El IX Med Hub Day de Port Tarragona analitzarà el present i futur de la logística química en l’era de la transició energètica

El IX Med Hub Day de Port Tarragona analitzarà el present i futur de la logística química en l’era de la transició energètica
22 Oct
2025

L’esdeveniment arriba a la novena edició els dies 13 i 14 de novembre totalment consolidat com una de les cites de referència per al sector

Sota el lema ‘A new hub concept’, el Med Hub Day torna als seus orígens i posa el focus de nou en el potencial de la Mediterrània com a hub logístic, sense oblidar els reptes derivats de la transició energètica

Port Tarragona està ultimant els preparatius per a la celebració del IX Med Hub Day, una de les cites més destacades del seu calendari d’esdeveniments. Les jornades, que es duran a terme els dies 13 i 14 de novembre, són un dels esdeveniments de referència sobre logística del sector petroquímic a la regió mediterrània. Sota el lema ‘A new hub concept’, el Med Hub Day aprofundirà en les oportunitats de negoci, i també en els reptes, derivats de la logística de productes petroquímics relacionats amb la transició energètica. Així mateix, l’esdeveniment analitzarà la situació actual que viu el sector i l’evolució que s’espera a curt termini. Les inscripcions per a assistir al IX Med Hub Day ja estan obertes. 

Les jornades mantenen el seu format habitual amb conferències i taules rodones durant la tarda del primer dia i el matí del segon dia. Enguany, s’espera comptar amb més d’un centenar d’assistents, una xifra en la línia dels darrers anys. Aquesta previsió evidencia la consolidació d’aquest esdeveniment que reuneix operadors de terminals d’emmagatzematge, ports, consignataris, transitaris, analistes de mercat i les principals companyies del sector petroquímic establertes a l’Estat.

Oportunitats i reptes de la transició energètica

Un dels objectius d’aquesta novena edició és identificar i analitzar les oportunitats de negoci que brinda la transició energètica a la indústria química i al sector logístic que cobreix les seves necessitats. Durant les jornades, es posarà el focus en els àmbits de l’hidrogen i l’amoníac i en les noves opcions que s’obren arran del desenvolupament de les tecnologies de captura, emmagatzematge i ús de carboni (CCUS per les seves sigles en anglès).

Així doncs, en la primera jornada, des de l’Autoritat Portuària de Tarragona s’explicarà quins són els reptes i oportunitats que sorgeixen en convertir-se en un hub de nous productes energètics. Aquesta presentació s’enllaçarà amb l’experiència en l’àmbit de la descarbonització d’un port de referència al mediterrani. A més, el secretari de l’Asociación Espanyola del Hidrógeno, Miguel Antonio Peña, i Daniel Lorenzetto d’Air Products intervindran en la conversa ‘Ports del futur: reptes del fluxes de les noves energies’. 

El segon dia del Med Hub Day inclourà les conferències de Fèlix Llovell, professor de la Universitat Rovira i Virgili i director de la Càtedra de Transició Energètica i CCUS, i de José Ramón Freire, president de l’Asociación Española de Amoníaco Renovable (AEAR). També es posarà el focus en les CCUS com a primera opció per a la descarbonització del pol químic de Tarragona en una taula rodona que comptarà amb representants de Dow Chemical, Enagás i Repsol. A més, es parlarà de les oportunitats logístiques derivades de la producció de molècules verdes a l’Orient Mitjà.

Reivindicar la Mediterrània com a hub

En aquesta nova edició, el Med Hub Day ha tornat als seus orígens i, sense oblidar els reptes derivats de la transició energètica, l’esdeveniment torna a posar el focus en el potencial que té la Mediterrània com a hub logístic de productes químics i petroquímics alternatiu als del centre i nord d’Europa. 

En aquest sentit, el programa inclou diverses ponències que analitzaran la situació actual que viu el sector i l’evolució prevista a curt termini. Montse Espín de Bureau Veritas exposarà l’impacte que es preveu que tinguin les regulacions marítimes i portuàries en els tràfics de líquids a doll. El cap de Consultoria Química d’S&P Global Commodity Insights, Luca Raffellini, analitzarà les previsions de futur del sector petroquímic a Europa. Per la seva part, el CEO d’Insights Global, Patrick Kulsen, parlarà sobre els canvis que s’estan produint en les relacions entre els ports i les indústries d’aquest sector.

Les inscripcions per a assistir al IX Med Hub Day es poden formalitzar en aquest enllaç.

 

Lo más visitado

Trabaja con nosotros

Trabaja con nosotros

Bolsa de trabajo de la Autoridad Portuaria de Tarragona
Dades Obertes

Dades Obertes

Aquí encontrará publicados los datos de carácter público del organismo
Perfil del Contratante

Perfil del Contratante

Aquí trobareu publicades les dades de caràcter públic de l'organisme
Comunicación y prensa

Comunicación y prensa

Noticias de interés y actualidad de la Autoridad Portuaria de Tarragona
SEA

SEA

SISTEMA DE ENTREGAS DE AGROALIMENTARIOS
Situación de barcos

Situación de barcos

Gisweb, programa de situación de barcos, escalas y movimientos
Solicitudes de servicios vía portus

Solicitudes de servicios vía portus

Solicitudes de servicios y comunicados para el barco, mercancía y pasaje
Centro de acreditaciones

Centro de acreditaciones

Proceso administrativo que comporta certificar a una empresa/organización para acceder al Puerto
Tráficos

Tráficos

Tráfico de mercancías en la Autoridad Portuaria de Tarragona