Tot a punt per a la celebració de la Setmana de l'Hidrogen al Moll de Costa del Port de Tarragona

07 Nov

Els diferents actes organitzats es duran a terme del 9 al 17 de novembre

La Catalunya Hydrogen Week és una oportunitat per a experts, científics, emprenedors i empresaris per aprofundir en la economia verda i els reptes de futur que comporta

APPORTT, l'Oficina Tècnica la Vall de l’Hidrogen, la Xarxa H2CAT, la Secció Catalana de l’Associació Europea per les Energies Renovables EUROSOLAR, ACCIÓ- Generalitat de Catalunya, el Port de Tarragona i de la Universitat Rovira i Virgili ja ho tenen tot a punt per a la celebració de la Setmana de l'Hidrogen al Moll de Costa del Port de Tarragona.

Els actes s’iniciaran el 9 de novembre amb la celebració del VII Med Hub Day i clouran el 17 de novembre amb la Jornada d'Innovació en l'hidrogen renovable organitzada per H2CAT Innovation Summit. Entre mig hi hauran diferents actes relacionats amb iniciatives divulgatives, públiques i privades, per abordar la transició energètica cap l’Hidrogen verd des de diferents vessants: la logística, l’estratègica, la innovació, les aliances público-privades i la recerca científica.

9 i 10 de novembre. Logística de l’Hidrogen

VII Med Hub Day centrat en la transició energètica

L'objectiu del Med Hub Day és promoure, debatre i intercanviar informació sobre els punts forts i les oportunitats que ofereix el mar Mediterrani com a plataforma logística per a productes químics i petroquímics. Amb el lema "Virant cap a ports hub més sostenibles", l’edició que s’està preparant per enguany comptarà amb un major contingut sobre transició energètica, una temàtica de gran importància en els nous tràfics portuaris del futur i en concordança amb l'estratègia del Port de Tarragona. Amb aquesta visió sostenible, el Port de Tarragona es vol convertir també en un exemple de referència per altres infraestructures portuàries, demostrant que el futur dels líquids a doll respectuós amb el medi ambient és possible.

El Med Hub Day es celebrarà al Tinglado número 1 de les 14 hores a les 20.30 hores del 9 de novembre i de les 9.30 h a les 14.30 h del 10 de novembre. Les inscripcions es poden fer a l’enllaç següent: https://www.eventbrite.es/e/vii-med-hub-day-tickets-689096876307

13 i 14 de novembre. Sobirania energètica i Hidrogen

Energies renovables i sobirania

Les Jornades internacionals d’Energies Renovables i Sobirania es celebraran els pròxims 13 i 14 de novembre al Tinglado 1 del Moll de Costa. Es tracta de la segona edició d’unes jornades itinerants que van iniciar-se a Girona la tardor de 2022, que tenen com a objectiu contribuir al debat sobre la Transició Energètica a Catalunya, posant el focus en les oportunitats que es deriven de fer-la i els inconvenients de no fer-la. Les jornades seran en format de ponències i taules rodones que reuniran els millors experts de casa nostra, i comptaran amb ponents internacionals que poden servir de models i referents en la gestió i implementació de les energies renovables.

Per participar en aquestes jornades cal inscriure's a través d'aquest enllaç: https://inscriu.me/ca/energies-renovables-i-sobirania-2023

14 de novembre. Descarbonització i hidrogen

Hidrogen i descarbonització al Port de Tarragona

El dimarts 14 de novembre a les 17 h i al Moll de Costa es durà a terme el networking i taula rodona sobre hidrogen i descarbonització al Port de Tarragona. La presentació anirà a càrrec del president d’APPORTT, Joan Oriol, i comptarà amb la presència d’Isaac Justícia, director de la Vall de l’Hidrogen de Catalunya,  Ricard Garcia, director de la ETSEQ (URV), Nur Sicart,  Directora Financera de l’Energetica, Xavier Quintana, responsable de gestió tècnica de Domini Públic i seguretat industrial de l’APT, i Marc Roca, gerent d’APPORTT.

