La col·lecció ‘Veus del Moll’ de Port Tarragona dedica el seu segon llibre a Stella Maris

La col·lecció ‘Veus del Moll’ de Port Tarragona dedica el seu segon llibre a Stella Maris
15 Jun
2026

Raimon Mateu de la Casa recull a ‘Llibre de bord. Stella Maris (1999 – 2019)’ vint d’anys d’experiències al capdavant de l’Apostolat del Mar al port tarragoní

El segon volum d’aquesta nova col·lecció es presenta demà dimarts, a les 19 h, a la seu institucional de Port Tarragona

La col·lecció ‘Veus del Moll’ del Servei de Publicacions de Port Tarragona publica el seu segon volum. Es tracta de ‘Llibre de bord. Stella Maris (1999-2019)’, de Raimon Mateu de la Casa. En ell, l’autor recull el testimoniatge de vint anys al capdavant de l’Apostolat del Mar al port tarragoní. Coincidint amb la seva publicació, demà dimarts, 16 de juny, Port Tarragona ha organitzat la presentació del llibre, que comptarà amb la participació del president de Port Tarragona, Santiago J. Castellà; el delegat d’Stella Maris a Barcelona, director nacional de l’Apostolat del Mar i prologuista del llibre, Ricardo Rodríguez Martos; i Raimon Mateu de la Casa. Es durà a terme a partir de les 19 hores, a la sala Josefina Castellví de la seu institucional de l’Autoritat Portuària.

Raimon Mateu de la Casa recull en aquest llibre vint anys d’experiència al capdavant de l’Apostolat del Mar – Stella Maris al Port de Tarragona, una iniciativa dedicada a acollir i donar suport als mariners que fan escala al port. Amb un estil testimonial i proper, l’autor combina memòria personal, context històric i casos reals per mostrar Stella Maris com una autèntica “llar lluny de la llar”, on la gent de mar pot trobar ajuda, escolta i connexió amb la família després de llargues travessies.

‘Llibre de bord. Stella Maris’ també posa en relleu el paper social del Port de Tarragona, més enllà de la seva activitat logística, així com la tasca imprescindible del voluntariat i de la col·laboració institucional. Alhora, dona visibilitat a les dificultats del sector marítim —precarietat, aïllament o vulneració de drets— i reivindica una mirada més humana cap a la gent de mar. Es tracta, doncs, d’una obra clara i compromesa que reforça la dimensió social i solidària de l’entitat i les persones voluntàries que hi treballen.

Col·lecció ‘Veus del Moll’

Aquest volum és el segon que es publica de la col·lecció ‘Veus del Moll’. El Servei de Publicacions de Port Tarragona ha impulsat ‘Veus del Moll’ amb la voluntat de donar veu als relats que neixen arran de mar i que contribueixen a construir la memòria col·lectiva del territori. El primer llibre de la col·lecció ha estat ‘Serrallo, memòries salades’, de Josep Ramon Tules Armela (Pitu Mosquits), en el qual, a través dels records personals, es recull la història del barri pescador del Serrallo de Tarragona des de la segona meitat del segle XX fins als nostres dies.

 

Lo más visitado

Trabaja con nosotros

Trabaja con nosotros

Bolsa de trabajo de la Autoridad Portuaria de Tarragona
Dades Obertes

Dades Obertes

Aquí encontrará publicados los datos de carácter público del organismo
Perfil del Contratante

Perfil del Contratante

Aquí trobareu publicades les dades de caràcter públic de l'organisme
Comunicación y prensa

Comunicación y prensa

Noticias de interés y actualidad de la Autoridad Portuaria de Tarragona
SEA

SEA

SISTEMA DE ENTREGAS DE AGROALIMENTARIOS
Situación de barcos

Situación de barcos

Gisweb, programa de situación de barcos, escalas y movimientos
Solicitudes de servicios vía portus

Solicitudes de servicios vía portus

Solicitudes de servicios y comunicados para el barco, mercancía y pasaje
Centro de acreditaciones

Centro de acreditaciones

Proceso administrativo que comporta certificar a una empresa/organización para acceder al Puerto
Tráficos

Tráficos

Tráfico de mercancías en la Autoridad Portuaria de Tarragona