El projecte de COSCO i PTP per a la terminal polivalent del Moll d’Andalusia i la terminal ferroportuària de la Boella ha estat la principal novetat que l’enclavament tarragoní ha presentat en aquesta edició
La delegació de Port Tarragona ha donat a conèixer les principals novetats en matèria d’eòlica marina flotant i ha reforçat el seu posicionament com a infraestructura competitiva per a càrrega de projectes i càrregues no convencionals
La fira ha permès posar en valor l’expertesa i llarga trajectòria del Port en àmbits com la logística de vehicles i en càrregues com la pasta de paper o el siderúrgic
Port Tarragona es presenta com a nou hub intermodal mediterrani per a la càrrega general provinent d’Àsia i Amèrica Llatina a la fira BreakBulk Europe. Aquest esdeveniment, que s’ha celebrat del 16 al 18 de juny a Rotterdam, és la principal cita a escala europea sobre càrrega general, càrrega de projectes i càrregues no convencionals. La delegació de Port Tarragona ha presentat com a gran novetat l’aliança entre COSCO i PTP per operar la terminal polivalent del Moll d’Andalusia i la terminal ferroportuària de la Boella. El projecte ha despertat un gran interès a la fira per la seva connectivitat intercontinental, per l’aposta per a l’eficiència en el transport i per les altes possibilitats d’intermodalitat que ofereix. Així mateix, Port Tarragona també ha explicat els seus avenços en matèria d’eòlica marina i ha reforçat el seu posicionament com a infraestructura competitiva per a càrrega de projecte, logística de vehicles i càrregues com pasta de paper o productes siderúrgics.
La recent adjudicació de la terminal polivalent del Moll d’Andalusia i la terminal ferroportuària de la Boella a l’aliança formada per COSCO SHIPPING Ports i PTP Group ha estat la gran novetat que ha portat Port Tarragona a BreakBulk Europe. L’equip comercial de l’Autoritat Portuària ha mantingut nombroses reunions de treball on ha donat a conèixer els detalls d’aquest projecte. El sector ha mostrat un alt interès en la terminal gràcies a la seva connectivitat intercontinental entre Europa, Extrem Orient i Amèrica i també gràcies a les opcions d’intermodalitat altament eficient que ofereix, tant cap a l’interior peninsular amb la terminal intermodal de Guadalajara – Marchamalo i cap a la resta del continent mitjançant el Corredor Mediterrani.
Paral·lelament, PTP Group ha ofert en el seu estand de la fira una presentació del seu projecte, que ha comptat amb la participació de representants de COSCO SHIPPING i de Port Tarragona. En aquest acte, els representants de PTP han posicionat Tarragona i el Port com el “nexe d’unió entre la Mediterrània, Àsia i Amèrica, per mar, carretera i ferrocarril”. Han definit la nova terminal com “la primera gran plataforma euromediterrània de gestió compartida entre socis d’origen llatinoamericà i xinès” i han assegurat que “la terminal serà una infraestructura clau, dissenyada per a ser el node articulador que accelerarà la integració comercial imminent de l’acord entre la UE i Mercosur”.
Un port competitiu per a l’eòlica i el project cargo
La participació a BreakBulk Europe ha estat un nou aparador per a presentar les novetats de Port Tarragona en matèria d’eòlica marina flotant. L’obtenció de 24 milions d’euros dels fons PORT EOLMAR per a la construcció de la segona fase del Moll de Balears han estat rebuts per al sector com una confirmació de la solidesa de l’estratègia del Port per a ser hub per a la construcció, muntatge, logística i manteniment dels aerogeneradors que conformaran els futurs parcs eòlics de la Mediterrània Occidental.
Així mateix, la presència a Rotterdam ha permès consolidar el posicionament de Port Tarragona com una infraestructura competitiva per a la càrrega de projectes, gràcies a una ubicació geogràfica estratègica, una climatologia que afavoreix aquest tipus de projectes, un recinte portuari que reuneix les condicions necessàries pel que fa a espais i calats i a un teixit productiu al seu hinterland més immediat amb una alta especialització en aquesta mena d’activitats.
La delegació de Port Tarragona ha aprofitat l’esdeveniment per a reforçar altres tràfics clau en la seva estratègia de diversificació i impuls de la càrrega general com són els vehicles, la pasta de paper o els productes siderúrgics; àmbits on l’enclavament tarragoní té un bon posicionament, però també capacitats de creixement.