El Museu del Port estrena l’exposició fotogràfica ‘Més enllà del rem... elles’

El Museu del Port estrena l’exposició fotogràfica ‘Més enllà del rem... elles’
23 Oct
2026

La mostra recull el treball d’Encarni Gallardo i Joan Casas sobre dones vogadores que han emprat el rem com a teràpia i rehabilitació en un diagnòstic de càncer

La inauguració es farà aquest divendres, dia 23, a les 18 hores i l’exposició es podrà visitar fins al 15 de novembre

El Museu del Port estrena aquest divendres, 23 d’octubre, l’exposició fotogràfica  ‘Més enllà del rem... elles’. El projecte, realitzat per Encarni Gallardo i Joan Casas, retrata dones vogadores que tenen en comú la seva passió pel rem els hi ha permès superar i compartir moments de ferides vitals, tant físiques com psíquiques. Sota el lema ‘El rem les uneix, la vida les impulsa’, l’exposició captura l'essència, la força i la superació d'aquest col·lectiu. La inauguració, que inclourà una xerrada de les participants i els fotògrafs, es durà a terme a les 18 hores a l’Aula d’Activitats del Museu. La mostra es podrà visitar fins al 15 de novembre.

‘Més enllà del rem... elles’ posa el focus en les dones vogadores, tot oferint una mirada íntima que transcendeix l'esport per endinsar-se en el seu procés vital, les seves històries personals i la complicitat que neix entre elles. “És molt més que una exposició; és un mirall de veritat, un acte profund d'amor propi i una celebració de la vida compartida”, expliquen Encarni Gallardo i Joan Casas.

Amb una mirada neta, respectuosa i plena d'admiració, els fotògrafs han sabut copsar allò que sovint queda invisible als ulls: la fortalesa que neix de la vulnerabilitat, la complicitat de l'equip i la bellesa autèntica que sorgeix quan algú es reconcilia amb el seu propi camí. El seu treball no només retrata cossos; il·lumina ànimes.

La fotografia, una eina terapèutica

La mostra, a més, ensenya com la fotografia pot convertir-se en una eina terapèutica i de dignificació. “Les dones que protagonitzen aquesta mostra ens regalen una lliçó magistral d'autoestima. Posar davant d'una càmera després d'haver viscut un procés de càncer és un acte de valentia revolucionari”, asseguren Gallardo i Casas. I afegeixen: “Participar en un projecte com aquest és decidir que les cicatrius físiques i emocionals no són motiu d'amagar-se, sinó testimonis d'haver lluitat, d'haver resistit i d'haver guanyat, cicatrius que narren històries de llum”.

El mallot de rem, la peça blava

El Museu del Port destaca cada quadrimestre una peça de la seva exposició permanent a través de la iniciativa ‘La Peça Blava’. L’exposició s’ha programat coincidint amb la selecció del mallot de rem com ‘La Peça Blava’ de l’últim quadrimestre de l’any i permet aprofundir en el vessant més humà i social d’aquesta pràctica esportiva.

 

Lo más visitado

Trabaja con nosotros

Trabaja con nosotros

Bolsa de trabajo de la Autoridad Portuaria de Tarragona
Dades Obertes

Dades Obertes

Aquí encontrará publicados los datos de carácter público del organismo
Perfil del Contratante

Perfil del Contratante

Aquí trobareu publicades les dades de caràcter públic de l'organisme
Comunicación y prensa

Comunicación y prensa

Noticias de interés y actualidad de la Autoridad Portuaria de Tarragona
SEA

SEA

SISTEMA DE ENTREGAS DE AGROALIMENTARIOS
Situación de barcos

Situación de barcos

Gisweb, programa de situación de barcos, escalas y movimientos
Solicitudes de servicios vía portus

Solicitudes de servicios vía portus

Solicitudes de servicios y comunicados para el barco, mercancía y pasaje
Centro de acreditaciones

Centro de acreditaciones

Proceso administrativo que comporta certificar a una empresa/organización para acceder al Puerto
Tráficos

Tráficos

Tráfico de mercancías en la Autoridad Portuaria de Tarragona