Per participar en aquesta sessió de networking cal inscriure's a través d'aquest enllaç:

15 de novembre. Projectes d’Hidrogen a Catalunya

Fòrum 2023 de Projectes Vall H2 CAT

La Vall de l’Hidrogen de Catalunya organitzarà el dia 15 de novembre al Tinglado 1 del Moll de costa del Port de Tarragona el Fòrum 2023 de projectes de la Vall H2 CAT, i que pretén donar una visió general dels projectes i iniciatives en decurs: des del desplegament de l’hidrogen tant a nivell industrial com en la mobilitat, passant per l’I+D empresarial i activitats i projectes dels agents cientifíco-tecnològics. La Jornada que començarà a les 10 h del matí i clourà a les 18 hores, comptarà amb la participació de més de 20 entitats.

Per participar en aquesta jornada cal inscriure's a través d'aquest enllaç: Fòrum 2023 de Projectes Vall H2 CAT  15.NOV - en el marc de la Setmana de l'Hidrogen (office.com)

16 de novembre

L’economia de l’hidrogen renovable, una oportunitat per transformar Catalunya - ACCIÓ

L’agència per la competitivitat de l’empresa de la Generalitat de Catalunya, ACCIÓ, sota el títol “L’economia de l’hidrogen renovable, una oportunitat per transformar Catalunya” s’iniciarà el dijous 16 de novembre a les 10 h del matí.

Després de la benvinguda inicial, s’hi celebrarà la primera ponència sobre l’informe tecnològic sobre l’hidrogen per part d’ACCIÓ amb una posterior taula rodona sobre mobilitat on hi seran presents el Port de Tarragona i Barcelona i experts en mobilitat.

Passat el migdia s’iniciarà la segona taula rodona amb la presència d’empreses i organismes com Repsol, Enagás, VallH2CAT i la Generalitat de Catalunya. Seguidament es donarà pas a una nova ponència sobre les oportunitats de finançament que ofereixen els fons Next Generation i l’Innovation Fund, mentre que l’ultima intervenció anirà a càrrec de la Comissió Europea. Abans de les 14 h es clourà l’acte.

Inscripcions al link següent: https://agenda.accio.gencat.cat/inscripcions/-/inscripcio/2023/11/16/vj6EUzUW6cs9nz_z85jUAA/?lang=ca_ES

17 de novembre

H2CAT Innovation Summit

La xarxa H2CAT, que agrupa 33 grups de recerca i més de 200 investigadors especialitzats en diferents línies de recerca i tecnologies relacionades amb l’hidrogen renovable, organitzarà el primer “H2CAT Innovation Summit” el pròxim divendres 17 de novembre al Tinglado 1 del Moll de Costa del Port de Tarragona. La Jornada d’Innovació en l’hidrogen renovable permetrà descobrir alguns dels projectes tecnològics més innovadors en aquest àmbit, fruit de la col·laboració entre empreses i els grups de recerca que formen la xarxa. També s’obrirà un fòrum de debat per conèixer els principals reptes tecnològics del sector i el futur d’aquesta tecnologia en l’horitzó 2050. La xarxa H2CAT és una iniciativa coordinada per Eurecat en col·laboració amb l’Institut Català d’Investigació Química (ICIQ), l’Institut de Recerca en Energia de Catalunya (IREC), la Universitat Politècnica de Catalunya i la Universitat Rovira Virgili; i agrupa els principals grups de recerca catalans en el sector de l’hidrogen verd per dur a terme programes de valorització i transferència de resultats de recerca i desenvolupament en la cadena de valor de l’hidrogen verd a Catalunya.

La Jornada començarà a les 9.30 h al Tinglado 1 del Moll de costa del Port de Tarragona i finalitzarà a les 13.15 h. Per participar en aquesta jornada cal inscriure's a través d'aquest enllaç: H2CAT Innovation Summit  - Xarxa H2CAT