Augment notable de les visites a la pàgina web del Port de Tarragona durant el confinament

20 Jul

Arxiu Digital, Fototeca, Servei de Publicacions i Comunicació i premsa del Port de Tarragona els espais amb increments més representatius

L’Arxiu Digital i el Servei de Publicacions augmenten les visites en un 80% i un 139%, respectivament, en comparació amb el mateix període de l’any passat

Comunicació i premsa publica 75 notes de premsa al març-juny 2020 i augmenta un 65% de les seves visualitzacions

El Port de Tarragona ha fet servir d’una forma més intensa el seu espai web http://www.porttarragona.cat i xarxes socials durant el període de confinament, amb el propòsit de fer arribar informació diària sobre les activitats empresarials i culturals. Un moment per donar a conèixer les noves iniciatives i activitats online per al públic familiar durant el període de màxim confinament.

Aquest esforç per apropar-se a la comunitat portuària i a la ciutadania a través d’internet ha donat com a resultat un increment molt notable de visites en diferents espais del web del Port de Tarragona. Les seccions més visitades han estat l’Arxiu del Port, el Servei de Publicacions, la Fototeca i Comunicació i Premsa. Aquests apartats del web de l’APT han tingut un augment del 80%,139%, 145 % i 65% de visualitzacions, respectivament.

Arxiu del Port i Servei de Publicacions

Analitzant els resultats obtinguts dels mesos compresos entre març i juny d’aquest any 2020 i comparant-la amb el mateix període de 2019, s’observa un augment molt significatiu de les visites. Les entrades a l’Arxiu Digital des de la pàgina web del Port de Tarragona han registrat un increment del 79,68% (de 748 visites el 2019 a les 1.344 de 2020) i les de la Fototeca han augmentat en un 145,15% (268 el 2019 i 657 el 2020), mentre que el Servei de Publicacions representa un 138,91 % (1.185 versus 496).

Tot aquest moviment ha estat possible des d’una gestió no presencial dels diferents serveis que es presten des de l’Arxiu del Port de Tarragona. Ha estat necessari gestionar l’Arxiu a través del treball no presencial de les persones responsables. Un repte que durant aquests mesos s’ha pogut superar amb tecnologia i implicació. La implicació de tot l’equip humà ha estat decisiu per a poder continuar treballant des de casa i donar solució a les consultes arribades per correu electrònic i a través de la pàgina web.

Una altra de les raons en l’augment de visualitzacions ha estat la tasca de digitalització del servei feta en els darrers anys i a la inversió anual pressupostària invertida a passar a format digital sèries documentals.

La digitalització iniciada pel conjunt de l’administració portuària tarragonina i l’aposta ferma per treballar amb una plataforma digital, han facilitat que el servei es mantingués en els moments de màxim confinament i assolir els resultats abans esmentats. I també ha contribuït a poder oferir activitats online per a diferents públics: Sant Jordi Virtual i les lectures confinades, la presentació del IX Premi d’Investigació Port de Tarragona, el Dia Internacional dels Arxius, el 30è aniversari de l’Arxiu del Port amb vídeos, articles, notes de premsa, infografies, cerca d’imatges, recursos a xarxes, etc...

A aquestes activitats impulsades per l’Arxiu del Port, cal afegir l’oferta lúdic-cultural de la direcció de Port -Ciutat de l’APT.

Durant el mes d’abril, sota la marca cultural de Moll de Costa i per celebrar un Sant Jordi força diferent, el Teatret del Serrallo, el Museu del Port i el Port va engegar una proposta i un programa d’activitats adaptat al moment. Un concurs literari sota el títol “Sant Jordi, la princesa i el drac què farien ells confinats?”, la Marató de contes sota el hashtag #acaudorella o les lectures confinades del Servei de Publicacions van ser algunes de les noves activitats proposades perquè les famílies passessin els dies de la forma més agradable possible. El Port també va posar en marxa un concurs de dibuix online sota el títol ‘Explica’ns què fas?’ destinat a infants fins als 12 anys amb la finalitat d’explicar gràficament com passaven els seus dies de confinament.

Notes de premsa, les visualitzacions augmenten un 65 %

El Port de Tarragona ha mantingut en tot moment la seva política de comunicació activa i transparent, especialment durant la vigència de l’estat d’alarma per informar dia a dia sobre la situació del Port en termes de tràfics, operativa, organització, inversions i obres, i mesures per fer front a la pandèmia de coronavirus.

Durant aquest període, la secció ‘Notes de premsa’ del web del Port ha passat de les 926 visualitzacions durant març-juny 2019 ha passat a les 1.535 visualitzacions durant el mateix període el 2020, el que representa un augment del 65%.

El servei de comunicació del Port ha difós més de 75 notes de premsa durant aquest període per informar sobre les operatives i el manteniment de la cadena de subministrament, sobre l’adopció de mesures econòmiques i socials per pal·liar l’efecte del COVID-19 i reactivar l’economia del sector logístic i portuari, sobre les obres del Moll de Balears, sobre els treballs de restauració de la Platja de la Pineda, entre d’altres.