El Port de Tarragona millora la seguretat viaria i ferroviària interna amb noves senyalitzacions

16 Sep

La senyalització vertical i horitzontal millorarà la convivència entre la circulació viària i ferroviària dins de les instal·lacions portuàries

El Port de Tarragona està implementant un projecte de millora seguretat viaria i ferroviària interna. El projecte té com a objectiu la senyalització vertical i horitzontal mitjançant marques viàries i pictogrames de les interseccions dels vials de circulació amb les vies del ferrocarril en tota la zona portuària. Amb aquesta actuació es busca millorar les condicions de seguretat en la circulació de la xarxa viaria i ferroviària interna del Port de Tarragona.

Els elements de seguretat què disposen aquestes interseccions especials és superior a les que assenyala la llei, ja que s’introdueixen automatismes que avisen als usuaris amb antelació al pas de la circulació ferroviària o redueixen els temps d'espera.

Es duran a terme fins a 52 actuacions per millorar la senyalització en els encreuaments, principalment horitzontal, basada en els senyals viaris i pintat dels pictogrames dels senyals.

El servei ferroviari al Port de Tarragona, a l’alça

Les empreses que operen en el Port de Tarragona cada cop utilitzen més els serveis ferroviaris del qual disposa, aquest fet intueix un canvi en el sector de la logística, més sostenible. Aquest canvi queda palès en els moviments de productes agroalimentaris amb diferents destinacions, com la vall de l’Ebre, Lleida, Monzón, Saragossa, i per altra banda, Vic.

Des de l’any passat, el Port de Tarragona porta una mitjana de 3 trens setmanals de productes agroalimentaris, principalment moresc (altrament dit blat de moro, o panís) amb puntes de 5 trens setmanals des del passat mes d’abril. Una línia regular de transport ferroviari des del Port cap als clients finals del hinterland del port tarragoní.

Durant l’any 2019 el Port va superar els 6 M de tones en el sector agroalimentari i ramader, el que suposa un 4,5% d’augment respecte a l’any 2018. Aquest lideratge es basa en diferents punts forts. Proximitat, productivitat, preu, experiència, qualitat i especialització són les claus d’un tràfic que ha posicionat al Port de Tarragona com port capdavanter en moviment de productes agroalimentaris a la Mediterrània.