La Mesa del Parlament de Catalunya visita Port Tarragona

La Mesa del Parlament de Catalunya visita Port Tarragona
30 Oct
2025

Els seus membres han pogut conèixer de la mà del president de l’APT, Santiago J. Castellà, els projectes que està desenvolupant el Port per guanyar competitivitat, reforçar el seu rol de hub logístic i promoure la reindustrialització de Catalunya

S’han explicat els avenços en infraestructures estratègiques com la terminal intermodal de Guadalajara – Marchamalo, la terminal multipropòsit del Moll d’Andalusia o l’ampliació del Moll de Balears per a acollir projectes d’eòlica flotant

La Mesa del Parlament de Catalunya ha visitat aquest dijous Port Tarragona. Els seus membres han estat rebuts pel president de l’Autoritat Portuària de Tarragona, Santiago J. Castellà i altres representants de l’ens portuari. La visita ha permès explicar als representants parlamentaris la transformació que està promovent l’Autoritat Portuària de Tarragona per fer del port un hub logístic de referència a tot el nord-est peninsular i un enclavament intermodal de primer nivell en el panorama europeu, mitjançant infraestructures clau com les terminals intermodals de la Boella i de Guadalajara-Marchamalo o la futura terminal multipropòsit per a contenidors i càrrega general del Moll d’Andalusia. També s’ha posat l’accent en el rol fonamental que jugarà el Port en la reindustrialització de Catalunya gràcies a la seva Zona d’Activitats Logístiques (ZAL) i s’ha posat en valor l’estratègia per el hub català de l’eòlica marina flotant. 

El president de l’Autoritat Portuària de Tarragona ha exposat les línies estratègiques de present i futur del Port, centrades a reforçar el seu paper com a hub logístic de referència tant a Espanya, com a la Mediterrània i al conjunt del continent europeu, sense oblidar el rol que el recinte portuari té com a motor econòmic de Catalunya i com a agent cohesionador de la regió metropolitana de Tarragona. 

En aquest sentit, Santiago Castellà ha incidit en el paper que ja està jugant Port Tarragona en la reindustrialització del territori mitjançant el desenvolupament de la Zona d’Activitats Logístiques. La disponibilitat de sòl i les connexions ferroportuàries fan de la ZAL un dels espais logístics més atractius de Catalunya per atreure inversions en sectors emergents de la nova economia, com ara implantacions d’empreses vinculades amb el vehicle elèctric, els semiconductors o les bateries.

Durant la trobada, s’han presentat altres projectes cabdals per al creixement de la infraestructura tarragonina com la PortTarragona Terminal Guadalajara-Marchamalo, que esta pendent de recepcionar-se, o la futura terminal multipropòsit per a contenidors i càrrega general que es licitarà en els propers mesos. Aquestes dues infraestructures, juntament amb la terminal intermodal de la Boella, oferiran unes opcions d’intermodalitat ferroportuàries altament competitives obrint un gran ventall d’oportunitats a les empreses del territori.

Els membres de la Mesa del Parlament també s’han mostrat interessats per l’estratègia de Port Tarragona per a ser un dels hubs per a la construcció, muntatge i logístics dels aerogeneradors que conformaran els futurs parcs eòlics marins de la Mediterrània Occidental. S’ha destacat la dimensió de país que ha adquirit el projecte, la capacitat de cohesió del Port dels múltiples actors implicats en aquesta activitat gràcies a l’organització del primer Fòrum CATFLOWE i l’aposta per a dedicar nous espais portuaris, com l’ampliació del Moll de Balears a una activitat d’alt valor afegit.

També s’ha posat l’accent en altres actuacions rellevants que està duent a terme actualment l’Autoritat Portuària de Tarragona, com ara la renaturalització de la zona dels Prats d’Albinyana, a Vila-seca, inclosa dins de la zona de protecció de la Xarxa Natura 2000. Aquesta intervenció, que afecta un espai de 37 hectàrees, és l’actuació de recuperació d’una zona humida més gran que s’ha fet a Catalunya en els últims 20 anys.

Participants

Han participat en aquesta visita institucional el president del Parlament de Catalunya, Josep Rull; la secretària primera, Glòria Freixa i Vilardell; la secretària tercera, Rosa Maria Ibarra Ollé; i la secretària quarta, Judit Alcalà González. Per part de l’Autoritat Portuària, han acompanyat al president Castellà, el director, Josep M. Maceira; el subdirector, Ramón I. García; el cap de l’Àrea d’Explotació, Carles Segura; el cap del departament de Relacions Externes i Port – Ciutat, Joan M. Basora; i la cap de l’Oficina del President, Marta Virgili. Després de la signatura del Llibre d’Honor de Port Tarragona i de la trobada institucional, els membres de la Mesa del Parlament han fet una visita al Port en golondrina per conèixer des de l’aigua el recinte portuari.

 

 

El més visitat

Treballa amb nosaltres

Treballa amb nosaltres

Borsa de treball de la Autoritat Portuària de Tarragona
Servei atenció al client

Servei atenció al client

Contacta amb nosaltres
Dades Obertes

Dades Obertes

Aquí trobareu publicades les dades de caràcter públic de l'organisme
Perfil del Contractant

Perfil del Contractant

Aquí trobareu publicades les dades de caràcter públic de l'organisme
Comunicació i premsa

Comunicació i premsa

Notícies d'interés i actualitat de la Autoritat Portuària de Tarragona
SEA

SEA

SISTEMA D'ENTREGUES D'AGROALIMENTARIS
Situació de Vaixells

Situació de Vaixells

Gisweb, programa de situació de vaixells, escales i moviments
Sol·licituds de serveis via portus

Sol·licituds de serveis via portus

Sol·licituds de serveis i comunicats per al vaixell, la mercaderia i el passatge

Centre d'acreditacions

Centre d'acreditacions

Procés administratiu que comporta certificar a una empresa/organització per accedir-hi al Port

Tràfics

Tràfics

Tràfic de mercaderies a la Autoritat Portuària de Tarragona