El president del Port de Tarragona visita la planta de producció de paper d’Essity a Puigpelat

13 Dic

La trobada ha servit per conèixer el final de la cadena logística de pasta de paper des del Port de Tarragona fins al client final

Essity importa a través del Port el 50% de la cel·lulosa que transforma

El president del Port de Tarragona, Josep Ma Cruset, ha visitat la planta de producció d’Essity a Puigpelat, acompanyat de membres de l’equip comercial de l’Autoritat Portuària de Tarragona. Cruset ha estat rebut pel director d’operacions, Toni Mata, i altres membres de la direcció tècnica de la fàbrica de paper situada a prop de Valls (Alt Camp), i ha pogut conèixer de primera mà els processos de producció d’Essity.

La trobada ha servit per compartir informació sobre les fases finals de la cadena logística de pasta de paper, des de la seva arribada al Port de Tarragona fins al seu lliurament al client final, i explorar la introducció de millores en la gestió, manipulació i transport de la matèria primera. Essity col·labora amb el Port de Tarragona des del 2006 i, en l’actualitat, importa a través de les instal·lacions portuàries de Tarragona el 50% de la pasta de paper que utilitza en la seva planta de Puigpelat.

El president del Port també ha destacat “el compromís d’Essity en produir productes essencials que millorin la salut i el benestar de les persones” i s’ha interessat per conèixer en detall les mesures mediambientals de la planta de producció Puigpelat. Toni Mata ha explicat que “Essity destaca pel seu triple compromís amb les persones, amb el principi ‘més amb menys’, el consum responsable i l’economia circular”.

En aquest sentit, la planta vallenca d’aquesta firma reutilitza de manera circular tota la matèria primera que és rebutjada durant el procés de fabricació, compta amb una EDAR pròpia i amb un circuit tancat d’aigua a través del qual es reutilitza gairebé el 100% de l’aigua emprada en el procés productiu.

A més, l’empresa fabricant de productes per a la salut i la higiene d’origen suec ha aconseguit reduir la producció de CO2 en 990 tones a l’any i ha assumit el compromís per al 2025 d’utilitzar embalatges 100% reciclables i que el 85% provingui de materials reciclats i renovables.

Una empresa global amb compromís local

Essity està present en més de 150 països del món i factura uns 12.000 milions d’euros a l’any. L’empresa, implantada a la península des del 1998, compta amb 1.200 treballadors i tres plantes de producció a Allo (Navarra), Telde (Illes Canàries) i Puigpelat (Tarragona).

El centre de producció de l’Alt Camp es va implantar fa 15 anys a Puigpelat i té 500 treballadors. La fàbrica compta amb 11 línies de producció dedicades a la fabricació de “tissue” destinat a la producció de marques pròpies i dels distribuïdors més importants del nostre país; i tres més, dedicades a la producció de bolquers infantils. A Essity es produeix gairebé el 50% del paper higiènic consumit en el mercat peninsular.

Essity és un dels majors proveïdors mundials de productes per a la higiene i la salut certificats pel FSC, que garanteix que es fan a partir de matèries primeres de boscos sostenibles, tant del nord d’Europa com de països sud-americans. A més, de la certificació FSC, alguns clients d’Essity ja exigeixen productes certificats per al Programa Endorsement of Forest Certification (PEFC).

La majoria amb productes manufacturats a Puigpelat van destinats al mercat de la península Ibèrica. Per aquesta planta passen, de dilluns a divendres, uns 100 camions al dia.

Tràfic paper i productes forestals

Tràfics al Port de Tarragona