Més de 500 persones han participat en les quatre sessions programades d’aquest cicle
El Teatret del Serrallo, que enguany celebra el 10è aniversari de la seva restauració, es confirma com un dels principals equipaments culturals per al públic familiar a la ciutat
El Teatret del Serrallo ha tancat la programació ‘Teatret Familiar’ amb un èxit rotund de públic. Més de 500 persones han participat en les quatre sessions programades en el marc d’aquest cicle, que s’ha dut a terme els diumenges del mes de març i que enguany ha estat dedicat al món dels somnis i la imaginació. Les quatre sessions han penjat el cartell de complet, al cap de pocs dies de posar a disposició del públic les invitacions gratuïtes. La bona acollida d’aquest cicle confirma el Teatret del Serrallo com un equipament cultural plenament arrelat a la ciutat, especialment per a la programació d’activitats dirigides al públic familiar. La represa del ‘Teatret Familiar’ ha coincidit amb l’inici de la celebració del 10è aniversari d’aquest equipament; el més jove dels espais culturals de Port Tarragona.
Aquesta nova edició del cicle ‘Teatret Familiar’ ha ofert una experiència onírica que ha inclòs des de tallers d’il·lustració i literatura fins a espectacles de teatre visual, titelles i ombres. La programació ha tingut com a eix conductor el món dels somnis i la imaginació. A partir de les diverses propostes plantejades, el cicle ha buscat remoure consciències de petits i grans, a la vegada que ha convidat el públic a reflexionar.
“Hem gaudit d’espectacles de gran qualitat que han fet les delícies de petits i grans. Volem agrair al públic la bona resposta davant de la represa d’aquest cicle d’activitats i la seva entrega i participació durant totes les activitats i espectacles”, afirma la responsable del Teatret del Serrallo, Sandra Coloma.
Companyies d’alt nivell
La programació del ‘Teatret Familiar’ es va estrenar l’1 de març amb la proposta és ‘Dibuixem un Somni’, que també formava part de la programació del Festivalet Blau. Aquest esdeveniment, dedicat a la literatura infantil i juvenil, va oferir un matí de tallers, amb micròfon obert, llibres, dinamització i lectures.
La companyia Giramagic va presentar, el 8 de març, la història de ‘Hǎi la pescadora de somnis’, un conte indígena, ple de màgia, teatre visual i objectes, que s’explica el viatge de la protagonista i la seva tribu per l’oceà de la imaginació. El dia 15 va ser el torn de la proposta ‘L’Arc de Sant Martí i la Lluna’ de la companyia La Mà de l’Artista; una faula explicada amb titelles que ensenya a valorar les peculiaritats de cadascú. La programació es va tancar el dia 22 amb ‘Rere l’Ombra de Wendy i Peter Pan’ de la companyia Produccions Essencials, una obra plena de dinamisme i humor que combina llums, ombres i poesia.
“Hem comptat amb companyies de gran nivell que han descobert un nou emplaçament vora la mar”, comenta la responsable del Teatret del Serrallo. I afegeix que des de l’equipament s’està treballant en la programació de propostes musicals a la terrasseta del Teatret.