Port Tarragona reforça l’aliança amb Gonvarri com a hub logístic nacional de la companyia

Port Tarragona reforça l’aliança amb Gonvarri com a hub logístic nacional de la companyia
09 Maig
2025

El president de l’Autoritat Portuària de Tarragona, Santiago J. Castellà, ha visitat aquest divendres les instal·lacions portuàries d’aquesta empresa dedicada a la transformació de l’acer pla i l’alumini

Gonvarri té instal·lacions al moll d’Aragó de Port Tarragona des de 2001

El president de l’Autoritat Portuària de Tarragona, Santiago J. Castellà, ha visitat aquest divendres, 9 de maig, les instal·lacions de Gonvarri Tarragona, dins del recinte portuari. Aquesta empresa, dedicada a la transformació de l’acer pla i l’alumini, compta amb un centre de producció ubicat al moll d’Aragó en el qual manipula les matèries primeres que arriben amb vaixell i les distribueix al mercat nacional i europeu via terrestre, amb ferrocarril i camió. La trobada del president Castellà amb els representants de Gonvarri ha permès reforçar la seva aliança així com el rol de hub logístic a escala nacional que té el port tarragoní per a l’empresa.

Durant la visita, el president de l’APT, acompanyat pel gerent de Gonvarri Tarragona, Eduardo Martín, ha pogut conèixer els diversos processos productius que l’empresa duu a terme a les seves naus al moll d’Aragó, així com els productes que se n’obtenen. En aquest sentit, Santiago J. Castellà ha posat a Gonvarri com a exemple d’implantació industrial d’èxit dins del recinte portuari. “Gonvarri no només suposa un volum de tràfic siderúrgic important per a Port Tarragona sinó que la seva activitat té un alt valor afegit gràcies als processos de transformació de les matèries primeres que es fan a les seves instal·lacions” ha explicat el president.

Així mateix, la visita ha permès consolidar les relacions que la concessionària manté amb l’Autoritat Portuària i amb Tarragona, que s’ha convertit en el seu port hub a Espanya. Així doncs, el Port és la porta d’entrada marítima dels productes siderúrgics amb els quals treballa la companyia a les diferents seus que té a l’Estat i és la porta de sortida dels seus productes cap a altres centres productius o clients finals, principalment per ferrocarril.

“Com a Port, estem orgullosos d’acollir empreses punteres a escala internacional que aposten per a nosaltres com a principal soci logístic”, ha assegurat el president Castellà. Per la seva part, el gerent de Gonvarri Tarragona, Eduard Martín, ha posat en valor la connectivitat, la posició geoestratègica i el compromís amb la competitivitat que ofereix Port Tarragona.

Sobre Gonvarri Industries

Gonvarri Industries és una companyia líder en la transformació de l’acer pla i l’alumini. Fundada a Burgos l’any 1958, l’empresa ha viscut un important procés d’expansió internacional i actualment compta amb 54 fàbriques, 21 centres de distribució i oficines en 27 països d’Europa, Amèrica i Àsia. L’any 2001 es va crear la filial Gonvarri Tarragona, amb un centre productiu ubicat dins del recinte portuari. Actualment, la companyia disposa de set línies de negoci amb l’objectiu de donar un servei complet que cobreixi les necessitats dels seus clients. Aquestes línies de negoci són: centres de servei, estructures metàl·liques, sistemes d’emmagatzematge, solar steel, tubs de precisió, electromobilitat i tall làser. Des de la seva fundació, s’han caracteritzat per una aposta per la innovació tecnològica, la sostenibilitat, la seguretat i la qualitat, sempre posant les persones al davant.

El més visitat

Treballa amb nosaltres

Treballa amb nosaltres

Borsa de treball de la Autoritat Portuària de Tarragona
Servei atenció al client

Servei atenció al client

Contacta amb nosaltres
Dades Obertes

Dades Obertes

Aquí trobareu publicades les dades de caràcter públic de l'organisme
Perfil del Contractant

Perfil del Contractant

Aquí trobareu publicades les dades de caràcter públic de l'organisme
Comunicació i premsa

Comunicació i premsa

Notícies d'interés i actualitat de la Autoritat Portuària de Tarragona
SEA

SEA

SISTEMA D'ENTREGUES D'AGROALIMENTARIS
Situació de Vaixells

Situació de Vaixells

Gisweb, programa de situació de vaixells, escales i moviments
Sol·licituds de serveis via portus

Sol·licituds de serveis via portus

Sol·licituds de serveis i comunicats per al vaixell, la mercaderia i el passatge

Centre d'acreditacions

Centre d'acreditacions

Procés administratiu que comporta certificar a una empresa/organització per accedir-hi al Port

Tràfics

Tràfics

Tràfic de mercaderies a la Autoritat Portuària de Tarragona