minuts, de mitjana, aquesta espera.

Aquest nou sistema permet un lliurament dels agroalimentaris més ràpid, eficient i econòmic assegurant al 100% la traçabilitat de tota la mercaderia i facilitant, sobretot al transportista, la recollida de la mercaderia a la terminal portuària tarragonina. El SEA facilita, enormement, el treball del transportista perquè té la mercaderia localitzada en tot moment, l’hora i el punt de recollida i, com mostren les dades anteriors això implica una reducció molt significativa en temps d’estada a les instal·lacions portuàries.

Per altra banda, amb la digitalització, la terminal  pot saber la demanda existent en un període de temps determinat i, per tant, disposar dels recursos necessaris per planificar els lliuraments de mercaderies.

Un altre punt fort és la informació que facilita SEA. Amb les dades emmagatzemades es poden detectar de forma molt més fàcil les incidències recurrents i, per tant permet establir mecanismes per solucionar-les, a la vegada que es redueix el nombre de visites a les oficines i, com a conseqüència molt positiva, el camió pot desplaçar-se directament al seu punt de càrrega o bàscula.

Actualment el SEA és l’única i exclusiva eina per a poder operar i fer els lliuraments d’agroalimentaris al Port de Tarragona. Una eina que beneficia tota la cadena de subministrament.