05 Nov

El lloc web somosdigitales.info recull experiències digitals desenvolupades per empreses de logística

El SEA, un projecte de referència per al transport marítim-terrestre

El Port Tarragona participa en un grup de treball per a promoure la digitalització del sector del transport. En ell participen tant empreses com entitats públiques unides per a promoure el canvi tecnològic en el sector, especialment a potenciar l'ús de documentació electrònica en transport terrestre i intermodalitat.

Una de les iniciatives d'aquest grup ha estat el desenvolupament del lloc web somosdigitales.info on es recullen experiències digitals desenvolupades per empreses de logística amb l'objectiu donar a conèixer aquestes eines tecnològiques i generalitzar el seu ús, no sols per a eliminar el paper, sinó també pels innombrables avantatges que ofereix el sistema en termes de cost, eficiència i transparència en la gestió del transport de mercaderia.

El Port de Tarragona es va unir al grup de treball el mes de juliol passat i, entre altres accions, comparteix amb aquesta comunitat innovadora l'experiència en la creació i desenvolupament del nou sistema de lliuraments de productes agroalimentaris (SEA), destinat a millorar una cadena logística en el qual el transport per carretera té un paper fonamental.

El SEA, un projecte de referència per al transport marítim-terrestre

El nou sistema de lliuraments d'agroalimentaris es caracteritza per a ser un servei digital i gratuït per a tots els operadors logístics implicats. Els compradors saben la disponibilitat de la mercaderia sol·licitada i, també, el dia i hora de recollida per part del transportista. Això implica directament una millora de la seva planificació de producció.

La terminal coneix la demanda d'un període de temps determinat i, per tant, disposa dels recursos necessaris per a planificar els lliuraments.  Amb tota aquesta informació també es facilita la detecció d'incidències recurrents i es per a poder establir mecanismes per a fer front -amb aquest nou sistema també es redueix el nombre de visites a les oficines, ara el camió va directament al punt de càrrega/bàscula.

El SEA beneficia al transportista en tenir la mercaderia localitzada i amb la concreció de dia, hora i punt de lliurament: redueix el temps d'estada a les instal·lacions portuàries i optimitza l'operativa pròpia. Des del punt de vista del Port, l'assignació primerenc i ubicació exacta facilitarà la gestió de les cues en els accessos i els terminals.

Per a més informació sobre el SEA: www.horasea.cat