Una comitiva del Port, encapçalada pel president Santiago J. Castellà, ha visitat el vaixell Maria Zambrano per traslladar l’agraïment a la seva tripulació
La jornada ha inclòs una visita institucional a Stella Maris Tarragona i una jornada de portes obertes per donar visibilitat a la tasca d’acompanyament als professionals del mar
El Comitè de Benestar del Port, un compromís compartit per garantir l’acollida, el suport i la qualitat de vida de la gent de mar
El Port de Tarragona ha celebrat , aquest dijous 25 de juny, el Dia de la Gent del Mar amb diverses accions de reconeixement adreçades a les persones que treballen en l’àmbit marítim. La jornada ha posat en valor la tasca de les tripulacions dels vaixells atracats al Port i el paper essencial de Stella Maris Tarragona i del Comitè de Benestar del Port de Tarragona, en l’acompanyament i suport als professionals del mar.
El Comitè de Benestar del Port de Tarragona, integrat per l’Autoritat Portuària de Tarragona, Stella Maris i altres entitats vinculades a la comunitat portuària, treballa per promoure el benestar i donar suport a la gent de mar que fa escala al port.
Amb motiu del Dia Internacional de la Gent de Mar, s’ha programat aquest 25 de juny una jornada de portes obertes a les instal·lacions de Stella Maris Tarragona, de 10.30 a 14.00 h i de 16.00 a 18.00 h. Durant la jornada, els visitants han pogut conèixer de primera mà les instal·lacions i la tasca que desenvolupa aquesta entitat en favor del benestar de la gent de mar. Stella Maris és l’organització que dona vida als espais d’acollida del Port de Tarragona, oferint suport, acompanyament i serveis a les tripulacions que fan escala al port. Una iniciativa que ha permès apropar a la ciutadania la realitat de la gent del mar i donar visibilitat a la feina que es fa per atendre les seves necessitats.
A més, una comitiva del Port de Tarragona, encapçalada pel seu president, Santiago J. Castellà, ha visitat el vaixell Maria Zambrano de Salvament Marítim, atracat al recinte portuari, on ha mantingut una trobada amb la tripulació i li ha traslladat personalment el reconeixement de la comunitat portuària. Durant la visita s’ha fet entrega d’un detall simbòlic com a mostra d’agraïment per la tasca que desenvolupen diàriament a bord.
Impulsar el comerç mundial. Afrontar els riscos
En el marc del Dia Internacional de la Gent de Mar, el president de l’Autoritat Portuària de Tarragona, Santiago Castellà, en nom del Comitè de Benestar del Port, va expressar el seu més sincer agraïment i felicitació a tota la gent de mar per la seva contribució essencial al comerç mundial i al nostre dia a dia.
Enguany, l’Organització Marítima Internacional (OMI) ha escollit el lema “Impulsar el comerç mundial. Afrontar els riscos”, que posa en relleu els reptes i les responsabilitats que afronten diàriament els mariners i marineres per mantenir el món connectat. També ha volgut reconèixer la valuosa tasca de Stella Maris Tarragona, pel seu compromís i suport al benestar de la gent de mar que fa escala al Port.
25 de juny, Dia de la Gent de Mar
Es tracta d’una commemoració que reconeix el paper fonamental de totes les persones que treballen al món marítim i la seva contribució al funcionament del comerç internacional, la logística i l’economia global. Aquesta jornada posa el focus en la realitat dels professionals del mar, persones que sovint treballen lluny de casa durant llargs períodes i que són una peça imprescindible perquè els ports i les rutes marítimes continuïn connectant territoris i persones.