La Web del Port Tarragona es consolida com a finestra de comunicació i informació ciutadana

25 Abr

L’any 2022, amb gairebé 85.000 persones usuàries, la web va rebre al voltant de 600.000 visualitzacions de pàgines que representen un 11,40% d’augment vers l’any 2021

La pàgina oficial del Port arriba a un públic més jove, persones entre 35 i 44 anys, amb un increment d’un 40,5 % comparat amb les dades d’aquesta mateixa franja l’any 2021

S’incrementen les visites internacionals des de països com Irlanda, Regne Unit, Alemanya i Itàlia

La pàgina web del Port de Tarragona és un dels canals de comunicació i informació ciutadana més importants en l’estratègia de comunicació transparent, rigorosa i en temps d’aquesta organització. Les dades de 2022 confirmen aquesta tendència de consolidació de l’espai web com una de les seves principals finestres de comunicació i publicació d’informació per a la ciutadania, la comunitat portuària i el públic general. Durant l’any 2022, la web oficial de l’Autoritat Portuària de Tarragona ha registrat gairebé 85.000 persones usuàries i 600.000 visualitzacions de pàgines, dades que representen un 11,40% d’augment vers l’any 2021.La web del Port és un canals que s’adapta a la demanda d’informació dels ciutadans i a les peculiaritats de la informació d’un organisme com és el Port Tarragona. Per aquest motiu l’equip de Comunicació s’esforça en aconseguir posar-se en el lloc de les persones que busquen informació per dissenyar una comunicació molt visual i entenedora. Que, al final, sigui una experiència postiva per a les persones usuàries. En aquest sentit, fruit del treball d’anàlisi dels resultats de 2022, durant el 1r trimestre d’enguany, el departament de Comunicació del Port ha treballat per adaptar els continguts de la web a un nou disseny més modern, clar i agradable.

Una Web més jove

A aquestes dades s’ha d’afegir l’esforç del Port per tal de presentar una pàgina el més atractiva i clara possible. Per això, es treballa i analitza com presentar els continguts i arribar a un públic més jove. Durant aquest 2022, tot i seguint essent una pàgina visitada majoritàriament per persones entre els 45 i 54 anys, l’espai del Port ha aconseguit arribar a un públic més jove, persones entre 35 i 44 anys, assolint un increment d’un 40,5 % comparat amb les dades de l’any 2021.

Una Web internacional

L’esforç per mantenir l’entorn en un sistema multilingüe (català, castellà i anglès) dona els seus fruits. El posicionament i l’esforç per situar el Port Tarragona com un dels principals ports de la Mediterrània fa que continuïn creixent les visites des de països com Irlanda (+3,69%), Itàlia (+5,93%), Alemanya (+11,42%) i, sobretot, Regne Unit (+53,40%).

Nous espais durant 2022

Durant 2022 s’han publicat nous espais amb nous continguts. Projectes que formen part de desenvolupament i del creixement del Port Tarragona i amb espais propis al web de l’organisme tarragoní.

Un exemple és l’espai ‘Codi ètic i Pla Antifrau, https://www.porttarragona.cat/ca/autoritat-portuaria-tarragona/organitzacio-rh/codi-etic-pla-antifrau’, els continguts del ‘Panell econòmic’, https://www.porttarragona.cat/ca/autoritat-portuaria-tarragona/comunicacio-premsa/panell-economic, l’espai reservat per la Zona d’Activitats Logístiques, https://www.porttarragona.cat/ca/serveis-negoci/negoci/zona-d-activitats-logistiques, la PortTarragona Terminal Guadalajara-Marchamalo, https://www.porttarragona.cat/ca/serveis-negoci/negoci/intermodalitat#porttarragona-terminal-guadalajara-marchamalo i, Terminal intermodal La Boella, https://www.porttarragona.cat/ca/serveis-negoci/negoci/intermodalitat#porttarragona-terminal-guadalajara-marchamalo-

Manteniment diari

Els continguts de la pàgina web del Port són actualitzats diàriament. En el transcurs de l’any 2022 es van fer 720 actualitzacions de continguts, totes amb un denominador comú; publicar una informació en què la persona usuària és el centre i el focus per garantir l’entesa del contingut.

Més visitats 2022

Els espais ‘Treballa amb nosaltres’, ‘Agenda de negoci’, ‘Agenda d’activitats culturals’, ‘Centre d’Acreditacions’, ‘Situació de vaixells’ i el ‘Museu del Port’ han estat les sis pàgines més visitades durant 2022.